Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Många skriver ju ett inlägg av typen: [citat] Då kan det ju inte vara så svårt att skriva av vem och varför...
... men Nej!
Jag tycker inte att alla ska modda överallt... men åtgärderna har en del brister... t.ex. så fick jag en varning tidigare utan att få veta att moderatorn raderat en hel del tramsinlägg (nej jag vägrar diskutera just den specifika varningen) ...
... En aktivare och tydligare moderering efterlyses alltså

Nja, jag håller inte med dig där. När ot och trams raderas så skriver jag aldrig mer än nödvändigt, och då bara om tråden i sig behöver en knuff i rätt rikting. Behöver några enskilda användare petas in på rätt spår är det bättre att sköta det via PM.
Vi har ju en regel som säger att snack om modereringen skall tas via PM, och det bör ju gälla moderatorerna också. Om man håller på med en massa modereringsinlägg i onödan så förstör man ju "flytet" i tråden, precis på samma sätt som ot-inläggen man tog bort gjorde.
Men jag håller helt med dig om att man bör informera användaren om vad som händer via ett PM innan man drämmer till med en varning. Troligen hade det hjälpt med ett litet PM eller möjligen en Tillsägelse istället. Varningar är ju inget självändamål utan ett verktyg.