• 1
  • 2
2007-02-09, 16:35
Medlem
Mankans avatar
En stor varning härmed utfärdad för känsliga individer:

http://www.meat.org/index-1.asp?c=MYMblogadsc0107

Mänsklighetens grymmaste uppfinning; djurfabrikerna...
2007-02-09, 16:38
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
En stor varning härmed utfärdad för känsliga individer:

http://www.meat.org/index-1.asp?c=MYMblogadsc0107

Mänsklighetens grymmaste uppfinning; djurfabrikerna...
I Sverige har vi en av värdens hårdaste djurskyddslagar och många av scenerna i filmen visar metoder som är rent olagliga i Sverige.

Mankan, är du vegan?
2007-02-09, 16:41
Medlem
Airbuzzs avatar
God damn... Ja, vad ska man säga. Det är tungt!

Grejen är att jag har funderat på att bli vegetarian, men inte för att jag tycker att det är moraliskt fel att äta kött, utan för hur köttdjuren behandlas.
Alternativet vore väl att börja jaga, men det är ju inte så jävla lätt.
Ska hitta en snäll gammal bonde utanför stan som masserar kossorna varje dag, matar dem med havre och öl för att sedan kittla dem till döds...
2007-02-09, 17:42
Medlem
BrotherLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
God damn... Ja, vad ska man säga. Det är tungt!

Grejen är att jag har funderat på att bli vegetarian, men inte för att jag tycker att det är moraliskt fel att äta kött, utan för hur köttdjuren behandlas.
Alternativet vore väl att börja jaga, men det är ju inte så jävla lätt.
Ska hitta en snäll gammal bonde utanför stan som masserar kossorna varje dag, matar dem med havre och öl för att sedan kittla dem till döds...
Är det inte bättre att då ha djur som inte får leva ett värdigt liv överhuvudtaget, och låta de djuren som redan har ett bra liv leva som de gör?
2007-02-09, 18:20
Medlem
Viveqas avatar
Jag litar inte på något matrial ifrån PETA...
2007-02-09, 18:33
Medlem
Vobblers avatar
Mums, nu blev jag sugen på en smaskig biff.

Vegetarianer tål jag inte. De mår i regel jävligt dåligt pga näringsbrist, och är därför jävligt arga och tjuriga.

Ät kött och må bra.
2007-02-09, 18:52
Medlem
Visst, djurhållningen världen om lämnar mycket att önska. Men är detta en diskussion vi bör ha i Mat & Dryck?

EDIT: Det är en otäck video. Särskilt sättet man behandlar nötboskap på är upprörande.
2007-02-09, 19:52
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sole speck
Visst, djurhållningen världen om lämnar mycket att önska. Men är detta en diskussion vi bör ha i Mat & Dryck?

EDIT: Det är en otäck video. Särskilt sättet man behandlar nötboskap på är upprörande.
Nej, det ska inte vara här. Vi har fått en forumdel som heter nåt i stil med "Mundo, Gore och Bisarr", där sådant material hör hemma.

Detta är inte mat.
2007-02-10, 12:50
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Nej, det ska inte vara här. Vi har fått en forumdel som heter nåt i stil med "Mundo, Gore och Bisarr", där sådant material hör hemma.

Detta är inte mat.

Men detta ÄR köttätarnas mat...
2007-02-10, 12:53
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Mums, nu blev jag sugen på en smaskig biff.

Vegetarianer tål jag inte. De mår i regel jävligt dåligt pga näringsbrist, och är därför jävligt arga och tjuriga.

Ät kött och må bra.

Gå över till en diet bestående av bara kött så får vi se vem som får näringsbrist först.
2007-02-10, 14:25
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
I Sverige har vi en av värdens hårdaste djurskyddslagar och många av scenerna i filmen visar metoder som är rent olagliga i Sverige.

Mankan, är du vegan?

Jag är precis som Buddha, Leonardo da Vinci, Einstein och Uri Geller en vegetarian...
2007-02-10, 14:56
Medlem
och Hitler....
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här