2007-02-01, 23:41
Medlem
Hej. Är verkligen inte bra på det här med datorer.

Har en fråga, har tankat ett par filmer i rar format. Sett nåra av dem på datorn då jag packat upp första filen. Nu vill jag istället bränna ut dem och se dem på vår riktiga tv. Kan någon beskriva rätt så detaljerat hur man bär sig åt?

Och sen en liten sidofråga.
Har windows xp media center, har testat att köra datorn på vår plasma skärm, funkar nästan helt, det som inte funkar är att den överför bara bilden, inte ljudet. Så när man ser en film via media center så kommer ljudet inifrån datarummet. Någon som vet vad jag gör för fel?

PM eller skriv i tråden. Tack så mycket.
Citera
2007-02-02, 00:02
Medlem
Gromnas avatar
Du har väl enbart dragit en kabel för bild och ingen för ljud, därav får du inte ljud ut till din TV.
Citera
2007-02-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasliberta

Har en fråga, har tankat ett par filmer i rar format. Sett nåra av dem på datorn då jag packat upp första filen. Nu vill jag istället bränna ut dem och se dem på vår riktiga tv. Kan någon beskriva rätt så detaljerat hur man bär sig åt?
Har windows xp media center, har testat att köra datorn på vår plasma skärm, funkar nästan helt, det som inte funkar är att den överför bara bilden, inte ljudet. Så när man ser en film via media center så kommer ljudet inifrån datarummet. Någon som vet vad jag gör för fel?

Skapa en mapp, lämpligen på skrivbordet, som du kan kalla t.ex RAR.

Packa upp filmen dit, genom att högerklicka på en av rar-filerna och välja "packa upp till", och bläddra fram till den nyss skapade mappen..

Bränn den sedan med valfritt program, t.ex Nero...

Detta beroende på vilket format filmen är i när du packat upp den...
Citera
2007-02-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Skapa en mapp, lämpligen på skrivbordet, som du kan kalla t.ex RAR.

Packa upp filmen dit, genom att högerklicka på en av rar-filerna och välja "packa upp till", och bläddra fram till den nyss skapade mappen..

Bränn den sedan med valfritt program, t.ex Nero...

Detta beroende på vilket format filmen är i när du packat upp den...

Det är Happy feet jag har tankat. Jag zippade hf-angel.r00 undra om det är rätt? sedan mountade jag den och öppnade mappen men där fanns det inget under audio_ts :S?
Citera
2007-02-02, 18:12
Bannlyst
Audio TS ska vara tom

Den ska vara tom....eller den har alltid varit det för mig och det har fungerat varje gång
Citera
2007-02-02, 18:20
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasliberta

Ladda ner ImgBurn till datorn och installalera det.
Välj sedan den film du vill bränna och högerklicka och välj burn using img burn.
Alternativt att du öppnar imgburn och trallar dig fram till filmen och bränner.
Välj hastghet och om du ska verifera skivan efter brännig, finns även andra smarta alternativ.
Lycka till.
Citera
2007-02-11, 14:33
Medlem
babbiss avatar
Amatör klart du ska använda imgBurn. As enkelt, antar att du tankar dina filmer/torrenter från piratebits?
Citera
2007-02-11, 18:45
Medlem
Zynthezizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus_J
Det är Happy feet jag har tankat. Jag zippade hf-angel.r00 undra om det är rätt? sedan mountade jag den och öppnade mappen men där fanns det inget under audio_ts :S?

om du vet hur man mountar så bör det ju inte vara några större problem för dig att bränna filmen sålänge du har en DVD brännare,, bara välja kopiera skiva i valfritt bränningsprogram och sen så är saken biff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in