2007-02-01, 13:10
Medlem
Paddington no 5s avatar
Om jag varit inne på någon olämplig sida går jag in i IE under verktyg-internetalternativ och väljer att ta bort cookies och filer samt rensar tidigare.

Är det mer jag måste göra för att sopa bort spåren...
Citera
2007-02-01, 13:26
Medlem
KiKPNNs avatar
Kommer alltid att finnas kvar så slå sönder hårddisken och släng den i sjönn.
Testa köra CCleaner så drar du nog bort det mesta.
Eller så är du stolt över din porrsamling och låter den vara
Citera
2007-02-01, 14:37
Medlem
d00rkeys avatar
Steg nr 1 är alltid att ta bort mapparna Senast öppnade dokument och Favoriter ur Startmenyn.. De har inget där att göra! Tas enklast bort med TweakUI..

Annars torde CCleaner (som KiKPNN också rekommenderar) vara väldigt bra.. Jag har inte använt det själv, men det har fått bra omdömen.

Edit: länkade även till TweakUI
Citera
2007-02-01, 15:08
Medlem
TuXIs avatar
Sedan kan du välja att IE inte skall spara formulär osv.
Citera
2007-02-01, 15:41
Medlem
Urmes avatar
Installera en egen webbläsare typ Firefox som du inte berättar för någon annan att den finns, som bara du surfar med :P
Citera
2007-02-01, 19:36
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington no 5
Om jag varit inne på någon olämplig sida går jag in i IE under verktyg-internetalternativ och väljer att ta bort cookies och filer samt rensar tidigare.

Är det mer jag måste göra för att sopa bort spåren...
Fast en sak kan ju te sig lite "skum" då.. Varför, kan någon lite datakunnig börja undra, är alltid internet-cachen tömd efter att du har surfat runt?? ... Skumt, som sagt!

Nä, använd datorer på din lokala bibbla när du ska porrsurfa... Det är en höjdare!
Citera
2007-02-02, 05:43
Medlem
echnooquebecs avatar
verktyg/internet-alternativ/allmänt/rensa tidigare
Citera
2007-02-02, 08:17
Medlem
Paddington no 5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Fast en sak kan ju te sig lite "skum" då.. Varför, kan någon lite datakunnig börja undra, är alltid internet-cachen tömd efter att du har surfat runt?? ... Skumt, som sagt!

Nä, använd datorer på din lokala bibbla när du ska porrsurfa... Det är en höjdare!

Bor man med fruar och barn i huset vill väl inte alla visa var man gjort under dagen...om nu någon vill kolla vad det är för luriga sidor som besökts (FB... ) vill man i af inte det skall räcka med ett knapptryck för att kolla var man varit...

Därav sopa spår..Tack för era svar !
Citera
2007-02-02, 10:10
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington no 5
Bor man med fruar och barn i huset vill väl inte alla visa var man gjort under dagen...om nu någon vill kolla vad det är för luriga sidor som besökts (FB... ) vill man i af inte det skall räcka med ett knapptryck för att kolla var man varit...

Därav sopa spår..Tack för era svar !
Flera fruar och ett barn??

Annars är det självklart att man kanske inte precis vill skylta med allt man råkar surfa till, även om jag personligen nog helst skulle vilja vara helt öppen och ärlig när det gäller "frugan" i alla fall.. Med barnen är det så klart en helt annan sak! ... Hoppas att svaren här har hjälpt i alla fall. Med dem skyddar du nog privatlivets helgd ganska väl, åtminstone för icke-hackers.

Om man inte alls väljer att skydda eller dölja sina surfvanor så dyker dessa upp hur lätt som helst.. Säg att frugan (eller barnen) ska använda Google för att söka på exempelvis "potatis". Om du då har skrivit in (hypotetiskt, exempelvis) ordet porr tidigare så dyker detta upp bara de knappar in de två första bokstäverna.. Men detta känner du säkert till! ... (Se bara till att även rensa formulär i din webbläsare också. Eller som TuXI har angett; att inget ska sparas där.)
Citera
2007-02-02, 13:09
Medlem
Det finns en extension till FF som är avsett för att rensa spår... Vet dock inte vad den heter
Citera
2007-02-02, 17:46
Medlem
Kikkomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Det finns en extension till FF som är avsett för att rensa spår... Vet dock inte vad den heter

Finns inbyggt, CTRL+SHIFT+DELETE, men det tar såklart inte bort allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in