Är en STOR skillnad mellan diazepam & alprazolam om du frågar mig, det senare är mycket potentare och mer euforiskt.
Såklart verkar det olika på olika människor och jag valde alprazolam före diazepam vilken dag som helst.
Är en STOR skillnad mellan diazepam & alprazolam om du frågar mig, det senare är mycket potentare och mer euforiskt.
Såklart verkar det olika på olika människor och jag valde alprazolam före diazepam vilken dag som helst.
Alprazolam ger ju ett "tyngre" rus, men diazepam är i min mening mer "flummigt"...
Finns en benso- FAQ klistrad om du kikar lite längre upp...
Alprazolam är enormt effektivt med en kort halveringstid och snabbt anslag, idealet vid PÅ. Diazepam är även det en potent bens med betydligt längre halveringstid, eller iaf så sitter det spårämnen kvar i blodet mkt längre, upp till ett par veckor. Fungerar ypperligt mot såväl panikångest som malande vardagsångest. Ingen större skillnad i anslag, dock måste man ta en större dos för att få samma lindring och då kan man bli trött och seg istället.
Jag föredrar nog Alprazolam när jag ska göra något jag finner obehagligt eftersom jag känner mig klarare i huvudet av dem än Diazepamet. Ska jag på fest så tar jag hellre en liten dos Xanor än Stesolid för att inte somna...Dock skall man vara extremt försiktig när det gäller att blanda olika substanser, speciellt alkohol och lugnande, kan sluta i katastrof. Bättre då att lindra eventuella puff-nojjor medelst Xanor när man eventuellt drar en holk och kollar på film...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!