2007-02-13, 00:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Litteratur är ytterst seriöst och sansat måste jag säga. Sällan nån brusar upp eller att man behöver radera ot.

Men hur seriöst är Litteraturforumet på en önskvärdhetsskala egentligen?
Där är för få som verkligen investerar tid, energi och kunskap där, och sedan ligger det i sakens natur att man inte gärna tvistar om smak och värderingar - följaktligen saknar forumet mycket av den polemiska dynamik som vore önskvärd. Det är dock det mest "gentlemannamässiga" forum jag känner till på FB, och jag gillar definitivt flera av de regelbundna postarna där. Revisionism är mitt förslag till "seriösaste delforumet på Flashback" - även ett av de mer svårmodererade och debattsaboterade. Utrikespolitik är också tämligen seriöst, även om det kunde vara bättre om kvalitén på inläggen höjdes något, särskilt från "Israelvännernas" sida.
Citera
2007-02-13, 01:01
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Knutby helt klart. Medlemmarna där skriver långa och välskrivna inlägg. Visserligen så kan det bli lite OT ibland men detta övervägs av det välskrivna inläggen.

Vet inte om jag vill kalla det det mest seriösa men det är iallafall forumdelen med bäst inlägg.
Nu ar jag inte valdigt inlast dar, men jag tycker det verkar chattas ganska rejalt i Knutby-traden. Mycket one-liners och grejor. Hursomhelst ar det ju faktiskt en imponerande utredning - antagligen en av de storsta och mest genomarbetade pa det svenska natet.

De delar jag ser som mest seriosa ar Litteratur, Sprak, den vetenskapliga och Medicin och halsa, men det ar just p.g.a. att det ar ratt seriosa amnen.
Citera
2007-02-13, 02:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag tycker att Vapen och Militärtråden verkar hyfsat seriös och debattörerna verkar väldigt pålästa inom just de områderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Vapen och militär har verkligen en del riktigt kunniga deltagare som kan svara på de mesta, men tyvärr har forumet en tendens att dra till sig de allra fånigaste femtonåringarna och gangster wanna bees.

Roligt att ni tycker det!!

Vi sanerar ganska hårt numera bland fånerierna och tramset, försöker få till en trevlig och seriös debatt men ändå fortsätta att ha högt i tak därinne.

Ska inte glömma det viktigaste: riktigt bra användare som är aktiva och skickar RP:s vid behov. Honnör för er!!
Citera
2007-02-13, 09:09
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallassallad
Nu ar jag inte valdigt inlast dar, men jag tycker det verkar chattas ganska rejalt i Knutby-traden. Mycket one-liners och grejor. Hursomhelst ar det ju faktiskt en imponerande utredning - antagligen en av de storsta och mest genomarbetade pa det svenska natet.

De delar jag ser som mest seriosa ar Litteratur, Sprak, den vetenskapliga och Medicin och halsa, men det ar just p.g.a. att det ar ratt seriosa amnen.

Ja språk är ju ett riktigt bra delforum. Har nog bara startat två trådar där vad jag kommer ihåg och fick bra svar direkt där, plus att det logiskt nog skiver på rätt bra svenska gör saken bra också.
Citera
2007-02-13, 09:11
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Roligt att ni tycker det!!

Vi sanerar ganska hårt numera bland fånerierna och tramset, försöker få till en trevlig och seriös debatt men ändå fortsätta att ha högt i tak därinne.

Ska inte glömma det viktigaste: riktigt bra användare som är aktiva och skickar RP:s vid behov. Honnör för er!!

Det jag gillar med vapen och militärforumet är att t.o.m den löjligaste frågan som en 15 åring skriver "Vilken vapen är tuffast att döda människor med" blir det ändå seriös diskussion av. Blir inte mycket "mitt vapen är häftigare än ditt" och annan kukmätning.
Citera
2007-02-13, 18:05
Medlem
Stålfarfars avatar
Av de forum jag lägger tid i så är Bilar & Fordon förvånansvärt seriöst. Med tanke på hur mycket skit det skulle kunna vara i det forumet så funkar det oftast galant. Kunskapen bland de regelbundna medlemmarna där är ganska hög, antalet epatraktor- och "tips för att sno 740"-inlägg är riktigt få.
Citera
2007-02-13, 18:24
Medlem
StorMammas avatar
Jag är partisk, jag erkänner, men;

Opiaterforumet är fyllt av oerhört kunniga små människor som i princip vet mer än läkare om olika opiater....

De imponerar på mig.

Litteraturforumet är också ruggigt bra.
Citera
2007-02-13, 18:43
Medlem
Gromnas avatar
Tycker nog att alla forum är väldigt seriösa, på ett eller annat sätt. Det finns alltid flertalet experter inom varje område som gärna hjälper till. Tror det blir svårt att ranka en del som mer seriös än den andra.
Citera
2007-02-13, 18:46
Medlem
icys avatar
När det gäller Religionsforumet, som jag förvisso inte läser så ofta, så tycker jag att de som saboterar är användare som GayMan och övriga ateister som inte verkar ha något intresse av religion, utan bara försöker sabotera de få seriösa disskusioner som faktiskt finns där.
Seriösaste delforumet känner jag inte till, förmodar att det är något av delforumen som jag sällan besöker (dock är inte Religionsforumet en kandidat), då jag inte tycker att någon av delforumen jag läser håller hög klass.
Citera
2007-02-13, 19:08
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
När det gäller Religionsforumet, som jag förvisso inte läser så ofta, så tycker jag att de som saboterar är användare som GayMan och övriga ateister som inte verkar ha något intresse av religion, utan bara försöker sabotera de få seriösa disskusioner som faktiskt finns där.
Seriösaste delforumet känner jag inte till, förmodar att det är något av delforumen som jag sällan besöker (dock är inte Religionsforumet en kandidat), då jag inte tycker att någon av delforumen jag läser håller hög klass.
jag håller inte med dej, nu är jag inte speciellt inläst på just gayman men många av ateisterna gör religionsforumet mer läsvärt! Självklart måste det finnas radikala meningsmotståndare för att få lite liv i ett forum. Ett ryggdunkarforum (som I&I har blivit i mångt och mycket tyvärr) blir inte så spännande att läsa och man tröttnar snabbt. Förr så läste jag gärna I&I för seriösa diskussioner, men de blir färre och färre. Mycket tack vare alla "realister". Johnny-62 visade med all önskvärd tydlighet prov på detta i den här tråden.
Citera
2007-02-13, 19:56
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy

Ateisterna behövs, annars blir det inte roligt. Annars blir det bara pajkastning på "min religion är bättre än din", seriösa ateister som säger "alla era religioner suger" behövs för att hålla allt uppe. Eftersom religiösa kan sitta och citera texter ur sina böcker bäst de vill och kasta mot varandra så blir det tämligen ointressant. Det blir bokstavstroende av alla, man tror på versen och inte budskapet. Därför är det bra med ateister som inte slänger upp massa verser utan tänker på ett mer icke religiöst sätt på religion.

De enda jobbiga är de som säger att religion är orsaken till alla krig osv.
Citera
2007-02-13, 20:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
De enda jobbiga är de som säger att religion är orsaken till alla krig osv.
Håller jag inte heller med om, de behövs också för mångfalden med samma motivering som tidigare. För att inte dra allt för mycket ot så att allt handlar om religion nöjer jag mej nog där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in