2008-08-04, 00:34
  #85
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Eller ett väldigt enkelt sätt att få dig att gå i spinn och skriva dylika saker. Stor humor
Detta är precis vad jag menar. Flashbacks huskommunister, som langaocb här ovan, visar sig snabbt i sådana här trådar för att tala om "socialbidrag" och annat i syfte att smutsa ner Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson. Visst, det kanske är "roligt" för er kommunister, men det hör inte till ämnet. Vi har faktiskt ett humorforum här.
Citera
2008-08-04, 00:39
  #86
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Detta är precis vad jag menar. Flashbacks huskommunister, som langaocb här ovan, visar sig snabbt i sådana här trådar för att tala om "socialbidrag" och annat i syfte att smutsa ner Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson. Visst, det kanske är "roligt" för er kommunister, men det hör inte till ämnet. Vi har faktiskt ett humorforum här.

Killen fick ut 4900 (nånting) i månaden, klart man undrar hur det går ihop. Att jag nämnde att det gör honom behörig till försörjningstöd från soc var mest för att visa hur jävla lite stålar det är (rätt mkt fjortisar här om du inte märkt det).
Citera
2008-08-04, 02:11
  #87
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Killen fick ut 4900 (nånting) i månaden, klart man undrar hur det går ihop. Att jag nämnde att det gör honom behörig till försörjningstöd från soc var mest för att visa hur jävla lite stålar det är (rätt mkt fjortisar här om du inte märkt det).
Vad jag vet har JÅ en månadsinkomst på 25 000 kronor.
Citera
2008-08-04, 10:57
  #88
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Vad jag vet har JÅ en månadsinkomst på 25 000 kronor.

Från tidigare i tråden.

Citat:
Inkomst av tjänst: 55 826 SEK (per månad: 4 652 SEK)
Taxerad förvärvsinkomst: 55 800 SEK
Sammanräknad inkomst: 47 085 SEK


Inlägget var från februari 2007, så inkomsten bör ha gällt 2006. Det kan ju ha ändrats.
Citera
2008-08-04, 11:15
  #89
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Från tidigare i tråden.




Inlägget var från februari 2007, så inkomsten bör ha gällt 2006. Det kan ju ha ändrats.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article645906.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet 2007-08-28
Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson, är en typisk sverigepartist [sic!]. Han är man, 28 år, bor i Sölvesborg i Blekinge och tjänar 25 000 kronor i månaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Göteborgs-Posten 2007-03-11
För tillfället är det bara jag och ytterligare en person, stationerad i Stockholm, som avlönas med pengar från partikassan, säger Jimmie Åkesson och berättar att han har en månadslön på 25 000 kronor.
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet 2007-08-21
Och partiledaren Jimmie Åkesson, 28, har fått sin lön dubblerad - från 12 000 till 25 000 kronor i månaden.
Citera
2008-08-04, 11:20
  #90
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article645906.ab


Ok, så nu får han lön av partiet, Någon som vet var han fick lön från innan?
Citera
2008-08-04, 12:58
  #91
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ok, så nu får han lön av partiet, Någon som vet var han fick lön från innan?
Här antyds skit:

"I partiets tidiga historia har man varit helt beroende av ideella krafter och enstaka mecenater, ofta med mycket tveksam bakgrund."
Citera
2008-08-04, 13:14
  #92
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Från tidigare i tråden.




Inlägget var från februari 2007, så inkomsten bör ha gällt 2006. Det kan ju ha ändrats.

Om inlägget var från februari 2007 bör inkomsten gällt tax 06 dvs 2005. Deklarationen tax 07 har ju knappt sänts ut i februari 2007 så det är omöjligt att deklarationen är inlämnad och fastställd vid den tidpunkten.
Citera
2008-08-04, 15:17
  #93
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow_man
Om inlägget var från februari 2007 bör inkomsten gällt tax 06 dvs 2005. Deklarationen tax 07 har ju knappt sänts ut i februari 2007 så det är omöjligt att deklarationen är inlämnad och fastställd vid den tidpunkten.


Det har du jävligt rätt i . Frågan är var han fick pengar i från under denna tid. Han kan ju omöjligt ha överlevt på dom stålarna. Någon "mecenat" med dunkelt förflutet som gav han stålars?
Citera
2008-08-04, 15:33
  #94
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det har du jävligt rätt i . Frågan är var han fick pengar i från under denna tid. Han kan ju omöjligt ha överlevt på dom stålarna. Någon "mecenat" med dunkelt förflutet som gav han stålars?
JÅ har ju varit KF-ledamot sedan 1998, då han var 19 år, vilket man får viss ersättning för. Dessutom har han varit egen företagare i reklambranschen. Så här kommenterade han det i en intervju:

Citat:
Ursprungligen postat av Borås Tidning 2007-10-27
Jag har inte varit ute i det civila arbetslivet mycket, eftersom jag snabbt kom in i politiken. Jag har ganska svårt att svara på vad det kan bli för yrkesliv för mig i framtiden. Just nu är det partiledarskapet som gäller, men någon gång tar ju det slut och då får man se vad som händer.
__________________
Senast redigerad av whoopwhoop 2008-08-04 kl. 15:37.
Citera
2008-08-04, 15:37
  #95
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
JÅ har ju varit KF-ledamot sedan 1998, vilket man får viss ersättning för. Dessutom har han varit egen företagare i reklambranschen.

Egen företagare, då är vi något på spåren. Egna företagare som tjänar mindre en 5000 i månaden (innan skatt) brukar inte vara helt noga med skatter och avgifter
Citera
2008-08-04, 15:41
  #96
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Egen företagare, då är vi något på spåren. Egna företagare som tjänar mindre en 5000 i månaden (innan skatt) brukar inte vara helt noga med skatter och avgifter
Nja, det tror jag inte. JÅ är inte precis typen som skattefuskar, om man säger så. Dessutom var han bara egen företagare ett väldigt kort tag. Om det hade varit så hade det avslöjats för länge sedan. År 2005 var han redan heltidspolitiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in