2007-02-02, 00:15
Medlem
Hej!

Jag ska åka till Skövde på bröllop första helgen i mars och undrar vart jag kan gå på fredagen och äta med min kompis. Bra restaurang med soft mat och skön atmosfär. Sedan går vi nog upp på hotellrum för att förfesta lite, men vart ska man gå sen? Vilka ställen är bra att gå ut på i Skövde?
Vore tacksam för svar!

Tack!
Citera
2007-02-02, 15:30
Medlem
k1ng3ns avatar
Åk dit på lördagen, helst med bil så du slipper dricka på bröllopet och kan köra hem direkt. På detta sätt är du artig och kommer på bröllopet samtidigt som du är minsta möjliga tid i detta shit hole.
Citera
2007-02-02, 15:33
Medlem
dePauls avatar
Gjorde lumpen i hålan. Vad jag minns så fanns det inte en enda restaurang av dignitet.

~Paul~
Citera
2007-02-04, 08:26
Medlem
Tycker du ska passa på och trycka dig en kebabpizza om du är i Skövde, godaste jag någonsin ätit speciellt vitlökssåsen.
Citera
2007-02-04, 19:55
Medlem
rodents avatar
Te husar´n å tettar på andrasorteringa!!!
Citera
2007-02-08, 13:03
Medlem
hehe okej känns som att ni verkligen gillar detta ställe. Men det finns inget uteställe som man kan gå till då en fredag?
fan måste man sitta på hotellet och uggla eller?
Citera
2007-02-08, 13:22
Medlem
core_s avatar
Nej fy fan va tråkigt det är i Skövde. Uteställen finns väl, men där vägrar jag sätta min fot.

Antingen är skiten överbefolkat så man veva som en väderkvarn för att ens skymta baren, eller så är det helt enkelt jävligt trist.

Restauranger av lite högre dignitet är det ju inte överetablerat med direkt. Det enda som är bra i Skövde är pizzeriorna med riktig kebab, istället för dom där torra slamsorna man ofta får i andra städer, men det skulle ju som sagt vara med lite dignitet.

Dom gånger jag faktiskt behagar gå ut på helgerna åker jag till andra städer lite längre bort. Dom uteställen som finns i Skövde är absolut inget alternativ
Citera
2007-02-08, 13:46
Medlem
techno_the_kings avatar
Ska du ha fint & gött käk så är Quality Hotel Prisma det bästa stället,
Deras Black & White dvs ox & fläskfile ä toppen ca 200kr men det ä dä värt
Uteställen
Kvarteskrogen Krikelins Husaren & några till är väl det enda Skövde har att bjuda på, finns även ett ställe framför Krikelin ligger i en källare där du kan käka supa & lira roulette mm..
nej Skövde är inget festställe det kan jag hålla med om & inte Skara Lidköping heller Skutan ( Lidköping) ä ju go att festa på dock så har dom enbart uppe på sommaren.

Fanns ett mysigt ställe förr Pimp el vad det hette låg där Kebabhouse ligger nu
goa drinkar & mysig atmosfär men som sagt så existerar detta ställe inte längre

Åk te Borås om du ska festa finns jäkla roligt folk där knarkare psykopater & hela högen ett perfekt festställe..
Citera
2007-02-08, 13:57
Medlem
WorlocKs avatar
Super ner dig gör du på Royal.

Var någon tok som drog igång ett smatterband på ett bord inne på Royal. En annan snubbe blev fly förbannad och gick fram och gjorde en Ronny och Ragge-slap på huvudet hans.

Men billig öl är det iaf. (Var iaf det för 2 år sedan)
Citera
2007-02-17, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Fanns ett mysigt ställe förr Pimp el vad det hette låg där Kebabhouse ligger nu
goa drinkar & mysig atmosfär men som sagt så existerar detta ställe inte längre

pimp??? du menar Pims?? det existerar fortfarande och ligger där det alltid har varit, mittemot kebabhouse på andrasidan kyrkan
Citera
2007-03-04, 18:25
Medlem
okkes avatar
Hyffsade uteställen att käka på i Skövde:
Orient Palace (Beställ endast thaimaten, då dom har kinamaten endast för att det är vad svnesson vill ha och dom inte är superbra på detta, men thaimaten är grymt god), Sand, Mummel och Malt(Lite dyrare)

Krogar att supa: Är du över tjugo skippa det helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in