Citat:
Ursprungligen postat av
Oakenshield
Sett den dr filmen, en del ganska eccentriska figurer dr. Skrytjnsen och Pettersson-kopian r ett koksat rvhl och en ren lgnhals. Han sger sig ha nra 1 miljon skivor (right...) och misslyckas kapitalt nr han ska skryta om hur han vet exakt vilka ltar och ltordningen p alla skivor. Han sger sig ha nra nog alla popsinglar som ngonsin gjorts, vem som helst kan se att hela hans sopiga liv r en lgn. Han hvdar att det bara finns 4 band p bokstaven Q, och s blir han verbevisat genast, dra t helvete vilken idiot....
Det r ett ganska sorgligt dokument, gillar den inte speciellt mkt. Den r mer fokuserad p hoardare i flera avseenden. Ser hellre en snyggt gjord dokumentr om serisa samlare n skrp filmat om skrp p 90-talet.
Ja, allts jag har inte sagt ngot om att den handlar om serisa, uppstyrda, skivsamlare. Mer psykologi/hoarding osv. Fast det r vl en och annan seris samlare med ocks?
Hela grejen om att Satan is Real skulle vara s otroligt megarare r konstig tycker jag. Den skivan r vl inte s raaaaare? Bara att kpa p discogs, nr man vill, vl?
Jag tycker den r vldigt sevrd i alla fall. Tyckte jag var ngorlunda tydlig med att Christer Petterson-kopian r en idiot med helt orealistiska ambitioner? Men jag r nd rtt imponerad av att han nd klarar s mnga ltar som han gr p den meningslsa samlingskivan som dras fram, slumpmssigt.