Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 16:03
  #1777
Medlem
Karmans avatar
Jag såg presskonferensen på TV idag under Obamas besök här i Sverige. Jag noterade hur pass trött och sliten Obama verkade. Verkade vara lite seg i huvudet också. Fick tänka efter länge innan svar, glömde frågor etc.

Någon mer som noterade det? Eller är han kanske alltid så här? Tycker dock att han sett lite mer alert ut i de klipp jag sett på TV från USA tidigare.
Citera
2013-09-04, 16:04
  #1778
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag såg presskonferensen på TV idag under Obamas besök här i Sverige. Jag noterade hur pass trött och sliten Obama verkade. Verkade vara lite seg i huvudet också. Fick tänka efter länge innan svar, glömde frågor etc.

Någon mer som noterade det? Eller är han kanske alltid så här? Tycker dock att han sett lite mer alert ut i de klipp jag sett på TV från USA tidigare.

Kan det vara jetlag? Märkte annars inget ovanligt med honom, det enda jag har tänkt på är att han har fått många fler vita hårstrån nu än vad han hade när han först blev president
Citera
2013-09-04, 16:05
  #1779
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag såg presskonferensen på TV idag under Obamas besök här i Sverige. Jag noterade hur pass trött och sliten Obama verkade. Verkade vara lite seg i huvudet också. Fick tänka efter länge innan svar, glömde frågor etc.

Någon mer som noterade det? Eller är han kanske alltid så här? Tycker dock att han sett lite mer alert ut i de klipp jag sett på TV från USA tidigare.

Jetlag? Han trots allt bara människa, med höga krav ställda på sig.
Citera
2013-09-04, 16:59
  #1780
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kan det vara jetlag? Märkte annars inget ovanligt med honom, det enda jag har tänkt på är att han har fått många fler vita hårstrån nu än vad han hade när han först blev president
Vita hårstrån ja, det finns väl inte många jobb där man åldras lika snabbt på som att vara president i USA. Så visst, han har ju en del att "stå i" och det påverkar honom säkert. Jag upplever dock Obama som en sympatisk, resonerande och reflekterande människa. Kanske lite för mycket för sitt eget bästa, när han har det jobb han har...
Citera
2013-09-04, 18:47
  #1781
Moderator
Tystnads avatar
Varför hade han inte sin Fru med sig ?
Är det för att vissa nån respekt för Reinfeldt som ju är "ensam" singel ??


Reinfeldt kunde ju haft Nyamko Sabuni vid sin sida...
Citera
2013-09-04, 20:14
  #1782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kan det vara jetlag? Märkte annars inget ovanligt med honom, det enda jag har tänkt på är att han har fått många fler vita hårstrån nu än vad han hade när han först blev president

Han är ju inte ung direkt. Det är fem år sedan han hadde svart hår. Tycker att han åldras hyfsat bra ändå.
Citera
2013-09-05, 09:48
  #1783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pondeyooo
Det var faktiskt Bush som införde Patriot Act som gav tillstånd till NSA att spionera på utlänningar/amerikanare, Obama bara förnyade den.

Bush är fortfarande den stora boven men Obama är ju inte direkt smartare heller eftersom att han förnyade det.



Då allmänheten inte har insyn i Patriot Act vet ingen om eller hur många terroristattentat, som kan ha förhindrats genom PA. Tack och lov för Patriot Act! Ett fåtal muslimska bombattentat har tyvärr lyckats genomföras ändå. I Madrid och London samt ett försök i Stockholm. Tack och lov än en gång för PA, som utgjör en säkerhet för västerländska medborgare. I MENA dör ju tusentals från mer eller mindre dagliga bombattentat.
Citera
2013-09-05, 09:58
  #1784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pondeyooo
Det var faktiskt Bush som införde Patriot Act som gav tillstånd till NSA att spionera på utlänningar/amerikanare, Obama bara förnyade den.

Bush är fortfarande den stora boven men Obama är ju inte direkt smartare heller eftersom att han förnyade det.



Då allmänheten inte har insyn i Patriot Act vet ingen om eller hur många terroristattentat, som kan ha förhindrats genom PA. Tack och lov för Patriot Act! Ett fåtal muslimska bombattentat har tyvärr lyckats genomföras ändå. I Madrid och London samt ett försök i Stockholm. Tack och lov än en gång för PA, som utgjör en säkerhet för västerländska medborgare. I MENA dör ju tusentals från mer eller mindre dagliga bombattentat.
Citera
2013-09-05, 10:14
  #1785
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Tycker samma sak, väldigt konstigt att han fick priset när han knappt hade hunnit "upprätta" något

Det finns ju ett talesätt: "dum som en Norrman", och det var Norge som gav krigsgalningen Obama fredspriset. Inte p g a förtjänst, utan p g a av att han har utländsk bakgrund. Inkvoterad i Vita Huset.
Citera
2013-09-05, 12:38
  #1786
Medlem
FIFAN så Fjantigt det här stora pådraget för att det ska komma EN person till Sverige, Satans barnsligt, blir förbannad när man hör sånt, stänger av hela FJOLLTRÄSK, Svetsar igen brunnslocken m.m..
Då är min fråga, Är Obama värd mer än oss andra? Då det är hela det här pådraget, inte är det någon som gör så när jag åker iväg
Citera
2013-09-05, 14:48
  #1787
Medlem
RiksdagsHorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
F
Då är min fråga, Är Obama värd mer än oss andra?

Han är en fredsmäklare och världens mäktigaste man. Han bryr sig om alla människor och hjälper folk ur misär och sorg. Han är en rakryggad politiker som ingen ska missbedömma.

Det har varit historiska dagar i veckan, fantastiskt att få ett sånt fint besök! Bäst var när han besökte synagogan.
__________________
Senast redigerad av RiksdagsHoran 2013-09-05 kl. 14:51.
Citera
2013-09-05, 22:09
  #1788
Medlem
Efter att inte ha tittat på ett nyhetsprogram på den dag jag minns och knappast något annat på TV heller (undantag LEXX) Så beslöt jag att jag måste kolla på Barack Obama och uppståndelsen runt densamme.

Var ju inte många minuter man fick se men blev jäkligt illa berörd av hans sätt att le... och le... och le... - större och större grinade han när han höll fast Reinfeldts hand. Och stackars Reinfeldt började kanske fatta att han var utsatt för ett pinsamt skämt - av hans dyrkade president. Gissa om Obamas undersåtar måste ha haft roligt på idiotsvenskarnas bekostnad. Som inte fattade - jo, kanske dunkelt - att dom var utsatta för en mycket förödmjukande behandling av världshärskaren. 20 min fick kungen och drottningen hålla till godo med, en kisspaus för BO.

Mitt mål var länge att flytta till USA, emigrera helt enkelt, men kom saker emellan. Men i går önskade jag högt och rent att jag varit amerikan i st f svensk och kunnat skratta åt stackrarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback