2007-02-05, 14:16
Medlem
Det är mycket debatt nu kring eutanasi. Men faktum är att drabbas man exempelvis av en sjukdom som gör att man sakta kvävs till döds, finns ingen laglig hjälp att tillgå i Sverige som kan påskynda döden. Situationen är densamma i de flesta av världens länder, och på många håll finns organisationer som hjälper obotligt sjuka människor att få hjälp att dö. Jag undrar om det finns någon sådan organisation i Sverige? Jag menar nu inte ”Rätten till vår död”, vars enda uppgift tycks vara att verka för en lagändring. Jag menar en organisation som verkligen kan bistå bevisligen obotligt sjuka människor med hjälp till eutanasi.
Citera
2007-02-11, 17:52
Medlem
Fredrikb82s avatar
Nej det finns inte en hemlig grupp människor som åker runt och hjälper människor att dö alla Kovorkian.

Dock har det hänt att läkare gett för mycket morfin eller likande till mycket svårt sjuka personer vilket lett till att de dött i förtid.

Förhoppningsvis kommer dock lagen ändras snart. Jag sitter just nu och putsar på en motion till Moderata Samlingspartiet länsförbundsstämma i Göteborg där jag yrkar på att partiet skall verka för en legalisering av eutansai. Givetvis yrkar jag även på att stämman skall ta motionen till sin egen och skicka den vidare till Moderata Samlingspartiets parti stämma 2007
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in