Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-03, 18:56
  #13
Medlem
Biffens avatar
förutom husmanskosten så käkar jag whey-80, 8 ägg per dag och 5-6 burkar tonfisk i veckan....

men ägg är bäst! godast, och fanimej även billigt!
Citera
2007-02-03, 19:57
  #14
Medlem
ColtrasteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Konstigt att tonfisken är utrotningshotad...


Jo, måste vara alla dessa gymmare!


Ontopic:

Ägg, kyckling, tonfisk, kött, whey-80.

Det är väl det man käkar lite extra om man känner att man inte får i sig tillräckligt med protein.
Citera
2007-02-03, 20:59
  #15
Medlem
damprexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
8 ägg per dag

ofan, hur mår hjärtat efter så mkt ägg?



Ont: Jag får mitt protein främst från: Mjölk, keso, ägg, kött, pasta, bulgur, kyckling, OST! och numera linser/bönor
Citera
2007-02-03, 22:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Nej det behöver man inte. En normal västerländsk diet består av tillräckligt med protein även för aktiva personer, det man måste öka är kolhydraterna, som f.ö. är mycket viktigare än protein.

Håller med i den mån jag kan laga själv / bestämma själv - men är man ute och käkar med kunder på lunchen - och frun har lagat nått till middag händer det att det är långt från optimalt. Brukar oftast finnas vettiga kolhydratkällor att tillgå - oftare sämre ställt med proteinet - varför jag tycker en proteindrink eller två blir perfekta kompliment de dagar man inte kunnat styra kosten själv.
Citera
2007-02-03, 23:08
  #17
Medlem
tapirs avatar
Varje dag:

3-4 ägg.
1 liter mjölk.
Sen har havregrynen, pastan och köttet så det räcker gott, mitt proteinpulver står mest och samlar damm, jag har lyssnat för mycket på spudwish
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback