2007-02-14, 12:29
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
... men i dom trådar man är aktiv så ser man ju inte att de egna inläggen raderats...

... så om du raderar mina inlägg och kokar av ilska så får ju inte jag veta det förrän bägaren har runnit över...

Det var ett tips i all välmening att skriva ett inlägg av typen:

Nu blev det här lite ot så vi stannar här tror jag!
Nejdå, du kommer få ett litet PM innan jag överhuvudtaget blir ilsk, så för min del är du safe.

Åter till topic nu
Citera
2007-02-14, 12:35
Medlem
LadyTieras avatar
jag gillar inte att radera långa inlägg men en sak som är pågående och som skall diskuteras i pm först med moderatorn och sedan med admin skall inte ältas i denna tråd.

tack.

moderator
Citera
2007-02-14, 16:36
Moderator
tobess avatar
OT raderat, igen. Mesharry får en tillsägelse för att inte ha uppmärksammat moderatorsmeddelandet.

/Moderator
Citera
2007-02-14, 18:08
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Helt värdelöst med moderatorer som enbart moddar och inte debatterar. Det är dom stridbara och skickliga debattörerna som ofta blir väldigt bra moderatorer också. Att enbart vistas på forumet för att moderera och se till att reglerna efterlevs måste vara outhärdligt. Pissförslag, det behövs inte fler regelrunkare det behövs färre och det behövs alltid moderatorer med bollkänsla hellre än detaljkunskap om regler och brinnande iver i att se till att de följs.

Jag håller helt och fullt med TopDawq här och jag tycker att det har varit så de sista utnämningarna.
Jag föredrar moderatorer som vet vad de pratar om i de forum de blir utsedda att moderera i, jag tycker att det är en förutsättning på ett så stort forum som FB.
Om de redan är aktiva debattörer så blir de också oftast bra moderatorer.
Just det där med fingertoppskänsla, vilja att diskutera med medlemmar, samt att kunna både sätta ner foten när det är nog och ha ödmjukhet nog att erkänna att de kan ha fel, det är det som enligt mig utmärker de bästa moderatorerna och det finns flera här som är moderatorer och som klarar det, ingen nämnd ingen glömd.
Citera
2007-02-14, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Jag håller helt och fullt med TopDawq här och jag tycker att det har varit så de sista utnämningarna.
Jag föredrar moderatorer som vet vad de pratar om i de forum de blir utsedda att moderera i, jag tycker att det är en förutsättning på ett så stort forum som FB.
Om de redan är aktiva debattörer så blir de också oftast bra moderatorer.
Just det där med fingertoppskänsla, vilja att diskutera med medlemmar, samt att kunna både sätta ner foten när det är nog och ha ödmjukhet nog att erkänna att de kan ha fel, det är det som enligt mig utmärker de bästa moderatorerna och det finns flera här som är moderatorer och som klarar det, ingen nämnd ingen glömd.

Håller med till 100%.

Men utav någon anledning så blir det ofta att modsen slutar att disskutera när det har blivit mods, tråkigt nog.
Citera
2007-02-14, 21:55
Medlem
jrosens avatar
0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Mesharry får en tillsägelse och uppmaning att ta dylika frågor i PM & inte i tråden.
Inlägg raderat & editerat
/moderator
Citera
2007-02-14, 22:26
Medlem
Engelbreckts avatar
Skulle aldrig moderera ett forum jag inte var intresserad av att läsa och skriva i till att börja med. Då skulle det bara bli en börda och ett obetalt, tråkigt extrajobb. Nej tack i så fall.
Citera
2007-02-15, 00:17
Medlem
LadyTieras avatar
0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Mesharry får en tillsägelse och uppmaning att ta dylika frågor i PM & inte i tråden.
Inlägg raderat
/moderator
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här