Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Helt värdelöst med moderatorer som enbart moddar och inte debatterar. Det är dom stridbara och skickliga debattörerna som ofta blir väldigt bra moderatorer också. Att enbart vistas på forumet för att moderera och se till att reglerna efterlevs måste vara outhärdligt. Pissförslag, det behövs inte fler regelrunkare det behövs färre och det behövs alltid moderatorer med bollkänsla hellre än detaljkunskap om regler och brinnande iver i att se till att de följs.
Jag håller helt och fullt med TopDawq här och jag tycker att det har varit så de sista utnämningarna.
Jag föredrar moderatorer som vet vad de pratar om i de forum de blir utsedda att moderera i, jag tycker att det är en förutsättning på ett så stort forum som FB.
Om de redan är aktiva debattörer så blir de också oftast bra moderatorer.
Just det där med fingertoppskänsla, vilja att diskutera med medlemmar, samt att kunna både sätta ner foten när det är nog och ha ödmjukhet nog att erkänna att de kan ha fel, det är det som enligt mig utmärker de bästa moderatorerna och det finns flera här som är moderatorer och som klarar det, ingen nämnd ingen glömd.