Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-14, 15:53
  #1
Medlem
Spaders avatar
Vet inte hur länge jag haft det här problemet. Från början var det bara notepad och bildvisning som gav felmeddelanden likt dessa här nedan. Men idag när jag skulle installera Apache Webserver så fick jag detta felmeddelande gällande msiexec.exe

msiexec.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d947450


Ser precis likdanat ut som de felmeddelanden jag får när jag försöker öppna notepad eller regedit:

notepad.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d947450


regedit.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d947450


Klicka på bilder, jpeg och bmp funkar inte heller:
rundll32.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d94b9b6


Någon som känner igen detta?

/Spader
Citera
2007-02-14, 15:58
  #2
Medlem
Hade samma problem mitt löstes med att reparera XP
Citera
2007-02-14, 16:23
  #3
Medlem
Spaders avatar
Sätter jag i skivan inne i windows så får jag samma "application error" för setup.exe

Bootar jag med skivan så har jag pirat, och är osäker på att det finns en reparera-funktion

Finns det inget repair-kit eller annat man kan ladda hem? Eller något i den stilen

/Spader
Citera
2007-02-14, 16:28
  #4
Medlem
Innehållet på en kopierad och en orginal XP-skiva är detsamma om ingen ändrat den.
Citera
2007-02-14, 16:30
  #5
Medlem
Spaders avatar
Jo jag vet men detta är en AIO (all in one) med 6 olika windowsinstallationer.
Fanns bara alternativ för att installera nytt OS när jag bootade med skivan, men reparera-funktionen kommer kanske upp först när den känner av att ett OS redan är installerat? Ska ta och kolla.

/Spader
Citera
2007-02-14, 16:33
  #6
Medlem
Det bör den göra eftersom funktionen reparera inte tas bort från en sådan skiva.
Citera
2007-02-14, 16:54
  #7
Medlem
Spaders avatar
Okej hittade den nu, men förstår inte riktigt vad det är man ska göra.
Först väljer man vilken OS-installation man vill fixa med.
Sen skriver man administratör-pass
Och sen...?

Är bara prompt som blinkar c:\windows\

/Spader
Citera
2007-02-14, 22:22
  #8
Medlem
Om inte jag är helt ute och cyklar så ska du inte välja reparera utan välj installera och sedan välja att installera där du redan har installerat windows. Då fär du välja att reparera om du vill.
Citera
2007-02-14, 22:42
  #9
Medlem
lakritssnörets avatar
Jag skulle rekommendera till att installera om hela systemet. En gång instabilt alltid instabillt...haha (kanske inte men iaf)

det är iaf vad jag skulle göra.

Hoppas det löser sig för dig oavsätt vilken väg du väljer.


EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av SlappLapp
Om inte jag är helt ute och cyklar så ska du inte välja reparera utan välj installera och sedan välja att installera där du redan har installerat windows. Då fär du välja att reparera om du vill

Ska man reparera så välj reparera. Skulle inte rekommendera att göra det på ditt sätt, även om det kanske funkar.
Citera
2007-02-14, 23:15
  #10
Medlem
Scuttles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Vet inte hur länge jag haft det här problemet. Från början var det bara notepad och bildvisning som gav felmeddelanden likt dessa här nedan. Men idag när jag skulle installera Apache Webserver så fick jag detta felmeddelande gällande msiexec.exe

msiexec.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d947450


Ser precis likdanat ut som de felmeddelanden jag får när jag försöker öppna notepad eller regedit:

notepad.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d947450


regedit.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d947450


Klicka på bilder, jpeg och bmp funkar inte heller:
rundll32.exe - Application Error
The exception unknown software exception (0x0000005) occured in the application at location 0x7d94b9b6


Någon som känner igen detta?

/Spader


Jupp, fick väldigt identiska fel när en av mina minnespinnar hade tagit ner skylten... Kör memtest86 och kolla så allt står rätt till
Citera
2007-02-15, 17:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
Jag skulle rekommendera till att installera om hela systemet. En gång instabilt alltid instabillt...haha (kanske inte men iaf)

det är iaf vad jag skulle göra.

Hoppas det löser sig för dig oavsätt vilken väg du väljer.


EDIT:


Ska man reparera så välj reparera. Skulle inte rekommendera att göra det på ditt sätt, även om det kanske funkar.


Har aldrig gjort det så själv
Jag skulle nog formatera om det var så. fick tipset på något annat forum eller var det nu var, minns inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback