2007-12-19, 14:20
Bannlyst
uppdatering

Träffade killen igår som sagt.

Tydligen så ska nyckelarbetarna kommit från Proverum Fondkommission ursprungligen, ett bolag som var ökänt för att sälja bluffbolag i England till skyhögt courtage.

Vidare så drivs firman som ett "Boiler room" dvs man premierar försäljning. Lönerna ligger häpnadsväckande högt kring snitt 100-150 000 / månad.

Onekligen finns det iaf några som tjänar pengar på att ha att göra med Svenska Valutagruppen.
Citera
2007-12-19, 20:54
Medlem
Dr Kotts avatar
Det är helt uppenbart att Svenska Valutagruppen är skojare. Låter inte troligt att personalen drar in någon större lön - dom kan knappast ha särskilt stor kundbas. Sen är det säkert så att dom få kunder som raggas in rånas ordentligt.

Jag kommer inte på vad Alfonso Granlunds mäkleri hette.. han var ev. inte huvudman men han var definitivt delägare i det i alla fall. Försäkringsmäkleriet var i alla fall av det mer tveksamma slaget som körde stenhårt på skumma upplägg med olika utländska försäkringsbolag.

Finns det någon tråd om skumma försäkringsmäklerier? Det finns ju en hel del skit att lyfta fram iaf vad jag förstår
Citera
2007-12-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Kott
Det är helt uppenbart att Svenska Valutagruppen är skojare.

Hur spännande är inte den här tråden?
Har ni lyckats avslöja nästa Obol? Bra gjort i så fall!
Citera
2007-12-20, 18:57
Medlem
mbanans avatar
blev något år sen uppringd av någon lallare på proverum som ville sälja på mig mandator. några månader senare ringde samma kille från equilibrity för att sedan återkomma efter ytterligare en tid från valutagruppen.

jag gjorde lite efterforskning och det visade sig att jag känner en som jobbade på valutagruppen en mycket kort tid. till en början såg allt jävligt bra och lovande ut. efter en vecka insåg han att det hela var en stor bluff, varpå han hoppade av direkt.

svenska valutagruppens hemsida erbjuder ett gäng bilder som är ganska underhållande. se snorungarna som är så stressade att do måste stå upp och ringa in sina fx trades.
http://www.valutagruppen.se/kontakt.html

tveksamt om man vill göra affärer med någon som har blå skjorta med vit krage och röd slips.

en snabb googling av killen som ringde mig från de olika firmorna visar att han idag arbetar på ub fondkommission
Citera
2007-12-20, 19:17
Medlem
Dr Kotts avatar
Ja - det vore spännande om Janne Josefsson eller Aschberg skulle sätta tänderna i valutagruppen
Aschberg hängde ju ut skojjarna på MCM Placeringsrådet - det gällde ia o för sig deras engagemang i firman. MCM Placeringsrådet gör väl också en hel del skumma affärer i firman hara jag förstått.
Citera
2007-12-20, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mbanan
blev något år sen uppringd av någon lallare på proverum som ville sälja på mig mandator. några månader senare ringde samma kille från equilibrity för att sedan återkomma efter ytterligare en tid från valutagruppen.

jag gjorde lite efterforskning och det visade sig att jag känner en som jobbade på valutagruppen en mycket kort tid. till en början såg allt jävligt bra och lovande ut. efter en vecka insåg han att det hela var en stor bluff, varpå han hoppade av direkt.

svenska valutagruppens hemsida erbjuder ett gäng bilder som är ganska underhållande. se snorungarna som är så stressade att do måste stå upp och ringa in sina fx trades.
http://www.valutagruppen.se/kontakt.html

tveksamt om man vill göra affärer med någon som har blå skjorta med vit krage och röd slips.

en snabb googling av killen som ringde mig från de olika firmorna visar att han idag arbetar på ub fondkommission

Hittade två som kommer från Valutagruppen på UB.

Ena killen finns med på bild både på UB Fondkommissions hemsida samt på Valutagruppens. Karriärklipp eller ?

Fick du reda på något mer ?
Citera
2007-12-20, 23:29
Medlem
mbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankie_Hustle
Hittade två som kommer från Valutagruppen på UB.

Ena killen finns med på bild både på UB Fondkommissions hemsida samt på Valutagruppens. Karriärklipp eller ?

Fick du reda på något mer ?

helt sjukt att dom vågar gå ut med namn och bilder på deras mäklare. finns flera fall där mäklare åkt på stryk av "missnöjda" kunder...

jag ska försöka luska fram lite mer om valutagruppen vid senare tillfälle
Citera
2007-12-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Ding
Tog mig 30sek att googla infon,varsegod Minderbinder
Track Record
http://www.triglobalfx.com/Barclay.pdf

Fråga på kanske kan verifiera att det är rätt info?

Intressant. Jag uppgav fel fakta angående herr Cotters prestation. Det är inte de senaste tjugomånaderna utan de senaste trettiofyramånaderna som varit positiva varav en månad negativ. Vad som däremot stämmer är 45% avkastning fram till slutet av september.

Tack för informationen!!
Citera
2007-12-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Kott
Jag kommer inte på vad Alfonso Granlunds mäkleri hette.. han var ev. inte huvudman men han var definitivt delägare i det i alla fall. Försäkringsmäkleriet var i alla fall av det mer tveksamma slaget som körde stenhårt på skumma upplägg med olika utländska försäkringsbolag.

Finns det någon tråd om skumma försäkringsmäklerier? Det finns ju en hel del skit att lyfta fram iaf vad jag förstår

Tog en funderare på det du skriver och kollade själv om det ligger någon sanning. Har dock inte hittat något som bekräftar det du säger.

Kan du ha blandat ihop det hela med någon annan?
Citera
2007-12-21, 09:38
Medlem
Citat:
Och något till Fråga På avd Valutahandel regleras inte:

Tillstånd för värdepappersbolag att som sidoverksamhet driva valutahandel (2 kap. 3 § andra stycket) 11 500

Jag tror du har blandat ihop det hela. Om du läser vad jag skrev tidigare så avser det valutamarknaden som huvudverksamhet INTE sidoverksamhet. På den fronten finns det inget regelverk i Sverige.
Citera
2007-12-21, 09:44
Medlem
Citat:
Men jag skulle vilja veta mer om AGs försäkringsmäkleri. Någon som vet vad det handlade om ?

Jag skulle också vilja veta mer....men det finns inga bekräftade uppgifter eller källa till det som skrivs i strängen.
Citera
2007-12-21, 12:25
Bannlyst
Alfonso - Caféägaren

Alfonso är tydligen entrepenör. Före Valutagruppen höll han i ett internetcafé. Det känns ju tryggt för spararna att veta.

Sen påstår de som jobbar hos honom att han är fastighetsmogul.

Jag är inte helt säker men enligt Ratsit så bor han i en hyresfastighet... som INTE ägs av honom själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in