• 1
  • 2
2007-02-12, 09:46
Medlem
Har lite pulver (bl.a. MDPV och N-etyl-2CB från CA) som jag tänkte lösa upp i vätska för dosering och förvaring. Tyvärr har jag inte tillgång till teknisk etanol.

Är vodka ett bra substitut? Jag såg en "vodkasmaksats" från Saturnus som innehöll bl a socker vilket fick mig att höja på ögonbrynen. Jag trodde att vodka bara var etanol + vatten och att det därför inte skulle smaka något annat än sprit.

Finns det något alternativt lösningsmedel jag kan använda?

Och var tar man reda på olika ämnens löslighet och stabilitet i lösning? Vad vet ni här på fb om MDPV och N-e-2cb i etanol?
Citera
2007-02-12, 10:01
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorp
Har lite pulver (bl.a. MDPV och N-etyl-2CB från CA) som jag tänkte lösa upp i vätska för dosering och förvaring. Tyvärr har jag inte tillgång till teknisk etanol.

Är vodka ett bra substitut? Jag såg en "vodkasmaksats" från Saturnus som innehöll bl a socker vilket fick mig att höja på ögonbrynen. Jag trodde att vodka bara var etanol + vatten och att det därför inte skulle smaka något annat än sprit.

Finns det något alternativt lösningsmedel jag kan använda?

Och var tar man reda på olika ämnens löslighet och stabilitet i lösning? Vad vet ni här på fb om MDPV och N-e-2cb i etanol?

Är det på något sätt bättre att förvara drogerna i en lösning? Jag har ingen erfarenhet av att ha lagrat någon lösning av de där drogerna, men det har i alla fall inte varit någon höjdare att spara morfinlösningar. Sparar man dem i pumpen, så faller småpartiklar ned och bildar ett lager på insidan av pumphuset och försvårar injektion...

Vodka är smaksatt brännvin, ja...
Citera
2007-02-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Vodka är smaksatt brännvin, ja...
Är det verkligen det? Wikipedia ger lite motstridiga uppgifter.

Om vodka är smaksatt, vad finns det för alternativ? Säljes systemet någon sprit som bara består av etanol och destillerat vatten?
Citera
2007-02-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Är det på något sätt bättre att förvara drogerna i en lösning?
Njae, det borde väl inte vara det ur stabilitetssynpunkt, men om man ska smaska på knarket ibland så finns det ju uppenbara fördelar. Min våg är inte speciellt exakt så om jag spär ut knarket blir det ju lättare att dosera.
Citera
2007-02-12, 10:21
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Är det verkligen det? Wikipedia ger lite motstridiga uppgifter.

Om vodka är smaksatt, vad finns det för alternativ? Säljes systemet någon sprit som bara består av etanol och destillerat vatten?

Renat brännvin.

Citat:
Njae, det borde väl inte vara det ur stabilitetssynpunkt, men om man ska smaska på knarket ibland så finns det ju uppenbara fördelar. Min våg är inte speciellt exakt så om jag spär ut knarket blir det ju lättare att dosera.

OK.
Citera
2007-02-12, 11:39
Medlem
pebs avatar
N-e-2c-b:et kan ju inte vara så jobbigt att dosera? en påse = 100mg (när jag köpte iaf, vet inte hur det är om man köper 1g>), bara dela innehållet i påsen i två, och bomba/snorta ena högen?

Känns lite som att ämnerna borde förstöras snabbare om de är i lösningar, men jag har egentligen ingen aning, vild gissning.. Tänkte på mögel osv osv.
Citera
2007-02-12, 12:22
Medlem
Peb: jag skulle aldrig höfta en dos psykedelia på det sättet. Det är imho att tigga om problem. Dessutom har jag inga planer på att ta så stora doser, jag tänkte börja med ~5 mg n-e-2cb för att se hur det påverkar mig. Dels är jag väldigt känslig för vissa droger, dels vet man ju aldrig om man är allergisk. Det rör sig trots allt om ett ämne som är väldigt nyupptäckt vad gäller mänsklig konsumtion.

Om du är orolig för mögel i vodka, då har du faktiskt ingen koll
Citera
2007-02-12, 13:05
Medlem
Ajss avatar
vad är det för fel på destilerat vatten?
Citera
2007-02-12, 14:55
Medlem
Nej inge fel med destillerat vatten, men dels inte det är antiseptiskt och dels löser det inte allting. Inget av dessa är kanske något problem i mitt fall, vad säger ni gott folk? Jag har vissa problem att förvara saker i kylskåp.
Citera
2007-02-12, 16:19
Medlem
pebs avatar
Ja okej, men då förstår jag.
Kom på nu i efterhand också att mögel i etanol är omöjligt, skyller på morgonholken.. *Försvinner bort från denna tråd*
Citera
2007-02-12, 21:15
Awaiting Email Confirmation
MDPV dimeriserar till viss del och faller ut, om det får stå ett tag. Ställ det i kylen om du skall göra det.
Citera
2007-02-13, 02:50
Medlem
Vitae: Jag är tyvärr inte kemist och vet inte vad att dimerisera betyder. Hittar inget på google heller. Det låter som att det byter isomer?

Är MDPV alltså instabilt i vattenlösning? Att det faller ut betyder väl bara att det inte löser sig så bra när det inte är under omrörning? Eller är det ett nytt ämne som faller ut?

Ledsen, jag är urkass på kemistiska, har du kanske en bok eller ännu hellre internetsida att rekommendera? Jag har bara Kemi B från gymnasiet, och där fick man ju inte lära sig speciellt mycket. Det mesta har jag nog dessutom förträngt...

Är det kanske rent av en dum ide att förvara drogerna i lösning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in