2007-02-13, 16:49
Medlem
Hej. Min vänsterarm är mycket svagare än högerarmen. Idag pallade jag inte ens gymma klart passet för jag knappt kunde röra vänsterarmen efter ett tag... hur ska man fixa det?
Citera
2007-02-13, 16:54
Medlem
mr.jägers avatar
skulle tro att det bara är att köra på. om det skulle vara ojämnt efter ett bra tags träning så får du nog se till att inte köra hårdare på höger än vänster även om den är starkare så att den kommer ikapp.
Citera
2007-02-13, 17:11
Bannlyst
Du borde nog börja runka och drikka öl med din vänstra hand istället. För balansens skull du vet.
Citera
2007-02-13, 17:39
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Hej. Min vänsterarm är mycket svagare än högerarmen. Idag pallade jag inte ens gymma klart passet för jag knappt kunde röra vänsterarmen efter ett tag... hur ska man fixa det?
Träna vänsterarmen separat under några veckor och känn om du känner någon skillnad.
Citera
2007-02-13, 20:43
Medlem
-Johan-s avatar
Den kommer nog ikapp till slut i alla fall, skulle jag tro.
Citera
2007-02-13, 22:39
Medlem
Mistrals avatar
Citat:
Kör ett par mer repetioner i varje set på vänsterarmen så ska du nog se att den sakta men säkert blir lite större
Citera
2007-02-13, 22:50
Medlem
nej....kör mycket hantlar inte skivstång och maskin.kör lika många reps på höger o vänster.....så jämnar det ut sig
Citera
2007-02-14, 06:16
Medlem
Pluviuss avatar
Fraga: Ar du vansterhant eller hogerhant?

Jag ar hogerhant och nar jag borjade trana sa markte jag att min vansterarm blev snabbt mycket starkare an min hogerarm. Horde nagon teori om att hogerarmen har icke-styrketraningsmuskler redan, eftersom man gor ju mer saker med den som hogerhant, vilket gor den svarare att bygga upp jamfort med vansterarmen dar man borjar pa nytt blad sa att saga. Vet inte om det stammer men helt ologiskt later det ju inte och jag har ju upplevt det i alla fall.

Nagon med lite mer vetenskapliga fakta kanske kan utveckla det hela? hade garna velat veta sjalv!

Hur som helst sa jamnade det ut sig ratt snart, men kan fortfarande kanna skillnad pa armarna beroende pa vad jag gora, inte sa farligt dock.
Citera
2007-02-14, 08:57
Medlem
Strikeaposes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvius

Jag ar hogerhant och nar jag borjade trana sa markte jag att min vansterarm blev snabbt mycket starkare an min hogerarm. Horde nagon teori om att hogerarmen har icke-styrketraningsmuskler redan, eftersom man gor ju mer saker med den som hogerhant, vilket gor den svarare att bygga upp jamfort med vansterarmen dar man borjar pa nytt blad sa att saga. Vet inte om det stammer men helt ologiskt later det ju inte och jag har ju upplevt det i alla fall.

Nagon med lite mer vetenskapliga fakta kanske kan utveckla det hela? hade garna velat veta sjalv!

Hur som helst sa jamnade det ut sig ratt snart, men kan fortfarande kanna skillnad pa armarna beroende pa vad jag gora, inte sa farligt dock.

Exakt likadant är det för mig! Mina tankegångar har gått i samma banor som din teori. Skulle också uppskatta om någon påläst FB'are har någon fakta i ämnet...
Citera
2007-02-15, 11:05
Medlem
Suomis avatar
Skaffa en brud som alltid är villig. Eller börja dra med vänstern.
Citera
2007-02-15, 12:46
Medlem
aynatowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvius

jo lika för mig med .. och det låter ju lågiskt =) hela livet har man ju alltid gjort med med ena armen än den andra .. klart den blir mera tränad då? .. aja det har bärjat jämna ut sig bra nu iaf ... då har jag bara tränat på somvanligt ..
Citera
2007-02-15, 17:10
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:

I vilka övningar? Kör du fria vikter (hantlar) så skulle jag rekommendera dig att byta ut dessa mot en stång av valfri storlek och lägga på såpass mycket att vänstern blir den strejkande delen i övningen. Jag hade samma problem när jag precis började gymma, och körde detta och vips högern var ikapp vänstern!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in