[quote=Leznac59]
Citat:
Vi lever i jorden för att testas,
Allihopa? Det du försöker säga är att människan måste kollektivt bestraffas eller kollektivt belönas - eftersom gud är för alla...
Rätt fel konklusion; inte minst eftersom alla faktiskt inte har för att du har, dvs det duger inte att lämpa över sina problem på andra, att det har varit legio betyder inte att det är mer gott eller ömkansvärt eller ödmjukt om det är ödmjukhet du är ute efter, eller vill uttrycka ska jag väl säga.
Citat:
därfär är ingenting perfekt
Eh.... joodu, det finns otroligt mycket som är perfekt och väldigt mycket perfekt! Märklig livsfilosofi du har, du kanske inte orkar dra tankarna lite djupare... helt ok, man dör inte av dina yttringar, men... sitter du i mandat och kommer släpandes med denna usla allt är inget och grönt är svart och det gör inget om det är diabetes eller bara lite öroninflammafion osv... då är du kokt i skallen.
M;en vad jag förstår så vill du uppbringa söndagsstämning? Vi-sitter-i-samma-båt?
Citat:
Citat:
och alla har ett problem i livet, man kanske löser ett problem men då dyker ett annat. Har man det tex dåligt ekonomisk så tackar man gud för att det inte är värre och att man ff har tak över huvet. För det finns alltid folk som har det värre
. Jaså? om taket läcker då, eller golvet är mögligt... då är den gode gud alltid lika god och man ska va tacksam att man iaf inte får spik i foten eftersom man fortfarande inte dör av lite vatten... ??
Förstår inte dina eventuella söndagsbudkap här, om jag får en bit bröd att äta på en hel dag, då ska jag vara tacksam?! Bara för att annan so får ett bohag är tacksam över att ha sluppit få fel färg på tapeterna? Jämförelselogiken tack...
Men du menar ju att "gud styr" hur i helsike kan du öh då isf ha något att förankra i?????
Den enda tilliuten man behöver uppbringa och stärka sig med, är tillit och förtroende till medmänniskor vännen, inget annat, enbart människokraft kan ge dig vad du behöver.
Tror du inte på människan, i den stora kontexten, då blir det oerhört svårt, för dig och baske mig alla som lever, i tron att ödet eller gud stakat ut att du ska nöja dig med vad "gud ger" ???