2025-05-04, 17:45
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
*gräver i lagret*

Hittade en liten bytta fast LiOH(s). Ska nog lösa upp det i vatten och tillsätta HCl(aq).

Återkommer med mer info om sensorisk reaktion på ämnet (dvs om jag inte blir "hög som en skyskrapa" av testet)

Så, hur smakade LiCl?
Citera
2025-05-07, 18:36
Medlem
Blyacetat är ett gammalt känt sötningsmedel med anor från romarriket.
Citera
2025-06-08, 19:23
Bannlyst
Allt är ju kemikalier. Även vatten
Citera
2025-07-01, 12:49
Avslutad
Vätecyanid är grymt nice. Luktar jättegott. Även rykande salpetersyra smakar härligt syrligt och funkar som groggvirke i brist på annat.
Citera
2025-07-01, 14:43
Avslutad
Värsta då?

Jag nominerar DNP (2-4-dinitrofenol): (FB) Samlingstråden om DNP

Capsaicin (det heta i t ex chili o pepparspray) smakar godis jämfört med att få DNP i munnen....
Citera
2025-07-02, 00:09
Medlem
Om vi ser till de enkla smakerna är svaret enkelt för mig: jag skulle ha svårast att vara utan salt!
Citera
2025-08-18, 15:55
Medlem
Lite udda saker man provat;
GBL (gammabutyrolakton), metobliseras till GHB (gammahydroxybuturat) i kroppen.
Väldigt bitter, nästan lika illa som bitrax. De som lyckas få i sig tillräcklig dos för ett GHB-rus, hatten av säger jag bara... Jag provade lite på lillfingertoppen och kunde känna bitter smak i munnen hela eftermiddagen. Kollegan som doppade pekfingret till andra knogen och stoppade i munnen slutade köra porslinsbuss efter en ca: timme.

Deuterium oxid var riktigt gott, smakade sött som lättsockrat vatten.
Osäker på om det är nyttigt att dricka större mängder, lite knöligt kostnadsmässigt också.

"Rent" Lidokain var beskt som fasiken (inte i närheten av GBL) men roligt då tungan och läppen domnade bort riktigt snabbt. Hade en burk från en synteslabb men städade bort den då det sannolikt var tok för mycket cyklohexan kvar i kristallerna.

Bäst smakande kemikalie torde vara Glycyrrhizin, alla gånger!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in