2018-02-22, 22:03
Medlem
ocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Hon ger hybris ett ansikte!
Vem fan är hon att tala om hur andra människor skall pussla ihop sin tillvaro?
Fick hon lära sig det i Disneyklubben?

HM,men tror hon är smartare än så. Hon äger nog MP,ok vill bli statsminister.
Kosta vad det vill !
Citera
2018-02-24, 09:44
Medlem
252lifes avatar
Kommer alltid minnas henne från den legendariska sketchen kåtast i Kungsängen från tv serien Nilecity. Bara synen av hennes ansikte och dom där fula glasögonen är som att hälla isvatten på skrevet.

https://m.youtube.com/watch?v=HoRRjbXRXlc
Citera
2018-02-24, 09:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Kommer alltid minnas henne från den legendariska sketchen kåtast i Kungsängen från tv serien Nilecity. Bara synen av hennes ansikte och dom där fula glasögonen är som att hälla isvatten på skrevet.

https://m.youtube.com/watch?v=HoRRjbXRXlc
Hon ser bättre ut idag, det får man ge henne.
Citera
2018-02-24, 09:58
Medlem
bzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocaw
HM,men tror hon är smartare än så. Hon äger nog MP,ok vill bli statsminister.
Kosta vad det vill !

Den dagen den sorgen. MP vid makten & Alice B i spetsen.
Man kan bara hoppas att någon vänlig själ skickar några nukes och gör slut på vårt lidande.
Citera
2018-02-24, 11:50
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzl
Den dagen den sorgen. MP vid makten & Alice B i spetsen.
Man kan bara hoppas att någon vänlig själ skickar några nukes och gör slut på vårt lidande.

Spännande att hon i familjehänseende agerar som Alt Right kvinnor dvs är hemma med barnen, samt jobbet och inget annat. Detta ställningstagande samt idé är diametralt och fundamentalt 180graders svängning mot hennes parti's MP grundide kring att pappan skall vara hemma och att man vill lagstifta för att det skall ske, tror hon att MPs idé kring detta enbart gäller den första tiden med nyfödd ?

Bildts klassiska kommentar en " rödgrön röra". Blir väldigt aktuell när man hör Alice som MP minister för att därefter höra hennes privata tankar. Märkligt, en del drar på sig vilken lagtröja som helst bara för att komma in i rampljuset. Hon skulle nog bli kristdemokrat i en nättest.
Citera
2018-02-28, 15:19
Medlem
paperboy85s avatar
Hur har pratet varit inom Miljöpartiet efter att hon blev utsedd till minister? Det måste ha stuckit i ögonen på de som i åratals har arbetat för partiet och in kommer någon helt plötsligt vars kändaste bedrift är att vara programledare (för ett barnprogram) i TV.
Citera
2018-02-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Hur har pratet varit inom Miljöpartiet efter att hon blev utsedd till minister? Det måste ha stuckit i ögonen på de som i åratals har arbetat för partiet och in kommer någon helt plötsligt vars kändaste bedrift är att vara programledare (för ett barnprogram) i TV.

Jag är bekant med en del personer (nära partiledningen) i Miljöpartiet och något som jag faktiskt tänkt på är att de aldrig, aldrig pratar om Alice Bah Kuhnke. De pratar och berättar om saker som högt uppsatta miljöpartister (nuvarande och såna som avgått) sagt och gjort...men ingen nämner någonsin Alice. Jag tror inte de gillar henne eller ser henne som en i gänget. De flesta andra är ju liksom uppväxta i partiet.

Obs jag är inte själv aktiv i partiet utan känner dessa miljöpartister genom privata gemensamma intressen.
Citera
2018-03-02, 09:40
Medlem
Snowsmiles avatar
Är det någon som såg henne i programmet Renes Brygga i veckan 2018 del 5?

Maken till inskränkt människa får man leta efter, hon gav tydligt uttryck för att alla
som inte satsar allt på barn och jobb bara snackar skit om att få ihop vardagen.

Har alltid ogillat människan, men efter hennes deltagande i denna episod fick man svart på vitt att hon är en riktigt obehaglig människa med helt verklighetsfrånvända åsikter och uppfattningar....usch

https://www.tv4play.se/program/renees-brygga/3954784

20 min in i programmet
Senast redigerad av Snowsmile 2018-03-02 kl. 09:47.
Citera
2018-03-02, 10:41
Medlem
Hur är det att knulla Alice?
Citera
2018-03-02, 14:04
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85

Glöm ej heller att hon hade en kortvarig Ricki Lake-liknande talkshow på TV4, en gång i tiden:

https://www.expressen.se/omtalat/nyh...owvard-pa-tv4/
Citera
2018-03-02, 19:08
Medlem
mjukmjukares avatar
Människan är en otroligt, nästa komiskt okunnig kulturminister.
Oändliga gånger när media önskat respons på kulturella företeelser så har hon medgett att hon inte har tagit del. Flera gånger talar vi om prisade internationella verk som röner uppskattning runt om i världen.
Senaste exemplet Ruben Östlunds Oscarsnominerade The Square.

I övrigt syns hon aldrig öht.

A Bah. Tack, men nej tack.
Res vidare.

Citera
2018-05-29, 22:10
Medlem
Kanske jag trillar helt bort från ämnet vad det nu var, men jag tycker faktiskt att Alice ser rätt bra ut för sin ålder. 46 år och jag som 10 år yngre skulle lätt dra på henne.

Med det sagt så hatar jag MP's politik så det kanske skulle göra saken slak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in