2010-09-24, 20:54
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av js2000
Oavsett utbildning så knäcker hans retorik Reinfelt och övriga partiledare , go Jimmie för partiet in i framtiden!
Utveckla retorik i detta sammanhang och ge ett exempel på hans knäckande så kallade retorik.
Citera
2010-09-24, 21:00
  #422
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=lBkQKbfz_3I&feature=related
Citera
2010-09-24, 21:02
  #423
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drizzel
Utveckla retorik i detta sammanhang och ge ett exempel på hans knäckande så kallade retorik.

Finns inte.

Men visst har de tagit upp/väckt en fråga som ska och bör diskuteras.
Nu kan de gå hem igen.
Citera
2010-09-24, 21:18
  #424
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Inte för att jag gillar de rödgrönas representanter, men en del av hyllningarna till SD-s "store ledare" i den här tråden känns i sin servilitet lite Nordkoreanska.
Det är ett nybörjarparti. Även anhängarna är nybörjare. Fortsättning följer.

Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Tack!

Jag tycker att det har blivit lite för mycket SD över hela FB.
FÖRDJÄVLA TRÅKIGT är det!
SD har alltid varit oproportionerligt stora på FB, det kan ha att göra med att de avfärdas utan diskussion i andra media. Om man t.ex. är emot främlingsfientlighet, varför tillåta att judar angrips på öppen gata (Malmö) eller att muslimska kvinnor inte vågar lämna lägenheten för att de utsätts för trakasserier, eller rent av stenkastning (Södertälje)? Varför inte göra ett politiskt nummer av detta om man är folkvald representant för ett etablerat riksdagsparti? Det måste vara fasaväckande för dem som utsätts för det.

Jag skulle kunna kalla dig Adolf Hitler om och om igen utan vidare motivering. Skulle det vara en träffsäker benämning på dig, skulle jag få in några poänger? Nej. Men på den nivån ligger dagspressens "argumentation" gentemot det där partiet - de var förresten inne på samma spår då Jan Björklund (fp) uttalade sig "opassande" för en månad sedan. Han lyckades vederlägga att han var rasist, därmed gick luften ur det samtalet...
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
y-namn korrelerar inte med kriminella, utan med vitt drägg; således lika vanligt bland kriminella som t.ex. hos farbror blå, eller populister, eller missnöjespolitiker, eller ignoranta, eller ...
"Drägg" hit och dit. Visst fan är y-namn vanligast i "proletära" sammanhang. Än sen? Det finns massor av välutbildade personer med sådana namn - en del av folkligt ursprung, ett fåtal också högborgerliga. Många hederliga skattebetalare bär dylika namn. Det står dig naturligtvis fritt att förakta dem, men är det smart?
Citera
2010-09-24, 22:11
  #425
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är ett nybörjarparti. Även anhängarna är nybörjare. Fortsättning följer. (...)

Det håller jag med dig om. Och det lär märkas inom kort. Det som oroar mig är den oreflekterade viljan hos vissa viljelösa röstare att slicka röv på politiker, oavsett om "den" heter Ohly eller Åkesson. Trodde i min enfald att dagens ungdom var något mer fri än så i tanken. Tungan blir lika brun (kanske ännu brunare i det sistnämnda fallet). Det bådar inte gott. Tyvärr.
Citera
2010-09-24, 22:36
  #426
Medlem
Arne Bajses avatar
Ströpoäng i statsvetenskap, jobbat extra i pappas lampbutik, och då har Åkersorken de bästa meriterna i SD eftersom han valdes till partiledare. Hur är det då med resten av träskallarna ?

Kan tänka mig att Jimmie Bråkesson var en mobbare i plugget, han har en svart och obehaglig blick. Han skulle lika gärna kunnat platsa i Livets Ord eller varför inte knutbyförsamlingen.

Jimmie är en sån där person man har lust att slå på käften bara man ser honom, ser dryg och högdragen ut.
Citera
2010-09-24, 22:37
  #427
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det här är ju ingen politiktråd. Jag konstaterar bara att Åkesson inte bär ett tvättäkta y-namn

Jimmie tillhör kategorin "kriminella namn" / Y namn. Detsamma gäller variationer som Tommy/Tommie
Ronny/Ronnie.

Naturligtvis är inte alla med Y-namn kriminella, det har du rätt i. Ronny Ambjörnsson t ex, är en respekterad idehistoriker. Dock får man väl säga att Y-namnen signalerar en förankring i arbetarklassen.
Citera
2010-09-24, 22:40
  #428
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Det håller jag med dig om. Och det lär märkas inom kort. Det som oroar mig är den oreflekterade viljan hos vissa viljelösa röstare att slicka röv på politiker, oavsett om "den" heter Ohly eller Åkesson. Trodde i min enfald att dagens ungdom var något mer fri än så i tanken. Tungan blir lika brun (kanske ännu brunare i det sistnämnda fallet). Det bådar inte gott. Tyvärr.

Jo, det ska bli intressant att följa fortsättningen. R*vslickarinläggen är tråkiga. Hatinläggen (oavsett sammanhang) är värre, då de tar så mycket plats i kraft av sitt stora antal.

OnT: Vadå "Åkesson har asiatiskt hår"? Främre Orienten eller Sydostasien? Det är en djävla skillnad!
Citera
2010-09-24, 23:18
  #429
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jimmie tillhör kategorin "kriminella namn" / Y namn. Detsamma gäller variationer som Tommy/Tommie
Ronny/Ronnie.
Det var ett skämt från min sida, med den något mer allvarliga baktanken att man inte är kriminell p.g.a. födsel. Påfallande många poliser heter alltså Tommy. Se Efterlyst till att börja med.
Citat:
Naturligtvis är inte alla med Y-namn kriminella, det har du rätt i. Ronny Ambjörnsson t ex, är en respekterad idehistoriker. Dock får man väl säga att Y-namnen signalerar en förankring i arbetarklassen.
Helt riktigt. Men att tillhöra arbetarklassen är fortfarande lagligt i Sverige. Jag hoppas att så förblir fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Väl skrivet! Även om jag själv inte skulle ge mina barn ett namn som slutar på -y
Inte jag heller. Men det är ju en ren smakfråga. Jag är såpass liberal så att jag kan tänka mig en fortsatt legalitet för y-namnen.
Citera
2010-09-24, 23:28
  #430
Medlem
Arne Bajses avatar
enligt mig representerar Jimmie Åkesson okunskap, klumpighet och okonkreta, ofullständiga svar.
Citera
2010-09-25, 00:11
  #431
Medlem
Backsippas avatar
Värnaren av svensk folkkultur gillar visst musik. Vit makt-musik.
Citat:
Enligt Kalibers reporter tog Jimmie Åkesson initiativ till sången Olof Palme gick på bio, med fraser som "Skottet brann, blodet rann, Olof Palme — han försvann".
SD-ledare sjöng vit makt-texter
Citera
2010-09-25, 00:34
  #432
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
Värnaren av svensk folkkultur gillar visst musik. Vit makt-musik.SD-ledare sjöng vit makt-texter
Han har gjort det länge
Citat:
I nionde klass var det populärt att bära grova kängor och lyssna till det nationalistiska rockbandet Ultima Thule, och det gjorde även Jimmie Åkesson. Såväl bar kängor som lyssnade till texter om de som "tär på vår kropp, Svea Rikes härd, ni tär, känn bettet i vårt svärd".
http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2140342/jimmie-akesson-haller-sa-lag-profil-har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in