2007-02-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollesson
Jag skulle vilja slå ett slag för konsumbutiken vid Brommaplan.

Det här är mina argument:
Dyrt som bara den.
Dåligt utbud med grönsaker.
Ostrukturerad butikslayout.
Riktigt oinspirerande i allmänhet.
Kött- och bröddisk under all kritik.

Fast sådär kanske det är hos koperationen jämt?

Alla konsumbutiker är dyra.
Dom flesta konsumbutiker har tråkigt med frukt och grönt.
letade i nästan 15minuter efter glödlampor
oinspirerande? jag skulle villja säga katastrof

köttdiskara på alla konsum är värdelösa , fabrikspackat COOP kött så långt ögat når , deras köttfärs är tjock som yllegarn och smakar unk. det enda som är bra är kycklingarna från Bosarp.

ICA vid brommaplan är annars en väldigt bra butik , I området finns även Källan som enbart säljer Krav och biodynamiska produkter. Vill även slå ett slag för den lilla ICA butiken i Abrahamsberg ,Dom säljer korv och bacon från en liten gård utanför stockholm , kvaliten framförallt på baconet är helt fantastisk. dock så får man betala 30kr för ett paket.
Citera
2007-02-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
ICA vid brommaplan är annars en väldigt bra butik , I området finns även Källan som enbart säljer Krav och biodynamiska produkter. Vill även slå ett slag för den lilla ICA butiken i Abrahamsberg ,Dom säljer korv och bacon från en liten gård utanför stockholm , kvaliten framförallt på baconet är helt fantastisk. dock så får man betala 30kr för ett paket.

Den där ica-butiken i Abrahamsberg är tokigt liten, blir arg bara jag går in där.
Går aldrig att komma fram till något utan att vara ivägen eller att någon är ivägen. Sen kan jag tycka att dom är lite otrevliga i ica-butiken i Abrahamsberg. Personalen sitter och talar med varandra i kassan över kundernas huvuden osv.
Citera
2007-02-20, 16:23
Medlem
abathingapes avatar
Netto på magnus ladulåsgatan, kanske inte sämst men bra äckligt är det ibland! Rolig personal dock. En kille i kassan portade en snubbe, for life, som klagade på att prismärkningen var fel. Snubben var inte alls jobbig eller otrevlig, men killen i kassan gillade väl helt enkelt inte att bli ifrågasatt!

Hörde att de kånkat. Ngn som vet?
Citera
2008-12-14, 21:56
Medlem
Denna tråd bara måste bumpas.

Citat:
Ursprungligen postat av abathingape
Netto på magnus ladulåsgatan, kanske inte sämst men bra äckligt är det ibland! Rolig personal dock. (...)
Hörde att de kånkat. Ngn som vet?

Det har dom. Nu är det Lidl istället. Jag är inte så kinkig med mat men fy fan vad äckligt det är där inne. Varor som står på golvet, mesta av maten tysk underklassimport och 50% av klientelen är pundare och bönder. Temperaturen i deras öppna kött och mjölkdiskar lär väl ligga runt +15 grader eller något.

Sen har vi skräpbutiken ICA (f.d. Rimi) som man får gå till istället. På Rosenlundsgatan. Trångt och äckligt och ful personal - för att inte tala om kunderna. Uselt sortiment. Varor de saknar är t.ex. Rydbergs räksallad (finns bara Euroshopper) och Arla jordgubbs Yoggi.

Kunderna: Bara en massa virriga pensionärer och äckliga tanter på 40+ som fött barn och som ska stå ivägen överallt - för att jävlas. Detta i kombination med att butken liksom är "specialdesignad" (speciellt vid ingången) för att såna självupptagna idioter ska få blockera vägen för varje hårt arbetande seriös människa som finns är inte klokt.

Ett plus för denna kandidat är också att man har fyra kassor men aldrig öppnar mer än en. När kön är mer än 40 pers öppnar man två. Eftersom de mer erfarna kassörskorna inte vill jobba i kassan sätter man dit praktikanter. S det går apsakta. Även butikens idiotiska kunder gör detta långsamt, då alla ska betala med kort och 80% glömt koden...

Förut var ICA Rosenlundsgatan visserligen billig, men nu är den inte ens det. Jag vill nog slå ett slag för den butiken som stans sämsta.
Senast redigerad av doggydoo 2008-12-14 kl. 21:59.
Citera
2008-12-15, 09:20
Medlem
MadamMims avatar
Konsum i Sumpan. Varannan vara jag köpt har haft utgående datum. Kanske för att personalen är förståndshandikappade?
Utbudet på drickor ska vi inte snacka om.
Citera
2008-12-15, 09:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Konsum i Sumpan. Varannan vara jag köpt har haft utgående datum. Kanske för att personalen är förståndshandikappade?
Utbudet på drickor ska vi inte snacka om.
Man tycker att konsum borde ha lite bättre folk.

Men med tiden det poppar upp mer och mer affärer som lidl, netto och liknande.
Desto mer har förfallet varit bland personalen.
Tycker faktiskt synd om dom ibland pga att dom har ingen tid till nått i princip.
Dom springer som ena jävla jojo's mellan att sitta i kassan och packa upp.

Finns ingen tid att bry sig verkar det som.
Så är man såpass dum att gå in i en sådan affär, så måste man komma ihåg att kolla allting i datum.

Men visst kan man göra fynd, köpte 4,5kg fransyska för 90:- gått en dag över bäst före datumet.
Ångrade snabbt att jag inte köpte alla 12-15kg dom hade.
Dock fick jag gnälla till mig priset för dom ville bara ge halva först, men gnällde "för guds skull datumet har ju gått ut" då blide det bra
Citera
2008-12-15, 17:14
Medlem
Tjohildas avatar
Å jag fick fyra burkar surströmming gratis på konsum i Bagarmossen, utgånget datum. Det är ju då surisen är som bäst, liksom många ostar
Citera
2008-12-15, 17:35
Medlem
Snurrens avatar
ICA Roslagstull är ingen höjdare. Det gäller att ha läsglasögonen på sig för att kolla datumen. Men dom lever väl på att ha postens paketservice så folk tvingas gå dit och hämta paket och då ändå handlar lite mat. Men i ärlighetens namn har det blivit bättre, för ca 3 år sedan var det verkligen under all kritik där, då var en jättestor andel av den maten som min man kom hem med (hade inte glasögonen med sig) passerat datum.

++++Bara ett litet charmigt plus om en annan affär: Konsum på Odengatan/Roslagsgatan är liten och har inget vidare kött eller fisksortiment, men annars är dom rätt bra. Det som jag vill sätta plus i kanten för är att så fort det är mer än två personer i kö till kassorna så ropar dom efter mer personal och då kommer någon raskt rusande och kör igång en kassa till. Sånt uppsakttar man som kund! Och där har vi aldrig köpt några utgångna varor.
Citera
2008-12-15, 18:02
Medlem
klybans avatar
Hehe, inte som på netto då tex.
Där det står 20 personer och väntar i kön och så sitter stackars kassörskan och plingar som en galning.
Sen kommer en undrar vad hon/han vill :s
Citera
2009-02-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
++++Bara ett litet charmigt plus om en annan affär
På samma sätt vill jag då tipsa om Vivo "Matpressen" vid DN-skrapan. Allt förutom stockningen av folk vid ingången (för trångt bland alla bröddiskar) är bra.

Extremt bra sortiment, grym service (aldrig mer än 2 pers i kö - då öppnar de nya kassor) och inte hysteriska priser (som på t.ex. "Prisextra").

Om man gillar höga priser är Prisextra Norrtull och vid Värtan bra. Högre matpris har ju också den fördelen att det håller borta diverse löst pack, så de som handlar där sköter sig.

Vivo på Hornsgatan (vid Hornstull) är den enda någorlunda bra matbutiken väster om Swedenborgsgatan.

Om man vill slippa socialbidragspacket finns också möjligheten att åka till en Maxi butik som endast nås med bil. För körkort har de ju oftast inte skaffat sig...
Citera
2009-02-25, 20:08
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydoo
På samma sätt vill jag då tipsa om Vivo "Matpressen" vid DN-skrapan. Allt förutom stockningen av folk vid ingången (för trångt bland alla bröddiskar) är bra.

Extremt bra sortiment, grym service (aldrig mer än 2 pers i kö - då öppnar de nya kassor) och inte hysteriska priser (som på t.ex. "Prisextra").

Om man gillar höga priser är Prisextra Norrtull och vid Värtan bra. Högre matpris har ju också den fördelen att det håller borta diverse löst pack, så de som handlar där sköter sig.

Vivo på Hornsgatan (vid Hornstull) är den enda någorlunda bra matbutiken väster om Swedenborgsgatan.

Om man vill slippa socialbidragspacket finns också möjligheten att åka till en Maxi butik som endast nås med bil. För körkort har de ju oftast inte skaffat sig...
PrisXtra i Värtan? Du menar Storängsbotten (vid Lilljansskogen)? Deras priser är fan inte höga! Ostarna och grönsakerna möjligen, även om det går att hitta kvalitetsost till lågt pris om man letar. Men resten är billigt och bra, köttdisken är otroligt bra för att vara en lågprisaffär. Och kolla deras kondisdisk, finfina tårtor till halva priset jämfört med kondis och affärer på resten av östermalm/gärdetområdet.
Citera
2009-02-25, 21:57
Medlem
Fatskulls avatar
Störst är sämst! ICA Maxi i Haninge omsätter om jag förstått det rätt mest av alla matvarubutiker i landet, och trots det har de väldigt ofta utgågna varor. De har inte en enda vettig köttbit i hela butiken, och trots bemannad fiskdisk har de galet ofta dåliga skaldjur.

Värst att handla i är ICA Banér - Banérgatan/Riddargatan. De har löjligt smala gångar, och ändå envisas många med att storhandla där i vagnar av den gamla typen. D.v.s de är ca halvmetern breda, men tar ändå upp hela gången.
Det är i och för sig skitkul att se på de gamla änkorna som håller fast vid sin avlidne makes titel. Vem är det som ska backa egentligen?

De flesta varorna är helt ok dock..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in