2014-12-14, 19:04
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Jag sätter mitt hopp till han som sade sig vara SANNINGEN och ENDA vägen till fadern. Jesus heter han. Inte ens "allah" förnekar bibeln eller säger att den innehåller en Jesus som ljuger.
Så du tror att din tro är sann eftersom att det är därför du tror på den?
Citera
2014-12-14, 19:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Vi har inte särskilt mycket mindre skäl att tro på gud idag än för tvåhundra år sedan då i princip alla var religiösa.

Det HAR vi faktisk, om det rör sig om nån mytologisk 'gud' som t.ex. abrahamismens.
Citera
2014-12-14, 19:09
Medlem
Citat:
Jag sätter mitt hopp till han som sade sig vara SANNINGEN och ENDA vägen till fadern. Jesus heter han. Inte ens "allah" förnekar bibeln eller säger att den innehåller en Jesus som ljuger.

Du har ju inte ens hört honom säga det. Du förlitar dig på att bonnläppar för 2000 år sen var sanningsenliga.

Om det dyker upp någon idag som säger att han är sanningen och enda vägen till din pappa, tror du på honom också?

Kan du inte sätta ditt hopp till dig själv? Du har alla möjligheter att göra vad du vill, varför behöver du en gud?
Citera
2014-12-14, 19:10
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja självklart! Jag är ju inte Gud eller innehar en slags erkänd expert metodik till det jag skrev nyss.
Jag använder min hjärna och lägger ihop, drar ifrån och leker lite med saker jag lärt mig genom livet.
Använder min hjärna

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, det gör det faktisk inte. Du refererar sannoliken till nån new-age vandringsmyt med pseudo-vetenskap i grunden.

Finetunings-argumentet är kass.

Det sista han skrev är sant men det har ingenting med "gud" att göra.
Citera
2014-12-14, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så du tror att din tro är sann eftersom att det är därför du tror på den?
precis, universum kretsar kring vad jag tror eller inte tror på..

Nej, jag tror att Jesus är Gud för att han sade sig vara SANNINGEN och ENDA vägen till fadern. Att vi skulle dö i våra synder om vi inte tror på att han ÄR. Att han gjorde oskulden Maria med barn och klev ut i köttet, vandrade en bit och sen i princip hängde upp sig på trä för att alla som tror på sanningen ska få evigt liv. Att de som förnekar Sonen föredrar lögnen.
Citera
2014-12-14, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du har ju inte ens hört honom säga det. Du förlitar dig på att bonnläppar för 2000 år sen var sanningsenliga.

Om det dyker upp någon idag som säger att han är sanningen och enda vägen till din pappa, tror du på honom också?

Kan du inte sätta ditt hopp till dig själv? Du har alla möjligheter att göra vad du vill, varför behöver du en gud?
Jag hör Guds röst. Jesus kom till mig när jag vände världen ryggen.
Citera
2014-12-14, 19:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Det sista han skrev är sant men det har ingenting med "gud" att göra.

Beklagar. Men vem är "han" och vad skrev han?
Citera
2014-12-14, 19:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
precis, universum kretsar kring vad jag tror eller inte tror på..
Så oavsett vad du tror så är det någonting du anser vara den absoluta sanningen eftersom att det är därför du tror på den. Du representerar alltså den enda objektiva åsikten i hela världen (till skillnad från alla andra enligt dig subjektiva lögner) men det enda bevis du har är självreferenser? Du är objektiv eftersom att du är objektiv, hej hopp... Facepalm minst sagt.
Citat:
Nej, jag tror att Jesus är Gud för att han sade sig vara SANNINGEN och ENDA vägen till fadern. Att vi skulle dö i våra synder om vi inte tror på att han ÄR. Att han gjorde oskulden Maria med barn och klev ut i köttet, vandrade en bit och sen i princip hängde upp sig på trä för att alla som tror på sanningen ska få evigt liv. Att de som förnekar Sonen föredrar lögnen.
Du hörde någon säga till dig att du skulle tro på det som sas eftersom att annars kommer du straffas. Knappast någon sanning mer än det är indoktrinering.
Senast redigerad av Denom 2014-12-14 kl. 19:20.
Citera
2014-12-14, 19:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att de som förnekar Sonen föredrar lögnen.

Vilken lögn? En det "bara är så"-att-det-är-en-lögn?
Citera
2014-12-14, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du hörde någon säga till dig att du skulle tro på det som sas eftersom att annars kommer du straffas. Knappast någon sanning mer än det är indoktrinering.
Det är bra att du så uppenbart hittar på saker om mig för det visar att du knappast står på SANNINGENS sida.
Citera
2014-12-14, 19:20
Bannlyst
Därför att det finns en mening med livet.

Citat:
◄ Matteus 7 ►

13Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den; 14och den port är trång och den väg är smal, som leder till livet, och få äro de som finna den.
Citat:
Lukas 13:24

»Kämpen för att komma in genom den trånga dörren; ty många, säger jag eder, skola försöka att komma in och skola dock icke förmå det.
Citat:
Jesaja 35:8

Och en banad väg, en farväg, skall gå där fram, och den skall kallas »den heliga vägen»; ingen oren skall färdas därpå, den skall vara för dem själva. Den som vandrar den vägen skall icke gå vilse, om han ock hör till de fåkunniga.

Citera
2014-12-14, 19:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det är bra att du så uppenbart hittar på saker om mig för det visar att du knappast står på SANNINGENS sida.
Jag representerar en ärlighet, du smutskastar däremot alla som inte ger dig och dina vanföreställningar positiv feedback. Så sanning är knappast någonting du klarar av att förhålla dig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in