2007-02-16, 12:17
Medlem
Legimitations avatar
De va då ett jävla tjöt och moralsvamlande om ämnet självmord

Fortsätt den diskussionen här Psykologi och psykiatri eller här Filosofi

Om ni är riktigt under isen, Psykakuten
Citera
2007-02-16, 12:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
De va då ett jävla tjöt och moralsvamlande om ämnet självmord

Fortsätt den diskussionen här Psykologi och psykiatri eller här Filosofi

Om ni är riktigt under isen, Psykakuten
Jag håller med dej här, det får fan vara slut på allt ot här nu.

//Mod
Citera
2007-02-16, 12:31
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
I t ex Svullos dödstråd här massgnällde inte folk över hur han kunde göra så när han hade fyra barn. Det var något enstaka inlägg och tonen var inte skandal! etc. Förälder som förälder, vad är skillnaden?
Han var man. Män har inget ansvar för familjen annat än som försörjare och därför är det inte något annat än en ekonomisk förlust när en man dör Som kvinna är du tvungen att känna att barnen och hemmet ska gå först och en kvinna som dör sviker sina barn mer.
Citera
2007-02-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

//Mod

OK ni har givetvis rätt, men det är väl isf lika OT att skriva "det är bara fega människor som tar livet av sig/självmord är okristligt" och liknande som har skrivits? Det är också en form av moral och har knappast nåt med ämnet "skvaller" att göra det heller.

Så ta gärna bort mina inlägg om ni tar bort dessa också!
Citera
2007-02-16, 12:39
Medlem
Citat:

//Mod

Vad vill du egentligen ska avhandlas här?
Citera
2007-02-16, 12:51
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pera
OK ni har givetvis rätt, men det är väl isf lika OT att skriva "det är bara fega människor som tar livet av sig/självmord är okristligt" och liknande som har skrivits? Det är också en form av moral och har knappast nåt med ämnet "skvaller" att göra det heller.

Så ta gärna bort mina inlägg om ni tar bort dessa också!
Citat:
Ursprungligen postat av Somte
Vad vill du egentligen ska avhandlas här?
Nu ska egentligen modereringsåtgärder tas i PM, men eftersom väldigt få här verkar ha fattat att de befinner sig i skvaller så tar jag det publikt.

Pera: De inläggen ska naturligtvis också raderas, dock så skrivs det runt 200 inlägg mellan varven jag är online, så det är aningen svårt att hänga med.

Somte: Skvaller om johanna, vad trodde du?

Övriga: Alla vet att hon är död, alla vet också att vissa tycker det är sorgligt och att vissa tycker att det var rätt åt henne, men vad har det att tillföra skvaller att ni skriver detta? RIP, VIF m.m bidrar inte, vilket jag skrivit en gång förut. Sen kan jag inte förstå hur vissa börjar sitt inlägg med "mycket ot nu men" eller "ot:". Vad tror ni kommer hända med de inläggen? Dom är ju ot, och ni vet om det, varför då posta det? Helt obegripligt för mej.

Det GÅR helt enkelt inte att hålla den här tråden i schack utan att användarna (ni alltså) själva förstår att onödiga ot-diskussioner inte bidrar till något. Så länge ni tycker att inlägg som "tragiskt" "rip" m.m. verkligen gör en skvalleravdelning mer läsvärd kommer det också att bli så, vilket är mycket synd. Det VERKLIGA skvallret druknar i allt nonsens. Vem bryr sej om vad kalle svensson i lyksele tycker om johannas död.

Hoppas verkligen ni förstår och vill göra den här tråden bättre som det är nu är den ointressant.

//Johnny_vicious, både som moderator och användare.

Edit: Skrev visst att skvaller var ointressant, menade den här tråden naturligtvis.
Citera
2007-02-16, 13:03
Medlem
Citat:
Pera: De inläggen ska naturligtvis också raderas, dock så skrivs det runt 200 inlägg mellan varven jag är online, så det är aningen svårt att hänga med.
//Johnny_vicious, både som moderator och användare.
Ok.
Blev bara upprörd när jag fick intrycket att det är:
-ok att skriva groteska saker som är OT
-men inte ok att bemöta dem

Ska inte skriva nåt mer om detta nu, ville bara förklara...
Citera
2007-02-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrof
Jo håller med hon var typ, ful snygg.. Men som ni nämnde tidigare så ser hon ganska härjad ut på den bilden Någon som vet om alla wallander inspelningarna är klara??

RIP

Alla 13 är inspelade och klara. Krister Henriksson (Kurt Wallander) flaggade dock för en fortsättning. Dock utan både Johanna och Ola Rapace då...
Citera
2007-02-16, 14:01
Medlem
hängballens avatar
Finns det inget smaskigt knullskvaller om denne Johanna som nån kan yppa?
Citera
2007-02-16, 15:07
Bannlyst
Citat:
Johanna Sällström dog under en permission från psykiatrisk slutenvård. Vårdgivaren beklagar och funderar på att anmäla sig själv enligt Lex Maria, lagen som ålägger anställda i vården att se till att eventuella misstag utreds.
Att man går till grunden med vårdens möjliga ansvar för Johanna Sällströms död är givetvis bra. Men det nosar inte ens på psykvårdens grundläggande problem: för lite pengar och oklar ansvarsfördelning.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...002413,00.html
Citera
2007-02-16, 20:19
Medlem
Farfarsfars avatar
När väntas obduktionen vara klar och när kan vi tänkas få ett definitivt svar på dödsorsaken? Någon form av knark/medicin torde väl vara säkert, men vad mer exakt? Finns det belägg för att hon knarkade?
Citera
2007-02-16, 20:28
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
När väntas obduktionen vara klar och när kan vi tänkas få ett definitivt svar på dödsorsaken? Någon form av knark/medicin torde väl vara säkert, men vad mer exakt? Finns det belägg för att hon knarkade?

Med största sannolikhet heroin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in