Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Handen ovan, foldade du den? Vad spelar det fr roll att tre hjrter lg ute? Du VILL ju att motstndaren ska ha frg i det lget. Finns betydligt fler hnder n 55 som du slr dr. Har mycket svrt att se hur det skulle kunna vara lnsamt att folda den typen av hnder du beskriver. Ibland r det bara att betala av i poker, r man rdd fr att frlora pengar kanske man ska hlla sig till nt sllskapsspel i stllet.
Och som sagt, frtydliga grna ditt resonemang ang. handen ovan.
Nej, det exemplet synade jag och var som jag ven (egentligen?) trodde slagen; motstndaren hade JJ.
Jag kom ganska billigt (3xBB) in med 75s mot en tight men bra kille och hoppades kncka ett verpar eller liknande. Floppade 757, allts nten, och bestmde mig vl redan dr att detta var min hand. Bettar omkring halva potten och fr syn. Turn kommer Q. Checkade fr att trappa, fr tyvrr en check tillbaka, och river kommer J. Jag bettar potten och hoppas att han har AA/KK eller frgen och gr en motvillig syn. Istllet lgger han in ett monster-raise p ungefr 3-4x potten (minns inte exakta summan). Han skulle aldrig gra den raisen med frgen, d bordet r parat skulle han bara syna. Han skulle raisa med QQ, JJ, 55, eller en sjuk bluff. 55 gr dessutom i princip bort tackvare preflop raiset. Mjligheten fanns med den var liten. Har heller aldrig sett honom bluffa, och att d pltsligt gra det med en extrem overbet knns ologiskt. Hade han bara dubblat ska man nog syna och betala av, men d han bettade lngt ver potten gjorde jag en dlig syn. Till mitt frsvar en dlig syn nstan alla spelare hade gjort.

S hr i efterhand skulle jag nog ltit bli att betta rivern, d hans bet nog hade varit mindre, och bde JJ och QQ var fullt logiska hnder. S fr att frklara mina tankegngar: Om en tight spelare raisar stort p rivern ska man sllan syna.
Det r en svrspelad hand eftersom jag vill ha betalt med nten, och denna spelaren hade flytt fltet om jag bettat hrt redan frn floppen. verhuvudtaget tycker jag att det r drygt att mta dessa tighta spelare, d man vinner ett gng sm potter men har inte rd med ett enda misstag. Spelar man bra r det ltta byten, men tappar man koncentrationen smller det, och sen fr man inte tillbaka skiten.