2007-02-07, 14:58
Medlem
Urmes avatar
Jag flög mellan Stockholm och Sundsvall igår och var kraftigt förkyld, iallafall så slog det lock för båda öronen och det gick inte bort efter vi landade heller. Imorse vaknade jag upp och har fortfarande lock på ena örat. Har försökt "tryck utjämna" etc..

Tror ni detta löses efter förkylningen har lagt sig? jävligt drygt är det iallafall
Citera
2007-02-07, 15:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Vaxpropp? Be en läkare titta i dina öron, och om nödvändigt spola rent. Revaxör finns även att köpa receptfritt på Apoteket. Vet inte hur det är om man har förkylning/feber samtidigt dock, då kanske man ska undvika att spola.
Citera
2007-02-07, 15:33
Medlem
Urmes avatar
Tveksam till att det är en vaxpropp? Då det hände i samband när jag flög, det har slagit lock i örat när jag flugit tidigare men då har det släppt när man landat. Fast då har jag inte varit förkyld, så tänkte om det hade något samband. Är alltså riktigt grovt förkyld, täppt i hela näsan etc.
Citera
2007-02-07, 15:38
Medlem
pass the mics avatar
Gick med lock i ena örat en hel dag när jag var förkyld, oerhört drygt...
Det gick bort av sig själv efter ett tag, och det var verkligen en underbart känsla. Händer nog samma sak med ditt lock också!
Citera
2007-02-07, 15:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Jaså jaha, kanske är något så enkelt som att det är så svullet/täppt mellan öronen och näsan/halsen var de där gångarna nu leder att det helt enkelt blir omöjligt för dem att vidgas så att du kan tryckutjämna?
Citera
2007-02-07, 15:59
Medlem
Urmes avatar
Hoppas på det, avvaktar tills förkylningen är bättre så kanske det släpper.
Citera
2007-02-07, 22:39
Bannlyst
Jag hade samma problem förr! Gick till doktorn och jag sa att det var svullet i öron gången (?), fick medicin och nu är jag bättre..
Citera
2007-02-07, 22:50
Medlem
cartmans avatar
Hade också lock/tryck för öronen några dagar i somras. Sjukt irriterande!

Antar att du testat med nässpray? Det tunnar ju ut blodet och kan hjälpa även för öronen...
Citera
2007-02-08, 09:56
Medlem
Urmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cartman
Hade också lock/tryck för öronen några dagar i somras. Sjukt irriterande!

Antar att du testat med nässpray? Det tunnar ju ut blodet och kan hjälpa även för öronen...

Jag kör ju nässpray i näsan, men menar du att prova det i örat?

Det är inte lika farligt idag dock, fast det är fortfarande lock/tryck på höger öra.
Jobbiga är att jag ska flyga ner till Stockholm imorgon igen och då blir det väl samma skit igen.
Citera
2007-02-08, 14:10
Medlem
jalouxs avatar
Sånt där kan ju hålla sig kvar ett bra tag ibland utan att det egentligen borde vara något att oroa sig för. Kommer ihåg när jag själv för ett par år sedan flög tillbaka från Egypten efter en veckas semester då jag dykt flera gånger varje dag och dessutom dragit på mig en förkylning.

Flygresan med mellanlandning var minst sagt obehaglig med tjutljud i öronen bland annat. Även om det blev bättre för var dag efter hemkomsten tog det nog nästan en vecka innan locket för öronen var helt borta. Har, i alla fall inte vad jag vet, dragit på mig några bestående men på grund av den erfarenheten.
Citera
2007-02-08, 21:23
Medlem
cartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urme
Jag kör ju nässpray i näsan, men menar du att prova det i örat?

Det är inte lika farligt idag dock, fast det är fortfarande lock/tryck på höger öra.
Jobbiga är att jag ska flyga ner till Stockholm imorgon igen och då blir det väl samma skit igen.

hahaha! Nej, jag menar inte att du ska prova det i öronen

Men även om du tar det i näsan så brukar det iom sin blodförtunnande effekt mildra svullander i öron/näsa/hals...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in