2007-02-14, 12:43
Medlem
pilatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Man får ju inte stora pupiller av opiater, så det är väl metamfetamin... Eller så är det bara "dope", dvs "generiskt knarkpulver"...

Mmm det där dopet verkar fantastiskt. Kan ge lite vilka effekter som helst uppenbarligen, jag undrar jag när min kran tar in det
Citera
2007-02-14, 12:53
Medlem
Stormorfars avatar
Tänkte på det där jag med, eftersom jag var ganska säker på att det var horse. Så det är väll bara en miss av regisören.
Citera
2007-02-14, 13:57
Medlem
Rule.Dems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Tänkte på det där jag med, eftersom jag var ganska säker på att det var horse. Så det är väll bara en miss av regisören.

Ja, det är heroin. Miss av regissören men annars var det en ball scen.
Dom tar även ecstasy i filmen om jag inte minns fel såg den på någon jävla anti-drog undervisning i gymnasiet. Skulle hellre sett Chech&Chong.
Citera
2007-02-14, 16:24
Medlem
Nazipolizeis avatar
hmm, jag har då alltid trott att det är tjack de tar, har regissören uttalat sig om något annat? har t.om. för mig att de nämner att de går på tjack, ahh jag vet inte... de blir ju mer H`ade än tjackade nu när jag tänker efter.
Citera
2007-02-14, 16:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Är det kanske samma miss som i filmen Spun där karaktärerna får små pupiller av speed?
Fast då man tar tjack, krymper inte pupillerna lite först, för att sen bli större... Har inte kollat så noga på mina egna pupiller, men jag tror jag har läst det nånstans på FB...
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
hmm, jag har då alltid trott att det är tjack de tar, har regissören uttalat sig om något annat? har t.om. för mig att de nämner att de går på tjack, ahh jag vet inte... de blir ju mer H`ade än tjackade nu när jag tänker efter.
Fast iofs så blir ju vissa människor mest euforiska och inte alls pundiga på tjack, och speciellt metamfetamin kan ha den effekten... Jag tänker iaf fortsätta tro att det är speed de tar i Reqiuem, jag vägrar tro att mina små oskyldiga opioider skulle kunna vara farliga... =b
Citera
2007-02-14, 16:47
Medlem
Thalassas avatar
Men hur kan Aronofsky göra ett så banalt misstag?
Citera
2007-02-14, 19:12
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Är det kanske samma miss som i filmen Spun där karaktärerna får små pupiller av speed?

Samma regisörrer i båda filmerna så troligtvis.
Citera
2007-02-14, 19:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Samma regisörrer i båda filmerna så troligtvis.
Faktiskt inte! Jonas Åkerlund, en svensk musikvideoregissör har gjort Spun...
Citera
2007-02-14, 19:40
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:

Ja vet ja trodde samma gjort requim.
Det kommer ju en svensk dansbandslåt när dom åker bil i spun, ganska lustigt.
Citera
2007-02-14, 19:42
Medlem
Rule.Dems avatar
Citat:

Därför den är så inihelvete pundig. Man verkligen känner atmosfären av att punda loss när man tittar på den. *ah kärlek*

Men annars är det inte helt omöjligt att det ska föreställa Speed i requim filmen. Tänker mest på att i början när dom börjar injicera så börjar dom dans medans mot slutet av filmen så ligger dom däckade ungefär.
Allt beroende på i och för sig om jag kommer ihåg rätt nu.
Citera
2007-02-14, 19:44
Medlem
Arkomanns avatar
Det snortas en del i den filmen, och vid något tillfälle löser de upp tabletter för att injicera, så de kör nog litet allt möjligt, men pupillsekvensen för ecstasy visas slarvigt nog i samband med allt knark inklusive heroinet, som uttryckligen nämns i filmen.
Citera
2007-02-14, 22:05
Medlem
Roygbivs avatar
Ah, ok. Jag tänkte inte ens så långt. Men hur som helst så tycker jag sekvenserna där de skjuter är väldigt snyggt filmade, men jäkla miss det där med pupillerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in