2007-02-12, 21:00
Medlem
Krappfiskarns avatar
Vet faktiskt inte vart denna tråd hör hemma men jag chansar på här eftersom det handlar om Flashback.

Vilket delforum av Flashback forum tror/tycker ni är det mest seriösa (alltså det med de seriösaste debatterna i trådarna och minst troll)?

Jag tycker att Vapen och Militärtråden verkar hyfsat seriös och debattörerna verkar väldigt pålästa inom just de områderna.

Vad tycker ni?
Citera
2007-02-12, 21:06
Medlem
Hans Castorps avatar
Vapen och militär har verkligen en del riktigt kunniga deltagare som kan svara på de mesta, men tyvärr har forumet en tendens att dra till sig de allra fånigaste femtonåringarna och gangster wanna bees.

Filosofi och Religion verkar ju rätt seriöst, så seriös att det är trist som en söndag. Tacka vet jag Tripprapporter...
Citera
2007-02-12, 21:15
Medlem
johnny_viciouss avatar
Sett till mina förväntningen (baserade på min bild av flashbacks många tramsare) så är helt klart mondo, gore och bizarre-forumet det seriösaste! Mycket tack vare bra moderering. Sen att det inte är någonting för mej är en annan femma.
Citera
2007-02-12, 21:36
Medlem
Uttrars avatar
Litteratur helt klart
Citera
2007-02-12, 21:42
Medlem
Trills avatar
Knutby helt klart. Medlemmarna där skriver långa och välskrivna inlägg. Visserligen så kan det bli lite OT ibland men detta övervägs av det välskrivna inläggen.

Vet inte om jag vill kalla det det mest seriösa men det är iallafall forumdelen med bäst inlägg.
Citera
2007-02-12, 21:56
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Knutby helt klart. Medlemmarna där skriver långa och välskrivna inlägg. Visserligen så kan det bli lite OT ibland men detta övervägs av det välskrivna inläggen.

Vet inte om jag vill kalla det det mest seriösa men det är iallafall forumdelen med bäst inlägg.

Med tanke på att man varit tvungen att skapa två fortsättningstrådar på en tråd där så kan jag gissa på att det är hängivna debattörer där.
Citera
2007-02-12, 22:02
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Skvaller.
Citera
2007-02-12, 22:24
Medlem
El Zorros avatar
Om denna tråden ska leva så se till att det inte blir en listtråd. Motivera era val och för en debatt så slipper vi låsa den.

/Mod
Citera
2007-02-12, 23:18
Medlem
johnny-62s avatar
I/I många duktiga och seriösa realister som debatterar där..
Citera
2007-02-12, 23:31
Bannlyst
Litteratur är ett seriöst forum tycker jag, måste nog bero på att folk som hänger där läser mycket böcker och kan skriva utan att tramsa. Vetenskapsforat är också ett seriöst forum mestadels för att de är kunniga jävlar som hänger där.

Håller dock inte med om att religionsforat är vidare seriöst. Muslimerna kan inte diskutera och deras argument är allt som oftast "MEN TITTA PÅ KRISTENDOMEN!", så kallade tu quoque svar. Mycket tråkigt i längden, och nihilizten står för många av dessa. Många där är överhuvudtaget inte insatta i teologi, så det är ganska meningslöst att föra en debatt där. När Grottis var med, var religionsforat allt annat än seriöst. Skönt att han bannades.

Annars är historia utan tvekan det mest seriösa forat eftersom de som skriver där är mycket historiskt insatta, och det brukar ju inte skitungar och troll vara.

Vid närmare eftertanke måste humor vara det seriösaste delforumet på FB, eftersom alla där verkligen kan det här med humor

Edit: open source forat är också rätt så seriöst, kan bero på att nördarna där kan sin grej Jag har i alla fall fått en del Linux hjälp där som uppskattas.
Citera
2007-02-12, 23:43
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Litteratur är ett seriöst forum tycker jag, måste nog bero på att folk som hänger där läser mycket böcker och kan skriva utan att tramsa. Vetenskapsforat är också ett seriöst forum mestadels för att de är kunniga jävlar som hänger där.

Håller dock inte med om att religionsforat är vidare seriöst. Muslimerna kan inte diskutera och deras argument är allt som oftast "MEN TITTA PÅ KRISTENDOMEN!", så kallade tu quoque svar. Mycket tråkigt i längden, och nihilizten står för många av dessa. Många där är överhuvudtaget inte insatta i teologi, så det är ganska meningslöst att föra en debatt där. När Grottis var med, var religionsforat allt annat än seriöst. Skönt att han bannades.

Annars är historia utan tvekan det mest seriösa forat eftersom de som skriver där är mycket historiskt insatta, och det brukar ju inte skitungar och troll vara.

Vid närmare eftertanke måste humor vara det seriösaste delforumet på FB, eftersom alla där verkligen kan det här med humor

Håller med, religionsforumet kan bli tämligen orseriöst rätt ofta. Diskussioner om Islam brukar oftast sluta med diskussioner om kristendomen/judendomen på något konstigt sätt. Synd bara att Tzahal/McDuck inte finns kvar. Han livade upp forumet rejällt. Skulle varit kul att få höra hans åsikt om det att muslimer tror att satan spenderar natten i deras näsor.
Citera
2007-02-12, 23:49
Medlem
snapcases avatar
Litteratur är ytterst seriöst och sansat måste jag säga. Sällan nån brusar upp eller att man behöver radera ot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in