• 1
  • 2
2007-02-13, 21:24
Medlem
har infekterat en kille med PoisonIvy2 och ser att han har ett steam account..
jag har bevakat honom ett tag nu men kan inte få fram lösenordet och användarnamnet till steam.. verkar inte lagras i keyloggen.. undrar om jag på något annat sätt skulle kunna få fram det..

PS. vet inte om jag la det i rätt forum nu.. om inte får gärna en mod flytta den! DS.
Citera
2007-02-13, 21:30
Medlem
Trills avatar
Anledningen till att keyloggern inte får tag i lösenordet är för att det ligger sparat. Han behöver alltså bara skriva in användarnamnet/ingenting för att lösenordet ska ploppa upp. PI2 har nog någon funktion för att få fram lösenordet som är döljt av asterisker om jag inte minns fel.
Citera
2007-02-13, 21:36
Medlem
Passar på att använda tråden istället för att göra en ny..

Vart kan man kolla om man vill ha fram någons wow password?
Är de keyloggern elr cachad password?

Ot, Håller på och leker lite med mit offer :P
Körde shutdown på han :P
Snackar samtidigt me han i venten. Han fattar ingenting

Ot,
Går de att göra något roligt som att dra ut och in cd skivan osv?
Citera
2007-02-13, 21:45
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluppen_2
Passar på att använda tråden istället för att göra en ny..

Vart kan man kolla om man vill ha fram någons wow password?
Är de keyloggern elr cachad password?
Keylogger.
Citera
2007-02-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluppen_2
Ot,
Går de att göra något roligt som att dra ut och in cd skivan osv?

Man kan iaf avaktivera cdläsaren osv.. ganska kul..
Citera
2007-02-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Anledningen till att keyloggern inte får tag i lösenordet är för att det ligger sparat. Han behöver alltså bara skriva in användarnamnet/ingenting för att lösenordet ska ploppa upp. PI2 har nog någon funktion för att få fram lösenordet som är döljt av asterisker om jag inte minns fel.

Ok.. tack för svar.. om du skulle komma på hur man gör kan du väl pm:a mej eller nåt!
Citera
2007-02-13, 22:31
Medlem
exitons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyvern_109
jag har bevakat honom ett tag nu men kan inte få fram lösenordet och användarnamnet till steam.. verkar inte lagras i keyloggen.. undrar om jag på något annat sätt skulle kunna få fram det..

PS. vet inte om jag la det i rätt forum nu.. om inte får gärna en mod flytta den! DS.

ja det skulle vara väldigt intressant att veta!
Citera
2007-02-14, 07:24
Medlem
Trills avatar
Jag tar ingenting via PM. Informationen ska vara fri och öppen.
Citera
2007-02-14, 07:36
Medlem
locosoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyvern_109

.

tycker du kan köpa ditt eget account :P ganska så dålig stil att behöva ta andras. hade du jobbat för att få ihop pengar under den tiden du sitter med PI2 så skulle du ha råd att köpa ett eget och dessutom ha pengar över... känns det då inte lite värdelöst att lägga ner tid på något som är krångligare?
Citera
2007-02-14, 07:39
Medlem
exitons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locosok
tycker du kan köpa ditt eget account :P ganska så dålig stil att behöva ta andras. hade du jobbat för att få ihop pengar under den tiden du sitter med PI2 så skulle du ha råd att köpa ett eget och dessutom ha pengar över... känns det då inte lite värdelöst att lägga ner tid på något som är krångligare?

nja taski ekonomi o gratis är gott!
Citera
2007-02-14, 07:58
Medlem
locosoks avatar
hehe okey, jag är väl inte rätt person att komma med moralpredikningar eftersom accountet jag använde inte var mitt från början :P
Citera
2007-02-14, 08:20
Bannlyst
Vem i helvete bryr sig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem