2007-02-16, 11:15
Medlem
aynatowns avatar
håller med Mahhbechh ståg fungerar nog bra =)
Citera
2007-02-16, 12:51
Medlem
Studspojkens avatar
När du kör med fria vikter, ta och börja med vänsterhanden så att när du inte orkar mer med vänstern så slutar du setet. Detta gör i långa loppet att vänstern hinner i ikapp högern.
Har själv haft samma problem.
Citera
2007-02-16, 13:48
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
När du kör med fria vikter, ta och börja med vänsterhanden så att när du inte orkar mer med vänstern så slutar du setet. Detta gör i långa loppet att vänstern hinner i ikapp högern.
Har själv haft samma problem.

låter som det skulle vara en bra idé

Känns som om alla börjar med detta problem när dom först sätter sin fot i gymmet...

SAmma sak med mig själv, har dock bara kört på nu i några år, och nu är det knapt någon skillnad...

Nog svårt att få det helt jämt, eftersom jag som högerhänt t.ex borstaar tänder, lyfter saker osv mer med högern....
Citera
2007-02-16, 23:37
Medlem
Mistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
I vilka övningar? Kör du fria vikter (hantlar) så skulle jag rekommendera dig att byta ut dessa mot en stång av valfri storlek och lägga på såpass mycket att vänstern blir den strejkande delen i övningen. Jag hade samma problem när jag precis började gymma, och körde detta och vips högern var ikapp vänstern!

Säg att aman är svagare i vänstern. Blir det inte automatiskt att man kanske drar upp dom två sista repetionerna med mestadels högerarmen då? eller tänker jag helt fel?
Citera
2007-02-17, 14:00
Medlem
Studspojkens avatar
När du inte orkar mer med vänsterhanden så slutar du setet där, utan att försöka lyfta den hantel som du håller i högerhanden. Det som händer är att du har gjort lika många reps med på händerna och strykan i både händerna kommer, förhoppningsvis att harmoniera.

Dvs, ge fan i att fortsätta lyfta med högern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in