Bakgrund:
Tagade i october/november nån gång förra året. Fick knas. Löpte från bängen. En snubbe åker fast, golar (ger ut mitt å polarens namn + adress). Killen har inte på sig nå markers eller cans. Dom släpper han och vi tänker inte mer på det.
Efter 2-3 veckor ringer dom å säger att vi kommer kallas till förhör.
Nu har "golaren" samt "polaren" (hehe) båda varit på förhör, golaren erkände de tags han gjort och har enligt han själv sagt att "jag gjorde dem men jag vet inte vad dom andra gjorde". Polaren erkände efter att ha sett den andres erkännande och bilder. Dom ska tydligen böta några tusen... Fanns även ett vittne som "sett 3 personer klottra vid punkt A". Det var mitt i natten och alla var svartklädda, hur viktigt är detta vittne?
Jag är inte speciellt sugen på detta, och ska troligtvis in på förhör imorron. Vad ska man säga då?
Jag var med men ja klottrade inte, vad dom andra gjorde vet jag inte / tänker ja inte säga?
Erkänna? Är fan inte ett alternativ för mig.
Gola ned golaren? Sugen som fan på denna, har polaren som backar isof... Dom har ett tags kvar att fastställa "ägare" av, och kan därför skylla dessa på killen som golade. "Sure, ja såg båda klottra, dessa gjorde han...jag följde bara med"
Tips / förslag välkommnas...idag helst