2010-04-08, 15:50
Medlem
Ingen har blivit rik på att göra en massa hjältefolds...
Citera
2010-04-08, 16:06
Medlem
Teddows avatar
Släppte nyligen 44 på floppen 442. Var säker på att FI hade AA och kändes nästan som om han skulle plocka fyrtalet turn och river. Han visade AA och vi rabbithuntade, A turn A river. Det var nog den tightaste folden jag någonsin lagt, men floppad nötfärg mot SF är barnmat. jag spelar nästan aldrig A hög färg om FI verkar stark, brukar alltid sätta han på SF, eller fyrtalsdrag.
Citera
2010-04-08, 16:25
Medlem
Maye faires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Släppte nyligen 44 på floppen 442. Var säker på att FI hade AA och kändes nästan som om han skulle plocka fyrtalet turn och river. Han visade AA och vi rabbithuntade, A turn A river. Det var nog den tightaste folden jag någonsin lagt, men floppad nötfärg mot SF är barnmat. jag spelar nästan aldrig A hög färg om FI verkar stark, brukar alltid sätta han på SF, eller fyrtalsdrag.

jag hoppas du trollar är det carbonpoker eller live?
Citera
2010-04-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow

hahhaa dagens alltså
Citera
2010-04-09, 14:40
Medlem
zappy2s avatar
Att lägga nötfärgen på brädan 864sss är fan i klass med att lägga KQJT9s i mörkpoker mot Gösta, som Dan Glimme förespråkar. (Ni som har läst pokerhandboken förstår)
Citera
2010-04-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
Ingen har blivit rik på att göra en massa hjältefolds...
Nej, men de/vi har undvikt att bli pank.
Citera
2010-04-09, 15:28
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickster
Nej, men de/vi har undvikt att bli pank.

En sparad slant är en tjänad slant.
Citera
2010-04-13, 23:14
Medlem
Att lägga KK efter AKx är ju ändå extremt överdrivet...
Citera
2010-04-14, 03:04
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaiseIt
Att lägga KK efter AKx är ju ändå extremt överdrivet...

True that.

Jag betalar hellre av med monster än att nu släppa den handen och vara osäker.

Skulle aldrig släppa A-färg utan risk för motståndarkåk. Även om jag misstänkte SF.

Som någon sa, man blir inte rik på hjältefoldsen.
Citera
2010-04-14, 04:37
Medlem
Maliks avatar
Kolla Daniel N's fold på senaste (näst senaste?) HSP. Det är en bättre fold än de flesta av liknande fail-magnitud, men ändå.
Citera
2010-04-15, 19:22
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Kolla Daniel N's fold på senaste (näst senaste?) HSP. Det är en bättre fold än de flesta av liknande fail-magnitud, men ändå.
Ja, det var ju bara en epic read av david. Daniel borde folda färg och doyle borde syna med sämre.
Citera
2010-04-28, 18:25
Medlem
Jag tömde en kille i en turnering, hade 10an i klöver. 9, j, q, k i klöver ligger på bordet och han har esset, tror att det tom var 5 klöver på bordet.

Vi höjde varandra all in på rivern.. han måste ha varit full. Vad exakt skulle jag höja honom med? en 8a? Där ligger ju fan straight flushen och lurar och man synar bara med esset. I ett sådant fall hade synen varit tveksam.

Ang TS så tänker jag inte uttala mig. Antingen så har han gått upp en nivå och tror att han måste ändra sitt spel och göra superfolds bara för att visa för sig själv att han är en bra pokerspelare. Har han en fullständigt grym read på killen så kan det ju vara rätt men annars så är det ju bara att syna, han kunde ju ha haft dam hög färg eller whatever.
Senast redigerad av Speerskinka 2010-04-28 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in