Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-02-04, 15:02
Medlem
Tycker det är dags att vi röstar fram den absolut sämsta matbutiken i stockholm.

Mitt bidrag blir VI butiken i Hässelby gård.

90% av varorna är utgångna eller på väg att gå ut.
skräckexemplet får bli smörpaketet jag köpte i förra veckan , tydligen gick det ut i november 06.

Har även i butiken sett färska musslor som hade gått en vecka över utgångsdatum , fullkomligt livsfarligt.
När jag påpekade detta för en i personalen så sa dom bara , "du får va du betalar för"

Sortimentet i övrigt är inte mycket att hurra för heller , ruttna grönsaker , grått och brunt kött som luktar fränt och bara en massa konstiga varor som man aldrig skulle köpa.

Att en så bra kedja som VI tillåter en sån här oseriös butik förvånar mig , deras andra butiker tycker jag är mycket bra.

jag har inget emot att maten är billig , men det här är bara för mycket.
Citera
2007-02-04, 15:51
Bannlyst
Jaa Zooloth

I vissa förorter & utkanter av innerstan är butikerna ett hån mot en god konsument.

Har Ni inte mycket svartskallar med hemmavarande kärringar (eller socialfall utan bil) i Hässelby? Dom är bra på det viset att de är ekonomiska & krävade då det gäller mat. Utlänningar (negrer ingår inte - men väl araber & indier) äter mycket bättre än Ankdammsfolket.

Ni verkar inte ha det - eller finns det andra butiker i området som de nyttjar - börja med det Du &så.

Hur ser bröddisken ut om det är sånt skit där????
Citera
2007-02-04, 16:34
Medlem
frallzorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
Ankdammsfolket.

Oftopic; men vad i helvete betyder ankdammsfolket egentligen?
Citera
2007-02-04, 16:49
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallzorz
Oftopic; men vad i helvete betyder ankdammsfolket egentligen?
Det betyder tröttsamma upprepningar.

Sämst är Vi i Hökarängen. Riktiga sopor, ungefär som beskrivet av mänskan från Hässelby. Dom har dock jävligt billigt snus så jag handlar där ändå... men inga färskvaror, för guds skull!
Citera
2007-02-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
I vissa förorter & utkanter av innerstan är butikerna ett hån mot en god konsument.

Har Ni inte mycket svartskallar med hemmavarande kärringar (eller socialfall utan bil) i Hässelby? Dom är bra på det viset att de är ekonomiska & krävade då det gäller mat. Utlänningar (negrer ingår inte - men väl araber & indier) äter mycket bättre än Ankdammsfolket.

Ni verkar inte ha det - eller finns det andra butiker i området som de nyttjar - börja med det Du &så.

Hur ser bröddisken ut om det är sånt skit där????

Haha bröddisk , Du tror för gott om butiken , brödet som är veckogammalt står staplat i stora blåa plastbackar mitt på golvet bredvid pantmaskinen.

På Vi i hökarängen så står det iallafall skyltar om att det är kort datum , det gör det inte i hässelby , kom hem med en hel kasse utgångna varor första o sista gången jag handlade där. I nödfall går jag dit och köper billig pepsi men inget annat.
Citera
2007-02-04, 20:37
Bannlyst
Zoloth Bröddisken Just därför

Om butiken är skit är bröddisken katastrof tänkte

& how right I were!!!
Citera
2007-02-04, 20:44
Medlem
Willys Veddesta är riktigt äckligt tycker jag...

Äckligt vid grönsakerna, allmänt beklaglig lokal, dåligt utbud av varor, personal som inte förstår svenska osv osv...

Sen att det alltid är negrer som smuttar på vindruvorna gör inte saken bättre
Citera
2007-02-04, 20:48
Bannlyst
Zoloth

Du som klagar på brödet - Du får lite utbildning på min tråd LivskvaliteBröd
Citera
2007-02-04, 21:38
Medlem
MsMoulds avatar
ICA Nära i Henriksdal. Överprissatt och uselt sortiment. Jag skulle hellre ha ruttna musslor att välja på än inga varor alls...
Citera
2007-02-04, 22:28
Bannlyst
MsMould

Kan tänka mig det - ligger avigt till som fan & bara en butik förstås - no competition
Citera
2007-02-04, 22:30
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Willys Veddesta är riktigt äckligt tycker jag...

Äckligt vid grönsakerna, allmänt beklaglig lokal, dåligt utbud av varor, personal som inte förstår svenska osv osv...

Sen att det alltid är negrer som smuttar på vindruvorna gör inte saken bättre
Tycker du? var där i tisdags och det var jättefräsch och enbart svensk personal elelr pesonal som kunde svenska, jag handlar där regelbundet och har aldrig köpt en dålig vara eller mött otrevlig personal där.
Citera
2007-02-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Tycker du? var där i tisdags och det var jättefräsch och enbart svensk personal elelr pesonal som kunde svenska, jag handlar där regelbundet och har aldrig köpt en dålig vara eller mött otrevlig personal där.
Måste tillägga att det var 1-2 år sen ca jag var där!

Det har säkert blivit bättre. Insåg hur dålig den var efter jag besökt Willys i Rissne..

Edit: Sa inte heller att personalen är otrevlig, men ingen affär slår å andra sidan personalen på ICA Kvantum Kungens kurva... Rejäl servicepolicy har de där!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in