2007-02-04, 19:24
Medlem
dunderturkens avatar
Jag har haft ont i höger knä till och från i snart ett halvår. Blir värre när jag kör djupa knäböj. Smärtan sitter på undersidan/bakom knäskålen. gör även ont när jag trycker på knät. Ibland känner jag av det när jag går i tex trappor. är det dags att boka tid hos en idrottsläkare eller ska jag bara ta det lungt med benträningen ett tag?
Citera
2007-02-04, 19:39
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderturken
Jag har haft ont i höger knä till och från i snart ett halvår. Blir värre när jag kör djupa knäböj. Smärtan sitter på undersidan/bakom knäskålen. gör även ont när jag trycker på knät. Ibland känner jag av det när jag går i tex trappor. är det dags att boka tid hos en idrottsläkare eller ska jag bara ta det lungt med benträningen ett tag?
Boka en tid för att vara på den säkra sidan, det skadar ju inte
Citera
2007-02-04, 20:37
Medlem
dunderturkens avatar
Ska boka en tid imorgon... Fan ja känner på mig att det är nåt skit med mitt knä. Får säkert vila med knäböj ett tag.... Finns det några andra bra ben övningar som är skonsammare för knät?.. Är det någon som har lust att ge lite tips på ett bra ben/vad pass.
Citera
2007-02-04, 21:10
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderturken
Ska boka en tid imorgon... Fan ja känner på mig att det är nåt skit med mitt knä. Får säkert vila med knäböj ett tag.... Finns det några andra bra ben övningar som är skonsammare för knät?.. Är det någon som har lust att ge lite tips på ett bra ben/vad pass.
Eh vafan brukar ha samma skit då och då.
Brukar gå över efter ett tag, man kan ju fan köra igenom böjen så vafan är det att gnälla om?
Så länge man klarar att göra övningen så är det helt jävla onödigt att boka tid.

Har aldrig gjort det och alltid klarat mig utan större skador, fast å andra sidan, inget garanterar att du har samma tur.
Citera
2007-02-04, 22:18
Medlem
LD50s avatar
Linda knäna och kör inte djupa knäböj.
Kör aldrig något som gör ont.
Citera
2007-06-09, 23:04
Medlem
Serpicos avatar
Kan ju vara en inflammation i knät, eller möjligtvis så knäskålen "hoppat" ur led och gnager mot fel sida, det gjorde det på mig!
fick göra en lite mindre operation och problemet är så gott som åtgärdat.

annars kan du knappra voltaren o hoppas
Citera
2007-06-10, 07:49
Medlem
Axons avatar
Jag satsar 5kr på menisken.
Citera
2007-06-10, 11:54
Bannlyst
hmm

är det en slitning eller blödning då?
Citera
2007-06-10, 15:19
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
är det en slitning eller blödning då?
Förslitning. Hade det vart en blödning skulle de vart svullet, ömt och rött hela tiden.
Citera
2007-06-11, 07:24
Medlem
dunderturkens avatar
Har börjat köra knäböj med smalare stans, körde ganska brett förut. Nu har det faktiskt blivit bättre i knät, men känner av det lite förtfarande när jag trycker på knäskålen.
Citera
2007-06-11, 08:00
Medlem
Mr Gs avatar
Dom där problemen känner jag igen, har själv haft ont i ett knä ett par år.
Senaste tiden har jag gjort precis som LD50 föreslår, nämligen : linda knät (ganska hårt), aldrig djupare än 90 grader och sist men inte minst : vikterna hålls på en nivå under smärtgränsen. Det funkar.

Visst "skall" det göra ont att träna, men den smärtan vi pratar om här är inte nyttig.

Sen tycker jag att benpressmaskiner är snällare mot knäna !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in