2007-02-11, 19:57
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soolen
Se där .... tråkigt
men vi får väl höra av du har att säga för lite regler eller dyl vore ju önskvärt då man inte får säga pip där inne som det är nu om det inte handlar om vad en tidning eller tvn sagt om linda.

skvaller är skvaller oavsett tycker jag , så länge det skvallras om linda så är det ju rätt?
skvaller = förtala , snacka skit om osv

Du finner det således intressant att sitta och läsa en massa dynga om hur korkade folk tycker "Bionda" är?

I skvaller är ambitionen att ligga aaaaningens högre än så, jag tror och hoppas att jag kan tala för samtliga mods där.

Jimmy Windeskogtråden låstes till slut pga allt skräp som postades där, se det här som en räddningsaktion för att tråden ska kunna ha ett existensberättigande kvar.

/mod i skvaller
Citera
2007-02-11, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Topic i skvallertrådar är just skvaller.

I Lindatråden har vi raderat några hundra oneliners av typen:
Fan vad hon är ful/äcklig/korkad/[insert valfritt uttryck för att vara ful o dum]

För att klargöra så har självklart inte Linda bett om att få inlägg borttagna, hade hon gjort det så hade hon fått svaret att vi inte tar bort inlägg bara för att en "kändis" ber om det.

Topic är som sagt skvaller, som det är nu är det mer åsikter om Linda än skvaller om henne. Att sitta och läsa massa oneliners som jag beskrev ovan tar bara upp ens tid och fyller ingen funktion, därav är de borttagna.

/mod i skvaller

men just att att ha åsikter om linda är ju skvaller?
Citera
2007-02-11, 20:12
Bannlyst
Jag tycker bara att det är så hårda regler inne på lindas motför andra liknande trådar.

det blir inget skoj om allt som alla skriver raderas dagligen , med andra ord kommer tråden att dö för att hello vi snackar om linda
finns inget vettigt att säga om henne ju....
Citera
2007-02-11, 20:13
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
men just att att ha åsikter om linda är ju skvaller?

Nej, att du tycker att Linda är en idiot är din åsikt om henne. Om du såg henne hångla upp Martin Timell på Kvantum igår är det skvaller.
Citera
2007-02-11, 20:15
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Jag tycker bara att det är så hårda regler inne på lindas motför andra liknande trådar.

det blir inget skoj om allt som alla skriver raderas dagligen , med andra ord kommer tråden att dö för att hello vi snackar om linda
finns inget vettigt att säga om henne ju....

Vi har samma regler i alla trådar men är det ett off topic i en tråd där det är 20 on topic så märks det inte. Är det omvända siffror som i Biondatråden märkds det däemot.

Om inte tråden kan leva on topic så kommer den att dö, svårare än så är det inte. Med tanke på hur mediahorar är detta dock inget som lär hända förrän efter hennes död.
Citera
2007-02-11, 20:28
Medlem
Snövits avatar
Jag läser själv den tråden och jag tycker gott att den hade kunnat modererats ännu hårdare. Det som moderatorerna har tagit bort är ju bara de riktigt meningslösa oneliners i stil med "HÖ hö Linda är ful" och en massa smileys. Skulle nogon ha något intresant skvaller skulle det ha försvunnit i mängden skit om inte moderatorerna rensade där ibland.
Citera
2007-02-11, 21:21
Bannlyst
Citat:
Vi har samma regler i alla trådar men är det ett off topic i en tråd där det är 20 on topic så märks det inte. Är det omvända siffror som i Biondatråden märkds det däemot.

Om inte tråden kan leva on topic så kommer den att dö, svårare än så är det inte. Med tanke på hur mediahorar är detta dock inget som lär hända förrän efter hennes död.

Den stora tråden om Cecilia Beckroth (Ändrad av mod)
jag tror inte du hittar speciellt mycket annat än just sånt som ni tar bort från linda tråden där inne
så nej jag tycker inte att ni har samma regler i alla trådarna

men jag lägger ned för det är ni som är moderator = bestämmer
Citera
2007-02-11, 21:26
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Topic är som sagt skvaller, som det är nu är det mer åsikter om Linda än skvaller om henne. Att sitta och läsa massa oneliners som jag beskrev ovan tar bara upp ens tid och fyller ingen funktion, därav är de borttagna.
Är inte Flashback ett diskussionsforum?
Om jag vill uttrycka mina åsikter om Linda Rosing, skall jag då starta en ny tråd?
Eller är det så illa att det numera är förbjudet att uttrycka åsikter om Linda Rosing på Flashback?
Citera
2007-02-11, 21:41
Bannlyst
Citat:
Den stora tråden om Cecilia Beckroth (Ändrad av mod)
jag tror inte du hittar speciellt mycket annat än just sånt som ni tar bort från linda tråden där inne
så nej jag tycker inte att ni har samma regler i alla trådarna

men jag lägger ned för det är ni som är moderator = bestämmer

CB tråden innehåller,trots att den är betydligt mindre än LR tråden, betydligt mer SKVALLER (och en del fakta), sen har modsen rensat en hel del i den tråden med serru.

Vet inte när jag läste något matnyttigt i LR tråden senast!?!?
Kanske någon som vill söka reda på det sista inlägget med SKVALLER i den?
Citera
2007-02-11, 21:49
Bannlyst
Men vad är då skvaller
Citera
2007-02-11, 21:54
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Är inte Flashback ett diskussionsforum?
Om jag vill uttrycka mina åsikter om Linda Rosing, skall jag då starta en ny tråd?
Eller är det så illa att det numera är förbjudet att uttrycka åsikter om Linda Rosing på Flashback?
Det finns flera delforum här på Flashback än just skvaller. Vill du ha åsikter om hennes musik görs det bäst i musikforumet, vill du ha åsikter om hennes kropp görs det bäst i modellforumet, vill du ha åsikter om hennes politiska bidrag görs det bäst i PI osv...osv.

Du gör dig bara löjligt genom att låtsas vara censurerad bara för att du inte får skriva att hon ser ut som en hora istället för att bidra enligt trådens syfte.

Skvallerforumet är till för riktigt skvaller, inte avundsjukt brudskvaller.
Citera
2007-02-11, 22:01
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
När Anna sjödin åkte polisbil förra året såg jag fram emot att läsa skvaller om henne och incidenten. Men var man borta från FB på några timmar så BLAMMO, tråden var tjockfull med massa intetsägande kommentarer som inte fyller ngt syfte. Inte orkar man läsa 3-4sidor med kommentarer som inte innehåller ngn reell info.

kolla själv. Jag uppskattar att 3-4 inlägg av 10 är skräp i den tråden.

Jag tycker att de förbaskade fascistmoderaterna gör rätt i detta fall. Man tar refresh å så ser man, och så tänker man: Oj massa nya inlägg! Sedan är de bara massa tjafs.

Fler modereringsfunktioner borde införas. Tex att hindra vissa användare att posta i vissa trådar, antingen helt & hållet, tidsbestämt eller att de endast kan posta ett visst antal inlägg per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in