2007-02-01, 20:15
Medlem
För ett antal år sedan var min dåvarande tjej otrogen (och inledde ett förhållande) med min polare. Sedan dess blev jag betydligt mer uppmärksam i relationer. Nu till saken:

Jag har träffat en tjej som ser riktigt bra ut i lite mer än ett år. För några månader sedan blev det spännt mellan oss och vi bestämde oss för att göra slut. Det tog inte många dagar förrän vi var tillbaka ihop igen.

Efter det har hon nämt vid några tillfällen att hon har fikat med en annan kille(med mycket flis). Som hon tyckte mycket om. Jag har då blivit riktigt förbannad, och då har hon tagit tillbaka allt och sagt att hon bara skämtat. Vilket jag då trott på.. Men jag fick en konstig känsla i magen av det, då hon aldrig tidigare skämtat så.

Hon brukar vanligtvis höra av sig till mig varje dag(gjort det i nästan 1 år). Men förra torsdagen ringde hon inte. När jag träffade henne dagen efter, frågade jag varför hon inte ringt? Hon sa då att hon varit kräksjuk och hemma hela dagen.

Till saken hör att hon gick och tränade dagen efter!

Jag träffade henne inte heller under fredagen(då hon inte hörde av sig heller).

På lördagen ringde jag upp henne, hon var då stressad och höll på att flytta möbler. Vi hördes inte mer under lördagen. På söndagen ringde jag henne vid 10-tiden på morgonen. Det var ingen som svarade, vilket hon brukar göra.

Jag väntade till 5-tiden på kvällen och fick då tag på henne. (Jag hade då satt i mig typ en vinare). Vi bestämde träff. När jag mötte henne försökte jag kyssa henne. Hon frågade då varför jag försökte göra det? Vi gick till en restaurang där jag beställde in mer att dricka..

Då berättar hon glad som en solstråle(märks i hela hennes kropsspråk) att hon haft en underbar helg.. Att hon träffat en gammal vän som hon inte sett på nästa 20 år och gått ut med på kvällen.

Jag frågade om det var en man och vem det var. Efter mycket möda framkommer det att det är en singel miljonärs snubbe i hennes ålder, som hon ska ha stött på av en slump på gatan(efter20 år) och de bestämt sig för att gå ut efter hon har besökt honom i hans villa(bara tagit en drink).

Jag är vid det här laget tämligen berusad, och tydligen blir jag högljud eftersom barägaren säger till mig att jag inte får dricka mer..Jag frågar henne varför hon inte går ut med någon tjej bekant, utan väljer en singel kille hon inte sett på 20_år. Den frågan svarar hon inte på. Jag ber henne sen dra åt helvete och hon drar..

Dagen efter får jag mail där det står att jag beteet mig som ett svin, är paranoid och hon aldrig mer vill träffa mig. Att hon har rätt att gå ut med vilka vänner som helst, och det är inget som angår mig och att hon nu gör slut.

Tillsaken hör att jag vet att hon varit otrogen under LÅNG tid i ett tidigare förhållande, och den snubben aldrig fick reda på det..Det har hon sagt till mig.

Till min fråga: Gjorde jag rätt. Kan man träffas så som hon säger? Är jag paranoid? Vad skulle ni gjort? Är tämligen förvirrad nu..
Citera
2007-02-01, 20:16
Bannlyst
Ja du gjorde rätt. Hon är garanterat otrogen och be henne bara att fara och flyga
Citera
2007-02-01, 20:18
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul123
För ett antal år sedan var min dåvarande tjej otrogen (och inledde ett förhållande) med min polare. Sedan dess blev jag betydligt mer uppmärksam i relationer. Nu till saken:

Jag har träffat en tjej som ser riktigt bra ut i lite mer än ett år. För några månader sedan blev det spännt mellan oss och vi bestämde oss för att göra slut. Det tog inte många dagar förrän vi var tillbaka ihop igen.

Efter det har hon nämt vid några tillfällen att hon har fikat med en annan kille(med mycket flis). Jag har blivit riktigt förbannad, och då har hon tagit tillbaka allt och sagt att hon bara skämtat. Vilket jag då trott på..

Hon brukar vanligtvis höra av sig till mig varje dag(gjort det i nästan 1 år). Men förra torsdagen ringde hon inte. När jag träffade henne dagen efter, frågade jag varför hon inte ringt? Hon sa då att hon varit kräksjuk och hemma hela dagen.

Till saken hör att hon gick och tränade dagen efter!

Jag träffade henne inte heller under fredagen(då hon inte hörde av sig heller).

På lördagen ringde jag upp henne, hon var då stressad och höll på att flytta möbler. Vi hördes inte mer under lördagen. På söndagen ringde jag henne vid 10-tiden på morgonen. Det var ingen som svarade, vilket hon brukar göra.

Jag väntade till 5-tiden på kvällen och fick då tag på henne. (Jag hade då satt i mig typ en vinare). Vi bestämde träff. När jag mötte henne försökte jag kyssa henne. Hon frågade då varför jag försökte göra det? Vi gick till en restaurang där jag beställde in mer att dricka..

Då berättar hon glad som en solstråle(märks i hela hennes kropsspråk) att hon haft en underbar helg.. Att hon träffat en gammal vän som hon inte sett på nästa 20 år och gått ut med på kvällen.

Jag frågade om det var en man och vem det var. Efter mycket möda framkommer det att det är en singel miljonärs snubbe i hennes ålder, som hon ska ha stött på av en slump på gatan(efter20 år) och de bestämt sig för att gå ut efter hon har besökt honom i hans villa(bara tagit en drink).

Jag är vid det här laget tämligen berusad, och tydligen blir jag högljud eftersom barägaren säger till mig att jag inte får dricka mer.. Jag ber henne dra åt helvete och hon drar..

Dagen efter får jag mail där det står att jag beteet mig som ett svin, är paranoid och hon aldrig mer vill träffa mig. Att hon har rätt att gå ut med vilka vänner som helst, och det är inget som angår mig och att hon nu gör slut.

Tillsaken hör att jag vet att hon varit otrogen under LÅNG tid i ett tidigare förhållande, och den snubben aldrig fick reda på det..

Till min fråga: Gjorde jag rätt. Kan man träffas så som hon säger? Är jag paranoid? Vad skulle ni gjort? Är tämligen förvirrad nu..
Det första som slår mig är att du kanske ska hoppa över varannan drink om du ska försöka dig på en dialog med det motsatta könet. Det andra som slår mig är att det verkar väl bekvämt att hon "sprungit på" hnm så där, jag får klara otrohetsvibbar. Men jag har å andra sidan bara blivit bedragen.
Citera
2007-02-01, 20:19
Medlem
När jag läser texten som du skrivit så får jag en känsla av att du verkar vara väldigt kontrollerande. Sådant är aldrig bra, jag tycker hon gjorde rätt som avslutade ert förhållande.
Citera
2007-02-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Different
När jag läser texten som du skrivit så får jag en känsla av att du verkar vara väldigt kontrollerande. Sådant är aldrig bra, jag tycker hon gjorde rätt som avslutade ert förhållande.

Ja det kan nog stämma. Men jag vet ju att hon var otogen under lång tid med en annan man. Jag vet att den mannen också misstänkte otrohet, men han aldrig fick några bevis.

Dessutom har jag blivit bedragen tidigare, något som jag inte vill uppleva igen.
Citera
2007-02-01, 22:13
Medlem
Golonkas avatar
Släpp den där relationen! Det är kört för er del. Det finns för mycket surdegar och dåliga vibes här... Även om hon inte ÄR otrogen, så kommer du ändå aldrig att lita på henne och detta kommer så småningom att förgifta er relation tills den självdör. Ju längre detta tar, desto sämre kommer ni att må och det finns ett vagt inslag av våld/hot i kombination med fylle i din historia som jag ställer mig mycket skeptisk till...

Hur viktigt ÄR det här med otrohet för dig? Det verkar inte som om du är typen som kan acceptera ett "äventyr" eller en liten "fling". Det finns relationer som bygger på "don't ask-don't tell" och som fungerar utmärkt, men det gälelr att man är fullkomligt ÄRLIG mot sig själv. Mår man dåligt så är det fel teknik. Emellertid verkar du må lika dåligt av att bara gå omkring och UNDRA om hon varit otrogen..

Indikationer på otrohet:
Kolla mobilen efter samtalslista eller sms. Är den ofta raderad som helhet, så är det en liten indikator. Inte alla orkar radera selektivt.

Duschar och badar partnern på "konstiga" tider.

Luktar hon/han annorlunda?

Förekommer små "presenter" du aldrig sett eller hört talas om förut?

Kolla trosorna efter spår av sagge!

Hur reagerar hon/han på ömhet, beröring och närmanden? Inte många orkar hålla färgen här...

GL
Citera
2007-02-01, 22:38
Medlem
straycats avatar
Det är nog lite mer än tedrickning med gammal vän..leta nytt
Citera
2007-02-02, 01:10
Medlem
zescos avatar
När man befinner sig i din situation så dumpar man hellre bruden än att bli fetinglurad!
Citera
2007-02-02, 01:19
Bannlyst
Hon är en hora. Kasta bort.

// Roger P.
Citera
2007-02-02, 01:21
Medlem
Så länge alkoholen(och övriga droger)får råda, så råder ingen över sig själv.
Skall jag se något "fel" alls i detta, så ser jag 2= er båda.
Men för din del då, så sluta sup.
Vill du nu hitta en kvinna "värdig dig", så sluta sup.
För så länge som du super, så hittar du partners därefter.
Ingen gör bättre mot en själv än vad man själv gör mot sig själv.
Förmodligen hårt, men ack så sant
Citera
2007-02-02, 01:55
Medlem
Swetys avatar
Om hon litade på dig så skulle hon ha ringt och sagt att hon har träffat en kompis från förr och hon var helt överlycklig att det hände.
Så om hon inte sa det till dig under helgen utan väntar till slutet på söndagskvällen för att säga det till dig så gömmer hon något.
Citera
2007-02-02, 02:04
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag hade föreslagit en träff med henne & hennes "gamla goda vän". Har hon inget att dölja, så borde det väl gå utmärkt. Tvärtom skulle det väl vara jättekul att du får möta en kär gammal vän till din tjej eller...............?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in