2007-02-06, 12:46
Medlem
Ballooos avatar
Någon som kan rekomendera ett bra ställe i centrala Stockholm
Citera
2007-02-06, 12:57
Medlem
Minfäldts avatar
Mooncake på Luntmakargatan. Inte renodlat kinesisk men jämfört med alla sk kinesiska krogar (läs lunchbuffe) är den femstjärnig.
Citera
2007-02-06, 13:26
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minfäldt
Mooncake på Luntmakargatan. Inte renodlat kinesisk men jämfört med alla sk kinesiska krogar (läs lunchbuffe) är den femstjärnig.

Var inne och kolla på hemsidan, såg bra ut kommer nog att gå dit ikväll, tack
Citera
2007-02-06, 13:27
Medlem
LasVegass avatar
Hoo´s på Hornsgatan anses av en del vara den bästa.
Citera
2007-07-11, 21:59
Medlem
Laktostolerants avatar
Hong Kong anses väl vara den mest förnäma. Lär vara Kung Carl Gustafs favorit.

http://www.hongkong.gastrogate.com/
Citera
2007-07-11, 22:04
Medlem
Agent|Os avatar
En Ful & En Gul på Erstagatan kan också rekommenderas för den som är intresserad, även om tråden är gammal.
Citera
2007-07-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
En Ful & En Gul på Erstagatan kan också rekommenderas för den som är intresserad, även om tråden är gammal.

Kan tillägga att de tyvärr inte har något utskänkningstillstånd och att matoset ligger som en tät dimma i lokalen... Se till att sitta ute om ni vill äta där!
Citera
2007-07-12, 11:40
Medlem
Domedagens avatar
jag rekommenderar en restaurang i sundbyberg.. nara taget.. vid jarnvags overgangen.

mkt fin mat...

Ska det va akta kina mat som kinesserna sjalva valjer sa har jag via mitt jobb snackat med personer pa kinas ambassad och dom ater pa dessa

Hongkong pa kungsholmen.. mkt bra mat.. dyr dock
ett hak pa drottninggatan minns ej namnet.. nara olof palmes dock icke sawasdee flum fast food...
chop sticks master samuelsgatan.....

chop sticks e ofta fullproppat med ambassad bilar utanfor och dom far special menyer....

men haken i shanghai jag atit pa overtraffar ALLT totalt i svenska kines restauranger... djavla flum mat.. e ju inte ens i narheten av akta kina mat.. sotsur sas existerar inte.. bara svenskt pahitt....

Dessa tips e vad kineser ater pa i sthlm.. oftast lagar dom hemma for det e inte som hemma
Citera
2007-07-12, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
jag rekommenderar en restaurang i sundbyberg.. nara taget.. vid jarnvags overgangen.

mkt fin mat...

Ska det va akta kina mat som kinesserna sjalva valjer sa har jag via mitt jobb snackat med personer pa kinas ambassad och dom ater pa dessa

ett hak pa drottninggatan minns ej namnet.. nara olof palmes dock icke sawasdee flum fast food...

chop sticks e ofta fullproppat med ambassad bilar utanfor och dom far special menyer....

men haken i shanghai jag atit pa overtraffar ALLT totalt i svenska kines restauranger... djavla flum mat.. e ju inte ens i narheten av akta kina mat.. sotsur sas existerar inte.. bara svenskt pahitt....

Dessa tips e vad kineser ater pa i sthlm.. oftast lagar dom hemma for det e inte som hemma
Chop sticks är riktigt bra, men tyvärr får inte vi andra ta del av special menyn som har dim sum och liknande höjdare
Citera
2007-07-13, 00:26
Medlem
menvafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasVegas
Hoo´s på Hornsgatan anses av en del vara den bästa.

Fruktansvärt bra käk där, prisvärt som attan.
Har du inte så stor koll på vad man ska beställa tycker jag kyckling med cashewnötter aldrig går fel.
Citera
2007-07-13, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen

tack. Även Hoo's ska va äkta kinamat.

Hoo's
Chop Stick - Mästersamuelsgatan
Hongkong - Kungsholmen
Vet nån vad den du menar på Drottninggatan nära Olof Palems gata heter?
Citera
2007-07-13, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Fruktansvärt bra käk där, prisvärt som attan.
Har du inte så stor koll på vad man ska beställa tycker jag kyckling med cashewnötter aldrig går fel.

har du länk till menyn?

Kan vi inte göra om tråden till "Bra äkta kinakrogar i stockholm"?
Det är det nog fler som söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in