Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-05, 18:29
  #13
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
För att det innehåller omega-6, och eftersom det finns så mycket av det i den övriga kosten bör man inte äta en massa extra från solrosfrön. Så länge man inte äter ovanligt mycket omega-3, vill säga.


Äter man solrosfrön en gång varanan månad så lär man inte ta någon skada..
Jag kommer nog att dö av omega6-förgiftning.. Min kost består mycket av sojaersättningprodukter sånt är faaaaarligt enligt vissa kostexeperter.
Citera
2007-02-05, 18:51
  #14
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Frukt och grönt och liknande är nästan alltid nyttigt, jag vet inget om dadlar men jag kan inte tänka mig att det skulle vara hälsovådligt iaf Alla onyttiga saker finns i äckliga animliska produkter. Knock yourself out http://en.wikipedia.org/wiki/Date_Palm



Nightblade: Jag köper för 14.90/hg tror jag, så inte så dyrt.
Eh förfan lite onyttigheter är det fan värt.

Finns inget bättre än att grilla hemma i Finland med otaliga kilon revbjensspjäll och gränslöst med öl.
Det jävlar är riktig mat det.

Men för att svara på frågan är nyttigt så klart som fan det är men finns ingen anledning att överdriva intaget som en hel del ofta tenderar till att göra.
Citera
2007-02-05, 18:52
  #15
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Äter man solrosfrön en gång varanan månad så lär man inte ta någon skada..
Jag kommer nog att dö av omega6-förgiftning.. Min kost består mycket av sojaersättningprodukter sånt är faaaaarligt enligt vissa kostexeperter.

Nej äter man så sällan så... Vad är som skulle vara farligt med sojaprodukter?
Citera
2007-02-05, 20:01
  #16
Medlem
zackdelarochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickan Melinda
Men alla har ju inte samma kost. Jag äter oftast havregrynsgröt på morgonen. Husman till middag (eventuellt nudlar och mackor) och till kvällsmat blir det ofta pasta med tillbehör.

det låter väl vettigt, förutsatt att du är en Melinda på riktigt
Citera
2007-02-05, 21:16
  #17
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Nej äter man så sällan så... Vad är som skulle vara farligt med sojaprodukter?


Samma anledning som solrosfröna, innehåller för mycket omega 6.. Vissa "kostexeperter" dömmer helt ut sojamjölk bland annat och anser det till och med är farligt.. (är man mjölkallergisk som jag har man knappt något val)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback