2007-02-11, 19:23
Bannlyst
jag får säkert en tillsägelse oxå
men jag undrar om Linda har sagt åt dom på flashback??
för tittar man på andra trådar om andra så är det lika mycket skitsnack där som här , enda undantaget är att denna tråd är större.
så jag förstår inte varför vi inte längre får göra inlägg här?
för skvaller är oftast lika med skitsnack
lyssna på när tjejer står och skvallrar inte är det mycket fakta då inte

i så fall borde denna tråd flyttas till någon annan och inte ligga under skvaller

för skvaller är i mina ögon där man snackar just skit om någon och blandar fakta med skit.
Citera
2007-02-11, 19:26
Bannlyst
BETYDELSE: motsv. SKVALLRA, v. 1, om (vid samtal med ngn l. ngra förekommande) prat om varjehanda (mer l. mindre oväsentliga l. ovidkommande) ting (särsk. sådant som gäller andra personers förhållanden) l. om prat som återger rykten l. förtal o. d. (äv. övergående i bet.: rykte, förtal); ofta nedsättande, betecknande pratet ss. mindervärdigt l. onyttigt: tomt prat, pladder ; äv. om skriftlig framställning återgivande sådant prat; förr äv.: ovederhäftigt l. grundlöst tal, nonsens o. d.; i sht förr äv. i mer l. mindre klart individuell anv., om skvallrande (förr äv. prat l. utsaga utan grund) vid ett visst tillfälle l. med ett visst innehåll (äv. närmande sig bet.: rykte), förr äv. i pl.; äv. i mer l. mindre klart personifierande anv.; i vissa fall utan klar avgränsning från 2; jfr SVALLER. Föra, bära, sprida skvaller. Springa, löpa, ränna med skvaller. Han lyssnade gärna till skvaller. Han underhöll oss hela kvällen med det senaste skvallret från Stockholm. Det var mycket skvaller i svang i den lilla staden om den unga och glada lärarinnan. Skvallret går, löper.
Citera
2007-02-11, 19:31
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soolen
jag får säkert en tillsägelse oxå
men jag undrar om Linda har sagt åt dom på flashback??
för tittar man på andra trådar om andra så är det lika mycket skitsnack där som här , enda undantaget är att denna tråd är större.
så jag förstår inte varför vi inte längre får göra inlägg här?
för skvaller är oftast lika med skitsnack
lyssna på när tjejer står och skvallrar inte är det mycket fakta då inte

i så fall borde denna tråd flyttas till någon annan och inte ligga under skvaller

för skvaller är i mina ögon där man snackar just skit om någon och blandar fakta med skit.

Vad menar du? Du gör ju inlägg här för fullt och så även jag så hur kan du säga att "vi inte längre får göra inlägg här"?
.
Citera
2007-02-11, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Vad menar du? Du gör ju inlägg här för fullt och så även jag så hur kan du säga att "vi inte längre får göra inlägg här"?
.

moderatorn har raderat flera gånger massor av inlägg för att dom är offtopic
men tråden ligger under skvaller så vad är off topic då?
Citera
2007-02-11, 19:37
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
moderatorn har raderat flera gånger massor av inlägg för att dom är offtopic
men tråden ligger under skvaller så vad är off topic då?

Aha oki men det är ju allmänt känt här på FB att folk med offtopic-ämnen inte göre sig besvär att posta dem i trådar, de raderas så snart de upptäcks. Sen kan man tycka vad man vill om det, själv tycker jag det är helt ok att vandra lite offtopic men det är tydligen inte så många som gör det. Vi får helt enkelt lära oss att vara on topic och hoppas att moddsen är konsekventa i sina raderingar.

Däremot om det handlar om on topic-ämnen och de raderas så är det skam, här månar om yttrandefrihet och åsiktsfrihet och tyck och tänk och sånt ska inte raderas så länge det är on topic.

Och snart raderas detta inlägg också.
.
Citera
2007-02-11, 19:39
Bannlyst
jo men vad är off topic när man ex snackar skit om linda i en tråd som ligger under skvaller??
det är ju helt klart on topic

vore ju önskvärt om moderatorn kunde tala om vars regelerna går under skvaller då ordböcker mm säger att just skvaller är skitsnack i princip
Citera
2007-02-11, 19:41
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
jo men vad är off topic när man ex snackar skit om linda i en tråd som ligger under skvaller??
det är ju helt klart on topic

vore ju önskvärt om moderatorn kunde tala om vars regelerna går under skvaller då ordböcker mm säger att just skvaller är skitsnack i princip

Off topic i min bok är sånt som inte handlar om Linda eller på nåt sätt berör henne och det hon gör. Mao så menar du att moddsen raderat inlägg som handlat om Linda trots allt, de har varit on topic...?
.
Citera
2007-02-11, 19:42
Bannlyst
japp
Citera
2007-02-11, 19:43
Medlem
Heinzes avatar
Inläggen ovan är utflyttade från Biondatråden, svårt att föra en PM-diskussione med så många inblandade.

Jag kommer senare ge min syn på saken.

/mod i skvaller
Citera
2007-02-11, 19:44
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
japp

Hehe, har Linda sån makt på flashback, jösses...
.
Citera
2007-02-11, 19:51
Bannlyst
Se där .... tråkigt
men vi får väl höra av du har att säga för lite regler eller dyl vore ju önskvärt då man inte får säga pip där inne som det är nu om det inte handlar om vad en tidning eller tvn sagt om linda.

skvaller är skvaller oavsett tycker jag , så länge det skvallras om linda så är det ju rätt?
skvaller = förtala , snacka skit om osv
Citera
2007-02-11, 19:54
Medlem
Heinzes avatar
Topic i skvallertrådar är just skvaller.

I Lindatråden har vi raderat några hundra oneliners av typen:
Fan vad hon är ful/äcklig/korkad/[insert valfritt uttryck för att vara ful o dum]

För att klargöra så har självklart inte Linda bett om att få inlägg borttagna, hade hon gjort det så hade hon fått svaret att vi inte tar bort inlägg bara för att en "kändis" ber om det.

Topic är som sagt skvaller, som det är nu är det mer åsikter om Linda än skvaller om henne. Att sitta och läsa massa oneliners som jag beskrev ovan tar bara upp ens tid och fyller ingen funktion, därav är de borttagna.

/mod i skvaller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in