Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Inte för att jag gillar de rödgrönas representanter, men en del av hyllningarna till SD-s "store ledare" i den här tråden känns i sin servilitet lite Nordkoreanska.
Det är ett nybörjarparti. Även anhängarna är nybörjare. Fortsättning följer.
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Tack!
Jag tycker att det har blivit lite för mycket SD över hela FB.
FÖRDJÄVLA TRÅKIGT är det!
SD har alltid varit oproportionerligt stora på FB, det kan ha att göra med att de avfärdas utan diskussion i andra media. Om man t.ex. är emot främlingsfientlighet, varför tillåta att judar angrips på öppen gata (Malmö) eller att muslimska kvinnor inte vågar lämna lägenheten för att de utsätts för trakasserier, eller rent av stenkastning (Södertälje)? Varför inte göra ett politiskt nummer av detta om man är folkvald representant för ett etablerat riksdagsparti? Det måste vara fasaväckande för dem som utsätts för det.
Jag skulle kunna kalla dig
Adolf Hitler om och om igen utan vidare motivering. Skulle det vara en träffsäker benämning på dig, skulle jag få in några poänger? Nej. Men på den nivån ligger dagspressens "argumentation" gentemot det där partiet - de var förresten inne på samma spår då Jan Björklund (fp) uttalade sig "opassande" för en månad sedan. Han lyckades vederlägga att han var rasist, därmed gick luften ur det samtalet...
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
y-namn korrelerar inte med kriminella, utan med vitt drägg; således lika vanligt bland kriminella som t.ex. hos farbror blå, eller populister, eller missnöjespolitiker, eller ignoranta, eller ...
"Drägg" hit och dit. Visst fan är y-namn vanligast i "proletära" sammanhang. Än sen? Det finns massor av välutbildade personer med sådana namn - en del av folkligt ursprung, ett fåtal också högborgerliga. Många hederliga skattebetalare bär dylika namn. Det står dig naturligtvis fritt att förakta dem, men är det smart?