Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-16, 23:46
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
det bör väll inte vara så svårt att få ett automatiskt utskick till den som får ett inlägg raderat?

Tänk också på att det isåfall snabbt skulle kunna dra ihop till många PM om man städade i några trådar där en medlem farit fram ordentligt och fått många inlägg raderade. Visst kan jag förstå att det är en funktion som vore trevlig att ha om det fanns möjlighet att fixa allt vi vill, men eftersom det som sagt är en enorm workload på beng och de andra ser jag nog hellre att andra saker går före, stör mig inte speciellt på att jag inte får veta om några av mina inlägg blivit raderade.
Citera
2009-10-16, 23:55
Medlem
Silverturks avatar
Under min moderatorstid hade jag för vana att skicka ut PM till berörda användare ifall att det har pågått en lång diskussion och/eller att användaren uppenbarligen har lagt ned en del tid på sitt inlägg, trots att det är OT.

Med andra ord fick jag skicka ganska få PM. Den mesta OT som finns rör sig ändå bara om oneliners och liknande.
Citera
2009-10-17, 00:12
Medlem
epost72s avatar
Jag kan inte finna någon anledning till att moderatorerna skulle behöva meddela varje eventuellt ynka inlägg som raderats till inläggsskaparen om det nu inte resulterat i åtgärd i form av disciplinära åtgärder. jag har ett flertal raderade inlägg som det aldrig skulle slå mig att ifrågasätta, grunderna till raderingarna.
Citera
2009-10-17, 00:22
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag kan inte finna någon anledning till att moderatorerna skulle behöva meddela varje eventuellt ynka inlägg som raderats till inläggsskaparen om det nu inte resulterat i åtgärd i form av disciplinära åtgärder. jag har ett flertal raderade inlägg som det aldrig skulle slå mig att ifrågasätta, grunderna till raderingarna.
Du undrar inte varför dina inlägg raderas? om du vet att du skriver skit så undvik det och spar modsen på den tiden istället.

att det går ut ett automatiskt utskick som pm till mig hade jag tyckt varit bättre. det hade räckt att det stod om vilken tråd det handlade om tex.
Citera
2009-10-17, 00:28
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Du undrar inte varför dina inlägg raderas? om du vet att du skriver skit så undvik det och spar modsen på den tiden istället.

att det går ut ett automatiskt utskick som pm till mig hade jag tyckt varit bättre. det hade räckt att det stod om vilken tråd det handlade om tex.
Det du kommenterar där har hänt mej med och känner jag själv att jag inte behöver ifrågasätta så brukar det vara ett fall av att nog inte tänkt efter innan jag postar eller att man kanske halvt glömmer bort topic, hänger liksom på "dom andra" lite för lätt ibland. Men som sagt känner jag att det varit helt fel så är det som sagt bara att pm den mod eller någon av modsen i den avdelningen.

Men som sagt tidigare i tråden så har bland annat R.R. kommenterat angående automatiskt PM vid radering.
Citera
2009-10-17, 00:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:

När det nu handlar om mina raderade inlägg så är det promille i sammanhanget.
Om jag eventuellt spånar iväg lite OT i en tråd så behöver det i mina ögon inte vara skit. däremot kan det råda delade meningar om huruvida det leder en tråd framåt eller inte.

Jag kan nog stå med hedern behåll och påstå att jag inte "belastar" moderatorer med OT-inlägg generellt.
Citera
2009-10-17, 00:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Lite generellt kan man säga att om ett inlägg bara försvinner så är det utav ett av följande skäl:
  • Inlägget var bara lite OT och inte allvarligt nog för att resultera i någon åtgärd
  • Inlägget bröt mot en 1.xx-regel och är uppe för omröstning i Outlaw
I första fallet händer ingenting. I andra fallet märker användaren ifall resultatet blir någon som helst åtgärd. Anledningen till att inte alla åtgärder meddelas är helt enkelt tidsbrist.
Citera
2009-10-17, 01:46
Medlem
knickedickens avatar
Har full förståelse för att det fungerar som nu, och att ingen har tid att fixa det tekniska bakom en ändring. Men det skulle vara bra om det fanns en automatisk funktion vid alla raderade inlägg, som skickade ett PM som säger: "Ditt inlägg i tråden xx har blivit raderat av moderator" och ett citat av inlägget som blev raderat. Det skulle kopplas automatiskt till radering, så att mods inte ens behövde bry sig om att skriva något.

På det sättet kanske jag efter ett tag skulle lära mig när mitt tramsiga fyllepostande går över gränsen, så att jag kunde hålla mig bättre i skinnet i fortsättningen.

Inte för att jag är rädd för att jag skulle tramsa för mycket, men ur moderatorernas synvinkel borde det bli mindre jobb. Det är ju inte ens säkert att man minns alla sina inlägg, och upptäcker att de har blivit raderade.
Citera
2009-10-17, 02:45
Medlem
Troians avatar
Jag meddelade i början av min karriär som moderator, men inte längre. Det finns helt enkelt inte tid för det. Tar bort säkert ett femtiotal inlägg per vecka, och att meddela alla om det - nej tack.
Citera
2009-10-17, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag meddelade i början av min karriär som moderator, men inte längre. Det finns helt enkelt inte tid för det. Tar bort säkert ett femtiotal inlägg per vecka, och att meddela alla om det - nej tack.

därför så vill jag och många andra att ni ska ha ett enklare system för att meddela eller att det ska meddela automatiskt. jag antar att du fann något posetivt i att låta medlemmarna få veta att inlägget var borttaget(annars hade du aldrig gjort det?) så då borde även du vilja ha denna funktionen?
Citera
2009-10-17, 04:36
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limmer
därför så vill jag och många andra att ni ska ha ett enklare system för att meddela eller att det ska meddela automatiskt. jag antar att du fann något posetivt i att låta medlemmarna få veta att inlägget var borttaget(annars hade du aldrig gjort det?) så då borde även du vilja ha denna funktionen?

Det är ju ganska lätt att räkna ut ändå, att om inlägget bara försvinner från tråden är det med allra största sannolikhet p.g.a OT.

Ska man annars få ett PM för varje raderat inlägg där det står något i stil med "Ditt inlägg har raderats p.g.a Off-Topic"? Det blir ju bara en onödig funktion som säger samma sak som saknaden av ett inlägg du har skrivit.
Citera
2009-10-17, 06:04
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limmer
Det finns en hel drös med funktioner som vi moderatorer vill ha. Just denna är inte högst upp på önskelistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in