• 1
  • 2
2007-02-10, 05:04
Medlem
Du var i ett mellantillstånd av vakenhet och sömn. Därav (troligtvis, om man inte tror på spöken) denna dam.

Helt ofarligt som flera sagt men om man drömtyder kan det kanske betydda något. Inget jag villl lägga för höga växlar på dock.

Själv har jag ganska mörkt i mitt rum och brukar ganska ofta vakna upp och tro att jag är typ ingenstans (helt becksvart), får panik innan jag ser mig runt, hjärnan kopplar och jag förstår var jag är.
Citera
2007-02-10, 14:29
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Japp. därav begreppet "paralys". Det bör dock tilläggas att det kan vara väldigt individuellt hur man uppfattar en sömnparalys. Vissa känner en påträngande närvaro av någon/något medan andra inte gör det, utan bara uppfattar själva paralysen.
Jo beror mycke på hur psyket är uppbyggt och jobba sig ur problemet tar ju olika tid. Men frågan är vilken metod att jobba bort problemet är bäst?
Citera
2007-02-10, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Men frågan är vilken metod att jobba bort problemet är bäst?

Vettetusan. Det bästa sättet att få svar på den frågan är nog att leta information på nätet. Blir nog svårt att hitta en 100% fungerande metod. Man får antagligen göra en massa små förändringar i vardagen, som t.ex att lägga upp regelbundna sömn-scheman som man håller sig till osv.

Kolla in http://www.spis.org.uk/ (Sleep Paralysis Information Service). Det verkar finnas lite intressant information där.
Citera
2007-02-11, 21:09
Medlem
tänkte bara säga att hade liknade mardrömmar i samband med att jag började med Efexor. Det var en man som böjde sig ner över sängen och höll fast mig så jag inte kunde röra på kroppen. det gick dock över efter ett par tre veckor
Citera
2007-02-13, 20:28
Medlem
brukar också vakna upp mitt i natten och "se" en stor gubbe stå vid sängen
men självfallet ser jag som vanligt i syne
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto