• 1
  • 2
2007-02-16, 14:00
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Du tar en bunke häller i riset så mycket som du vill ha, häller i vatten för att tvätta riset. När det stått ett tag så häller du det i en kastrull. Du ska hälla i en speciellt mått med vatten. Du tar o kollar på ditt pekfinger finns tre linjer på den, du tar den som är närmast toppen, så mycket vatten ska det vara i kastrullen med ris i.

Det där får du förklara närmare, vad är det för mått, hur mycket vatten och hur mycker ris etc? Kan inte bara skriva "ta så mycket ris du vill ha och sen ska du ha lagomt med vatten till"

Att folk inte vet hur man kokar ris är inte ett giltigt argument, man får verkligen anstränga sig för att köpa en förpackning ris i sverige utan att det på den står hur man tillagar det.
Och ugn är bästa möjliga sättet att tillaga ris på. jämn värme med exakt temperatur 1 portion eller 100 portioner spelar ingen roll, det blir lika bra.
Citera
2007-02-16, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Det där får du förklara närmare, vad är det för mått, hur mycket vatten och hur mycker ris etc? Kan inte bara skriva "ta så mycket ris du vill ha och sen ska du ha lagomt med vatten till"

Ris tar du hur mycket du vill ha, ett litet glas är ca en portion. Vatten har du ca 5 cm över riset.

Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Att folk inte vet hur man kokar ris är inte ett giltigt argument, man får verkligen anstränga sig för att köpa en förpackning ris i sverige utan att det på den står hur man tillagar det.
Och ugn är bästa möjliga sättet att tillaga ris på. jämn värme med exakt temperatur 1 portion eller 100 portioner spelar ingen roll, det blir lika bra.

Köper du Basmati ris så garanterar jag dig att det inte står hur du ska tillreda riset, speciellt inte 10 kg säckarna. Nej ugn är absolut inte bästa sättet att tillaga ris på, det skulle du veta om du skulle äta det riset jag gör. Jag kommer från en kultur där vi äter ris ca 4-5 gånger i veckan i olika maträtter så jag vet hur man gör riktigt ris. Och inte tråkigt svenne ris ( ingen diss mot svenskar) men som folk som klagar på invandrare som gör husmanskost samma diss till svenskar som gör ris. Prova den och om det blir äckligt att du får en pengar tillbaka garanti av mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in