2007-02-15, 02:55
Medlem
Kan man bli för mogen? lite mer än mogen alltså..
Tycker att jag blivit nåt åt det hållet iallafal, då jag tycker det flesta är barnsligt osv.. tycker att jag blivit rätt tråkig och trött på det mesta..
brukar alltid vara på dåliga humor osv..
Vad tror ni?

vet inte om jag postat på rätt ställe, men mod får gärna flytta..
Citera
2007-02-15, 03:04
Medlem
Thalassas avatar
Så kan det mycket väl vara. Ju mognare desto sämre humor som du själv skriver. Riktigt illa blir det dock först när du nedslaget konstaterar att det inte endast var bättre förr utan att även ju förr desto bättre stämmer in på dig.
Citera
2007-02-15, 12:19
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Ju mognare desto sämre humor ...

Äsch, heller. De mognaste i världen uppvisar en sofistikerad humor och en filosofisk insikt utöver det vanliga. Se bara på det klassiska exemplet Winston Churchil,l som alltid kombinerade ett moget gott omdöme med sin utomordentliga humor.

Det finns femåringar som intelligensmässigt mognat långt mycket längre än en 20-åring. Likaledes finns det 25-åringar med en treårings förstånd, och de klassas som "tillräckligt normala". Utan ett gott förstånd så kan man knappast tala om mognad ö huvud taget.
Citera
2007-02-15, 14:24
Bannlyst
ju mognare man blir destå barnsligare blir man.
Citera
2007-02-15, 17:12
Medlem
låter mer som att du är livstrött.
Citera
2007-02-15, 17:51
Medlem
mongrels avatar
Vet lite vad du menar. Känner mig ibland lite vilsen bland gamla vänner som skrattar åt samma saker som för 5 år sen. Man känner sig kluven; å ena sidan tycker man helt enkelt inte att det är kul, å andra sidan känner man sig trist och "gammal". Dock behöver det ju inte betyda att man är "för mogen", du hittar säkert nya saker du tycker är givande och kul. Bara för att Jackass inte är kul längre behöver inte det betyda att du aldrig mer kommer skratta :p
Citera
2007-02-15, 18:41
Medlem
NickeHorrors avatar
Jag tror att man skrattar för att man antinegn vill höja sin status eller visa sin status.
Genom att skratta åt ett skämt visar man att man förstår skämtet och är mycket bättre än personen som det skämtas om. Men när man blir lite äldre förstår man att alla är bättre än Jackassgänget. Alla har högre status än de som utsätts för jackass eller de själva och därmed vore de att sänka sin status genom att skratta åt dumheten.

De vore en vettig förklaring till fenomenet.
Citera
2007-02-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Kan man bli för mogen? lite mer än mogen alltså..
Tycker att jag blivit nåt åt det hållet iallafal, då jag tycker det flesta är barnsligt osv.. tycker att jag blivit rätt tråkig och trött på det mesta..
brukar alltid vara på dåliga humor osv..
Vad tror ni?

vet inte om jag postat på rätt ställe, men mod får gärna flytta..

Eller så kan det vara så att du umgås i en krets där faktorn som representerar mognad och intellekt inte är hög och därigenom tror att det är du som är en tråkig jävel. Du blir ju då för mogen i förhållande till din umgängeskrets. Egentligen kan det vara så att du behöver en mer mogen, sofistikerad, men fortfarande rolig umgängeskrets för att få tillfredsställelese.

Umgås du istället med fem konservativa borgare så kommer förmodligen dessa kännas för mogna när de sneglar irriterat på dig för att du skrockar lite åt en
gammal sketch från Nile City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in