• 1
  • 2
2007-02-09, 19:22
Medlem
Efter ett misslyckat självmordsförsök i onsdags med sjukhusbesök och hela skiten vill min flickvän ta en paus en stund. Med en paus menar jag bara att vi inte ska höra av oss för att hon behöver tid att tänka över saken och ting över det som har hänt. Vad rör sig i hennes huvud nu tro? Nån som har varit i liknande situation? Hon vet varken ut eller in... Hon tycker att jag ska lägga in mig, om inte för min skull så för hennes/vår. Vad händer när jag har lagt in mig? Detta är jobbigt.
Citera
2007-02-09, 19:30
Bannlyst
Hon agerar helt rätt. Det är klart som fan det måste vara otroligt jobbigt för henne också - inte bara för dig.

Om du frågar vad som kommer hända med ert förhållande när du är inlagd så finns det nog ingen som kan svara på det. Dock så har det betydligt större chanser att bli till det bättre för er båda om du tar kontakt med vården, än om du väljer att inte göra något åt din situation alls.
Citera
2007-02-09, 21:01
Medlem
surkrumps avatar
Har det något med misshandeln att göra?
Alltså om det finns några samband, eller ditt självmordsförsök är
baserat på helt andra grejor?
Citera
2007-02-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkrump
Har det något med misshandeln att göra?
Alltså om det finns några samband, eller ditt självmordsförsök är
baserat på helt andra grejor?

Misshandeln har väl bidragit en del till min depression. Har varit deprimerad i ett par år men den satte fart på den ännu mer. Det har varit mycket grejer i uppväxt samt en massa annat de senaste 10 åren.
Citera
2007-02-09, 23:07
Medlem
surkrumps avatar
Har ingen aning om vad som händer när/om du söker professionell
hjälp och blir "inlagd". Men jag är övertygad om att det inte kan bli sämre
i vart fall.

Det är väl värt att försöka med precis vad som helst för att
undvika att göra det otänkbara? Det finns ju en bra chans att du
får god hjälp och kan bearbeta dina problem.

Hoppas du väljer att kämpa för livet! Om inte för dig själv, så för
din omgivning och de som bryr sig om dig. För du skriver ju själv
att det finns någon som bryr sig, din flickvän. Och det finns säkert
fler...
Citera
2007-02-09, 23:16
Bannlyst
Lev LIVET och njut!
Citera
2007-02-09, 23:31
Medlem
Hemi426s avatar
Självmorsförsök när man har flickvän & allt, varför?
Däremot förstår jag ifall allt är åt helvete...
Citera
2007-02-10, 11:07
Medlem
När du lagt in dig efter ett självmordsförsök så gör de i princip ingenting. De gjorde de inte där jag var inlagd i alla fall. De håller dig i förvar mest för att du inte skall försöka igen.
Sedan får du psykologsamtal och läkarsamtal, de tar prover på dig och du kan bli remiterad till öppenvården. De kommer säkert också vilja sätta in ny medicin på dig.
Citera
2007-03-16, 01:22
Medlem
Kan någon Moderator ta bort den här tråden helt? Tack.
Citera
2007-03-16, 01:32
Medlem
Läste lite om att du blivit misshandlad
Istället för att rikta våld mot dig själv så borde du rimligen försöka dräpa den/de som misshandlade dig. Betydligt mer produktivt!!

Citera
2007-03-16, 10:31
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krenx
Efter ett misslyckat självmordsförsök i onsdags med sjukhusbesök och hela skiten vill min flickvän ta en paus en stund. Med en paus menar jag bara att vi inte ska höra av oss för att hon behöver tid att tänka över saken och ting över det som har hänt. Vad rör sig i hennes huvud nu tro? Nån som har varit i liknande situation? Hon vet varken ut eller in... Hon tycker att jag ska lägga in mig, om inte för min skull så för hennes/vår. Vad händer när jag har lagt in mig? Detta är jobbigt.

Alltså...vad som rör sig i hennes huvud? Frågan är vad som rör sig i ditt huvud.
Hade min tjej gjort ett självmordsförsök hade jag också velat ta en paus eller faktiskt alternativt göra slut, för det är nog inget hållbart förhållande med en suicidal människa.

Nä, DU vet varken ut eller in, som försöker begå självmord och på nåt sätt projicerar allt på din flickvän?

Förstår inte
Citera
2007-03-16, 12:28
Medlem
puberts avatar
Svenskarna måste vara dom mest misslyckade jävlarna på planeten. Var och varannan jävel man snackar med har "försökt" ta självmord multipla gånger.

Om alla nu försöker så hårt, hur fan kommer det sig att dom misslyckas hela tiden? Jävla klantskallar. Vill man verkligen ta självmord är det inte svårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in