2007-12-21, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fråga på
Jag tror du har blandat ihop det hela. Om du läser vad jag skrev tidigare så avser det valutamarknaden som huvudverksamhet INTE sidoverksamhet. På den fronten finns det inget regelverk i Sverige.

Ärligt talat Fråga På. Vill du på fullaste allvar jämföra SVG med ett vanligt Forex-kontor?

Du har ju tidigare totalt ignorerat att de själva arbetar med både finansiell rådgivning och kapitalförvaltning, det har vi ju bevisat för dig flera gånger om.

Och sist men inte minst, kan du inte tillkännage att även du jobbar på företaget. Företaget får ju så mycket mer trovärdighet om du står för vem du är.
Citera
2007-12-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankie_Hustle
Alfonso är tydligen entrepenör. .

Intressant. Hittade du något om försäkringsmäkleriet som några i strängen åsyftar till eller att vedebörandes bakgrund skulle vara annat än fläckfri?

Det vore intressant om uppgifterna kunde bekräftas samt informationskälla. Själv har jag inte hittat något...
Citera
2007-12-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ärligt talat Fråga På. Vill du på fullaste allvar jämföra SVG med ett vanligt Forex-kontor?

Du har ju tidigare totalt ignorerat att de själva arbetar med både finansiell rådgivning och kapitalförvaltning, det har vi ju bevisat för dig flera gånger om.

Och sist men inte minst, kan du inte tillkännage att även du jobbar på företaget. Företaget får ju så mycket mer trovärdighet om du står för vem du är.

SVG är inte ett vanligt Forex-kontor eftersom dom inte tar avgifter för köp/sälj. Sen sysslar dom i huvudsak med förvaltning, allokering, mäkleri. Det är min uppfattning av dem.

Diskussionen mellan oss handlar om huruvida SVG kan stå under FI insyn genom en paragraflag (som du länkat till).

Vad jag säger är att den lag du påvisat gäller VÄRDEPAPPERSBOLAG som bedriver sidoverksamhet i form av valutahandel. Alltså, SVG kvalificeras INTE under denna lag då verksamheten inte är en sidoverksamhet utan en huvudverksamhet.

Och vem kvalificerar sig under denna lag?

Svar: Värdepappersbolag som till exempel Handelsbanken, SEB vars huvudverksamhet är annat än valutahandel. Det är bara dom som denna lag gäller. Notera ordet "sidoverksamhet".

Vad gäller dina påståenden/insinuationer (att jag är anställd av SVG) upprepar jag för 3 gången att detta inte är korrekt. I Måndags var jag inte anställd, Tisdag/Onsdag var jag inte anställd, Torsdag samt idag är jag inte anställd. Likaså alla tidigare perioder.

När jag tänker på din fråga om vart någon överhuvudtaget arbetar, så undrar jag om du på något sätt försöker indirekt rättfärdiga dina tidigare felaktiga påståenden att externa fodringsägare kan göra anspråk på klientmedlen vid eventuell KK för ett bolag som SVG.

Jag kan jobba åt röda korset och fortfarande utföra gedigen efterforskning för att dra slutsatsen att dina påståenden har varit felaktiga.

Nångång måste vi ju inse att fakta kräver lite mer än bara ytligheter som en del verkar skriva i denna sträng. Det sägs ju att VD:n har bedrivit skumma försäkringsmäklerier......han kanske till och med är George Bush oljeagent?

Jaja, faktan kommer alltid fram till slut.
Citera
2007-12-21, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fråga på
SVG är inte ett vanligt Forex-kontor eftersom dom inte tar avgifter för köp/sälj. Sen sysslar dom i huvudsak med förvaltning, allokering, mäkleri. Det är min uppfattning av dem.

Diskussionen mellan oss handlar om huruvida SVG kan stå under FI insyn genom en paragraflag (som du länkat till).

Vad jag säger är att den lag du påvisat gäller VÄRDEPAPPERSBOLAG som bedriver sidoverksamhet i form av valutahandel. Alltså, SVG kvalificeras INTE under denna lag då verksamheten inte är en sidoverksamhet utan en huvudverksamhet.

Och vem kvalificerar sig under denna lag?

Svar: Värdepappersbolag som till exempel Handelsbanken, SEB vars huvudverksamhet är annat än valutahandel. Det är bara dom som denna lag gäller. Notera ordet "sidoverksamhet".

Vad gäller dina påståenden/insinuationer (att jag är anställd av SVG) upprepar jag för 3 gången att detta inte är korrekt. I Måndags var jag inte anställd, Tisdag/Onsdag var jag inte anställd, Torsdag samt idag är jag inte anställd. Likaså alla tidigare perioder.

När jag tänker på din fråga om vart någon överhuvudtaget arbetar, så undrar jag om du på något sätt försöker indirekt rättfärdiga dina tidigare felaktiga påståenden att externa fodringsägare kan göra anspråk på klientmedlen vid eventuell KK för ett bolag som SVG.

Jag kan jobba åt röda korset och fortfarande utföra gedigen efterforskning för att dra slutsatsen att dina påståenden har varit felaktiga.

Nångång måste vi ju inse att fakta kräver lite mer än bara ytligheter som en del verkar skriva i denna sträng. Det sägs ju att VD:n har bedrivit skumma försäkringsmäklerier......han kanske till och med är George Bush oljeagent?

Jaja, faktan kommer alltid fram till slut.

Bra svarat Fråga På om än inte särskilt tydligt.

Som du själv säger, SVG bedriver förvaltning, allokering och mäkleri, alltså är de tillståndspliktigt! Mina faktakunskaper i de området grundar sig i att ALL Kapitalförvaltning, oavsett om du handlar valuta, aktier, olja, gödsel, skog eller vad du vill i spekulativt syfte och där marknadsföring och försäljning sker gentemot privatpersoner så är det tillståndspliktigt.

Råd, som du säger, "i vanlig bemärkelse köp ... sälj...." innebär även en rekommendation från en anställd i ett bolag som valutagruppen ger till de han eller hon kommer i kontakt med. Både du och jag vet ju att alla telefonsamtal som går ut från den firman från rådgivarna är säljsamtal. Och de säljer ju något. Vad ? En valutaförvaltning! Sen, om du vill kalla detta för förmedling, försäljning, "tips" eller vad du vill spelar ingen roll. Det är rådgivning, sprid dina risker mot valutamarknaden ( det har du själv postat tidigare ) ett råd alltså.

Diskussionen, Fråga På, handlar inte om att jag vill få upprättelse eller att SVG bör ha valutahandel som sidoverksamhet. Diskussionen handlar om att det är VÄLDIGT mycket fuffens kring er, väldigt mycket som verkar lurt. Jag tror att Fråga På i själva verket är Alfonso själv då du enbart reggat dig för att bemöta påståenden i denna tråd. Stå för det då!

Jag önskar företaget välvilja, det är roligt att se att det finns entrepenörer. Men en fin företagaranda där allt sköts korrekt och snyggt betyder mer än fiffel. Det förstår du säkert.

Kontentan, jag vill sa fakta, raka tydliga svar från dig, inget blajj som du kommit med hitintills Att ringa in och fråga icke licensierade rådgivare utn utbildning ( som är svaret på alla våra frågor enligt dig ) är inte svar nog enligt oss. Korten på bordet Alfonso, så kanske vi börjar ta firman på allvar.

Mvh,

Frankie
Citera
2007-12-21, 19:45
Medlem
Dr Kotts avatar
Sorry - jag hittade inget "bevis" för AGs fd. försäkringsmäkleri.. jag ringer FI efter julen och kollar av läget lite inoff. ang granlund och dom andra personerna bakom valutagruppen.

Helt klart är det en massa tveksamheter kring det här bolaget. Hur j-a seriöst är det att någon företrädare dyker upp nyreggad på forumet och ger en massa luddig försvarstal för företaget och sen förnekar att han har en koppling dit?? onekligen verkar mr fråga på väldigt insatt i det här företaget. Bara den grejen gör att firman osar skumrask enligt mig.
Citera
2007-12-21, 22:05
Medlem
Fråga på: Hur kan du veta så mycket om bolaget?
Citera
2007-12-21, 22:45
Medlem
Citat:
Jag tror att Fråga På i själva verket är Alfonso själv då du enbart reggat dig för att bemöta påståenden i denna tråd. Stå för det då!
Mvh,

Frankie

Jag upprepar: Fakta kräver lite mer än bara ytligheter/insinuationer som en del verkar skriva i denna sträng. Du har återigen fel.

Nej, jag har inte reggat för att bemöta påståenden i denna tråd. Jag skriver i andra trådar. Hur en aktie värderas, daytrading tråden, börsen etc..

När jag reggade såg jag flertalet trådar som var bra. Men denna var intressant eftersom väldigt få människor har kunskap eller erfarenhet av valutamarknaden och dess FI regleringar.

Du talar om saker som är "fuffens" trots att jag påvisat om dina felaktiga slutsatser vad gäller FIs regelverk. Det verkar som om du inte vet skillnaden mellan ett värdepappersbolag och valutamarknaden. Vidare har du sagt att fodringsägare har anspråk på klientmedel, vilket också är felaktigt. Om det är något som är "fuffens" så är det dina påståenden.

Min egen erfarenhet/kunskap är bred inom majoriteten av finansiella tillgångsslag vare sig det gäller trading, förvaltning, eller analys.

Nu är det sluttalat för min del i denna tråd. Korrekt fakta segrar till slut.

Syns i övriga trådar...gärna med fakta.

God Jul och Gott Nytt år Frankie.
Citera
2007-12-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Kott

Sorry - jag hittade inget "bevis" för AGs fd. försäkringsmäkleri..

Hur j-a seriöst är det att någon företrädare dyker upp nyreggad på forumet och ger en massa luddig försvarstal för företaget och sen förnekar att han har en koppling dit?? onekligen verkar mr fråga på väldigt insatt i det här företaget. .

Ok....jag hittade inte heller något när jag kollade upp dina skriverier att VD:n hade allt annat än en fläckfri bakgrund.

Hallå, det är dax att droppa insinuationerna om vem/vad jag är.

Det är synd att du inte är påläst inom valutamarknaden och FIs regelverk. Det är detta som diskuteras i tråden.

Vi kan tala om värdepappersbolag (om du så vill) och hur dom påverkas av FIs regleringar. Men då kanske jag är någon "företrädare" för Handelsbanken, SEB, Nordea, Swedbank mfl...
Citera
2007-12-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Fråga på: Hur kan du veta så mycket om bolaget?

Allt är relativt. Utgår man ifrån den principen så krävs det inte mycket kunskap när man deltar i denna tråd, relativt sett.

Läsförståelse av FIs regelverk, googlefärdighet, samt kunskap om värdepappers- och valutamarknaden.

Tänk om man är kund hos bolaget då kanske kunskapen är ännu bättre tillskillnad mot vissa i tråden. Då kan man ju ringa upp dom och fråga dem direkt. Dom har tydligen telefoner på bolaget.
Citera
2007-12-22, 00:08
Medlem
Dr.Dings avatar
Bolagsverket har registrerat "Gåva mellan makar" 2007-05-15 på Alfonso.
Någon som vet vad det gäller för gåva?

http://tinyurl.com/2e9bru
Sök efter Alfonso i pdf'en!
Citera
2007-12-22, 09:24
Medlem
Dr Kotts avatar
Att valutatomtarna är ensamma på valutahandel som de anger på sin hemsida är ju ett skämt. Efter lite googlande på firman hittar jag ett gäng gamla jobb annonser där dom söker säljare utan krav på utbildning eller erfarenhet. Det rimmar också ganska dåligt med det team med erfarenhet som näms.

Det här stället känns som ett proverum 2.0 - det är väl antagligen samma målgupp för verksamheten: människor med stor plånbok och liten hjärna

Jag är helt övertygad att det kommer smälla kring den här firman inom ett år. Trist för kunderna..
Citera
2007-12-22, 13:04
Bannlyst
Fråga På, du som är insatt ( som du säger ) i aktiehandel och andra finansiella produkter och tjänster.

Förklara för mig varför SVG erbjuder 4% i provision till sina anställda på allt kapital som de tar in från kunderna. Oavsett om kunderna tjänar eller förlorar på detta.

Jag vill också ha din syn på om detta är en avgift eller "spread" för kunden.

Mvh,

Frankie "tydligen lite mindre Hustle" än SVG

PS. Jag får fått detta verifierat från 3 av varandra oberoende källor .DS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in