Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-09, 17:34
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
En grundregel är också att man i dessa ärenden ägnar far, make, bröder och eventuella söner en avsevärd uppmärksamhet, då statistiken talar emot just dessa män. Det verkar inte finnas några skäl att misstänka hennes far eller make i detta fall. Maken vet vi att han inte befann sig på plats den aktuella dagen och fadern verkar man inte heller ha hittat några bevis emot. Sannolikt skulle jag tippa på att han har alibi. Mig veterligen finns varken bröder eller söner.

Jag skulle tro att hon träffar någon mellan tvättstuga och hem. Mest troligt någon som bor i huset. Av ett eller annat skäl leder det mötet till hennes död. Kanske medvetet, men sannolikt omedvetet. Ett brott av typen att mannen blir rasande och vräker omkull henne, varpå hon slår i huvudet och avlider eller något ditåt. Å andra sidan kan det vara ett mer direkt dödande av raseri. Varför vete gudarna. Men det finns en kille som slog ihjäl en granne i tvättstugan efter en dispyt om tvättider, så visst förekommer det ett visst meningslöst våld grannar emellan.

I alla fall, där står karln med en numera mycket död kvinna som han har lite svårt att förklara. Så han släpar med henne in i lägenheten och dumpar sedermera henne på lämpligt sätt, kanske väljer han att kapa upp det hela lite i badkaret och stuva i en resväska eller något. Sedan åker han iväg vid lämplig tidpunkt iväg och dumpar sitt paket, förmodligen samma dag eller någon av de därpå följande dagarna. Uppenbarligen har han gömt kroppen bra och den lär sannolikt inte påträffas.

Hon sågs senast vid ca 21.45 . Är det någon som minns när hon anmäldes som försvunnen till polisen ?
Citera
2024-02-09, 23:35
  #590
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Finns det ingen gräns hur många år en person får räknas som försvunnen / vid liv ? Eller är det anhöriga som får bestämma när / om personen i stället ska dödsförklaras ?

Jag vet inte riktigt om det finns en gräns, men det kanske någon som vet kan svara på.
Citera
2024-02-11, 09:43
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkan
Det var ett annat fall för några år sedan på samma gata. Då försvann en asiatisk tjej och hittades senare död i skogen...
Tror jag mötte henne .samma vår efter att hon försvann...yasmin kom gående.med solbrillor.neddragen keps och jag såg på henne att hon märkte att jag kände igen henne..det var på diagnosvägen .några hundra meter ifrån där hon bodde
Citera
2024-02-11, 17:40
  #592
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/2443551

2 år efter försvinnandet
Citera
2024-02-12, 18:01
  #593
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hur gammal skulle Yasmin vara idag . Bor en namne på terapivägen som är 36 år .
https://mrkoll.se/person/Yasmin-Sass...QdYQabTAQmcYfr
Hon verkar bo med mamman Naima . Och är ovanligt eftersökt på mrkoll .


Jag googlade namnet och fick upp någon tråd på Facebook, där en av kommentarerna sa att Yasmin fortfarande står skriven på adressen pga ej dödförklarad
Citera
2024-02-12, 21:47
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Jag googlade namnet och fick upp någon tråd på Facebook, där en av kommentarerna sa att Yasmin fortfarande står skriven på adressen pga ej dödförklarad

Japp , jag kollade oxå upp sedan . Och det är Yasmin skriven hos sin mamma .

Även om inte dödsförklarad så behöver hon ju inte vara folkbokförd där väl ? Jobbigt att få hem direktreklam mm .
Citera
2024-02-12, 22:06
  #595
Medlem
Detta är ett fall man minns !
Direkt så fick man uppfattningen att det verkade väldigt udda , att det hände precis kvällen innan maken skulle komma , ommålningen , familjens konstiga uttalanden . Så hur kan det stå så lite här och på övriga nätet ?
Hon som var / är så söt och med sådan utstrålning, många måste ha känt igen henne i Flempan .

Är detta verkligen den enda tråden om Yasmin ??En delad tråd dessutom ,med en kvinna där fallen inte har något med varandra att göra alls .
Kanske minns jag fel men har för mig att hon hade väldigt sorgsna och oroliga ögon på bilderna från ceremonin . Hon såg inte alls ut att som en så ung tjej uppvuxen i Sverige vilja gifta sig med en man uppvuxen i Marocko .
Och har för mig att han såg lite för glad ut där han låg i hennes rum , dit han bestämt att skulle flytta in och blev kvar i flera år .
Vilken otrolig tillfällighet det skulle vara att hon just kvällen innan på några ynka minuter , som hennes make ska komma , blir inlåst och mördad av en granne .

Och vilken tillfällighet att hon dagen innan har rensat och slängt massor ur rummet , tvättat allt och målat om hela rummet .

Och hur vet man bestämt att det sista man vet är att hon gick ut genom porten påvög till tvättstugan . Enligt vad ? Har någon kamera filmat det ? Eller bara enligt anhöriga ?

Har grannarna på två våningar sett Yasmin när de skulle låna fotboll ?

Systern och kompisen kunde Inte säga om hon klivit av hissen på bottenvåningen eller inte klivit av på 11e våningen .
I en artikel stod det att systern hade mött Yasmin i källaren påvög till tvätten .

Yasmin fick nycklar i en påse . Men de säger att det sista hon sa var - ta det här ( påsen med portnyckel ) jag ska hämta sista tvätten .

Mamman säger att hon fortsätter ladda Yasmins mobil . Ingenstans kan jag läsa att de har hittat något av hennes tillhörigheter.

Maken säger att han fick sms efter hon ska ha synts men det finns inget spår från operatörer eller på hans telefon .

Mostern säger att okänd man har kommit fram och sagt att de ska sluta samarbeta med polisen . Om Y.S ska släppas .

Känns mer som att hon ville hota att inget mer snokande , för då är det erat fel ,

Ingen likhund har känt något . Men kan de direkt ha tagit ned henne i hissen till källaren och bilgarage ?

Det gick rykte i flempan att hon hade en pojkvän som hon hade rymt iväg med .
Vi får verkligen hoppas att det är så och att hon har det bra 🙏
https://imgur.com/gallery/3qgAZen
__________________
Senast redigerad av Tezz-l 2024-02-12 kl. 22:34.
Citera
2024-02-12, 22:37
  #596
Medlem
Skulle hämta tvätten - kom aldrig hem. Yasmin Sassi försvann den 7:e Februari 2007 från sin bostad i Huddinge. Det finns inga spår, det har inte kommit några tips.. ingen vet någonting om försvinnandet. Vad hände Yasmin?
https://podme.com/se/mystiska-fall/1270964

Pod - mystiska fall
__________________
Senast redigerad av Tezz-l 2024-02-12 kl. 23:17.
Citera
2024-04-09, 22:28
  #597
Medlem
Det här måste ju vara flashbacks rörigaste tråd.
Är nyfiken på vad Tubays mans tog vägen?
Han måste ju vara ute nu, någon som vet?
Kanske står det redan i gruppen men inte lyckats hitta på grund av blandningen av två fall.
Citera
2024-04-11, 21:12
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masev
Det här måste ju vara flashbacks rörigaste tråd.
Är nyfiken på vad Tubays mans tog vägen?
Han måste ju vara ute nu, någon som vet?
Kanske står det redan i gruppen men inte lyckats hitta på grund av blandningen av två fall.

Obegripligt att två olika fall i sjutton år varit kvar i samma tråd.
Citera
2024-04-13, 08:38
  #599
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Obegripligt att två olika fall i sjutton år varit kvar i samma tråd.

En lösning diskuteras eftersom tråden i nuläget är rätt svårläst. Det konstaterades dock redan 2008 att "det skulle bli för rörigt att splitta trådarna".
(FB) Yasmin och Tubays försvinnanden

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback