2007-02-14, 13:17
Medlem
LeQuests avatar
Idag såg jag till min stora förvåning att en snus hade fastnat på mina nya jeans. Presis vid dicken. När jag tog bort snusen kunde jag beskåda en snusfläck. Hur tvättar jag bort den? Går det?

Det jobbiga är att den har gått igenom på båda sidorna av tyget.

Jag är fucked, eller hur? 1000 spänn åt helvete.
Citera
2007-02-14, 13:37
Medlem
Prova Tabort. Spreja på, låt ligga 3 min sen kör den i tvätten
Citera
2007-02-14, 14:35
Medlem
Ubbegubbens avatar
Klipp hål och sätt dit en lapp, säg om någon frågar att det är inne nu ;D

Nej, men säger som föregående talare; det finns många olika fläckborttagningsmedel att välja bland, såsom vanish, tabort, Galltvålen, Bio shout och Dylon1/2... Tvätta innan fläcken satt sig helt i tyget.
Citera
2007-02-14, 14:36
Medlem
snafflebits avatar
Jag har aldrig råkat ut för att snusfläckar inte gått bort vid vanlig tvätt
Citera
2007-02-14, 14:37
Medlem
Corazons avatar
Tveksamt om du behöver ta-bort-spray. Räcker nog med vanligt tvättmedel. Jag har tvättat bort snusfläckar massor av gånger med bara tvättmedel. Men för att vara på den säkra sidan så..
Citera
2007-02-14, 18:47
Medlem
grojn-nies avatar
Testade du att tvätta innan du frågade? Annars borde som sagt vilket fläckborttagningsmedel som helst funka.
Citera
2008-06-08, 09:39
Medlem
Hm jag har fått en fin snusfläck på min vita tröjja alldeles nyss i min (o)nykterhet. Räcker det med och köra den i tvätten som vanligt eller måste man köra en special kem tvätt på den ?hahaha,för så pass dyr är den inte för att det ska vara ett alternativ. Tacksam för ett vettigt svar pussheeejs
Citera
2008-06-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NackaS
Hm jag har fått en fin snusfläck på min vita tröjja alldeles nyss i min (o)nykterhet. Räcker det med och köra den i tvätten som vanligt eller måste man köra en special kem tvätt på den ?hahaha,för så pass dyr är den inte för att det ska vara ett alternativ. Tacksam för ett vettigt svar pussheeejs

Funkar det inte med vanligtvätt så kan du kladda på lite vanish oxi gel. Jag har lyckats ta bort alla möjliga typer av fläckar med det.
Citera
2008-06-08, 10:38
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NackaS

Ta som sagt på lite fläckborttagningsmedel, typ TaBort eller Vanish, i värsta fall är diskmedel också ett alternativ. Mina snusfläckar har oftast gått bort med vanligt tvättmedel, men förra veckan t ex hade jag bråttom hem från stan och råkade slänga ner dosan med locket löst på i fickan. Behöver nog inte nämna att det var en fin sörja i det vita innerfodret på mina nya jeans när jag kom hem eftersom mer än halva dosan hade runnit ut. Hällde i lite diskmedel bara i brist på annat och slängde dem i tvätten, och det snusgula innerfodret blev skinande vitt igen
Citera
2008-06-08, 16:56
Medlem
Nomotos avatar
Vanish! Oxi action eller gel, det är verkligen bra. Har fått bort allt från vinfläckar på vita byxor (en bag in box läckte och fick över hela vänstra benet) till kaffe fläckar på en skjorta. Sen kan man ju fråga sig hur bra det är för tyget men det blir ett problem senare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in