• 1
  • 2
2007-02-11, 16:32
Medlem
JemyMs avatar
Jag är lite uttråkad och behöver ett 3d actionspel med ok story så jag måste fråga...

Jag har lite is i magen då folk rekommenderar konsollspel... men folk pratar om Halo hela tiden. Är PC versionen av Halo värt att spela och hur står det sig i jämförelse med andra first-person shooters för PC?

Vad är det egentligen som gör Halo så speciellt?
Citera
2007-02-11, 16:32
Medlem
LadyTieras avatar
jag gillar det iaf, helt ok på pc, föredrar att spela det där
Citera
2007-02-11, 16:41
Medlem
Tebos avatar
Spelade det lite när det kom till PC och jag tycker att det var mediokert. Dessutom gick det otroligt segt trots att grafiken inte är allt för imponerande. Enda anledningen jag kan se till dess hype är att det var det första bra FPS-spelet till en konsoll.
Citera
2007-02-11, 16:43
Bannlyst
Det är kul att spela på internet, endast!
Om du ska spela singleplayer så bör du spela det på Xbox då det inte ens är samma känsla att lira det på PC.
Citera
2007-02-11, 16:44
Medlem
skallepaer_s avatar
Tycker att det kändes åt helsike för konsolligt och platt. Inget att ha alls. Började spela det och kom en bit men det fanns inget som höll intresset uppe så jag la ner. Sen så attraheras jag inte direkt av actionspel av den typen med massa laser och plasmavapen. Det blir för mycket helt enkelt.

Spel som Half-Life väver in det i en briljant story och då köper jag det. Antar att du spelat Half-Life spelen men om inte så rekommenderas dem skarpt. Har ju kommit lite singelexpansions till 2an nu som jag själv inte satt igång med ännu men kommer snart.
Citera
2007-02-11, 16:50
Medlem
bravehs avatar
har spelat igenom pc-versionen och testat xbox-versionen under några timmar. Har du inte nån märklig fetisch för fps med handkontroll så är pc-versionen bättre. FPS ska spelas med mus o tangentbord.

Singleplayer är fantastiskt. Det bästa FPS som jag spelat. Se bara till att inte spela på för låg svårighetsgrad. Då förstör du hela upplevelsen.
Citera
2007-02-11, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
har spelat igenom pc-versionen och testat xbox-versionen under några timmar. Har du inte nån märklig fetisch för fps med handkontroll så är pc-versionen bättre. FPS ska spelas med mus o tangentbord.

Singleplayer är fantastiskt. Det bästa FPS som jag spelat. Se bara till att inte spela på för låg svårighetsgrad. Då förstör du hela upplevelsen.

Men just HALO ska spelas med handkontroll och inget annat Det är ju HALO vi pratar om, hallo!
Citera
2007-02-11, 16:52
Medlem
DrSpankels avatar
Jag håller med Tebo.
Har spelat det både till PC och xbox och gillade ingen av versionerna. Långsamt, tråkigt och trist grafik/design.
Personligen tycker jag Halo är extremt överskattat.
Citera
2007-02-11, 16:54
Medlem
bravehs avatar
Halo utvecklades från början för PC så...nej mus + tangb. ska det vara
Citera
2007-02-11, 16:54
Medlem
LadyTieras avatar
jag vill spela med mus och tangentbord. fsp till konsoll känns fel för mig.
Citera
2007-02-11, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Halo utvecklades från början för PC så...nej mus + tangb. ska det vara

Ja från början ja, men sen insåg dom att man måste spela det spelet med en xbox kontroll så då släppte dom spelet till xbox istället

Nä men fps spel ska spelas med tangentbord och mus, men inte när det gäller halo..tycker jag...

Spelet går ändå så långsamt så tangentbord och mus behövs inte för fem öre.
Citera
2007-02-11, 17:06
Medlem
JemyMs avatar
Har spelet en okej storyline och är den bra berättad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in