2007-02-01, 01:30
Medlem
Ni (enstaka personer) som har fått via arbetsförmedlingen, hur gick det till??
Jag har gått där lite till och från sedan juni, men tagit upp det seriöst igen nu.
Har gått alla satans värdelösa möten och skit nu och suttit ned med en karlslok och samtalat. Var mest jag som satt och fick hålla igång.. och det enda jag ska göra nu är att skriva cv, har det till viss del och skicka iväg till företag.
Visst vafan, men vad är då Arbetslöshetsförmedlingen till för om dom inte förmedlar nåt till en? Vet väl att jag kan/ska söka jobb själv också, men kan dom inte hjälpa mig mer??
Vad är dom till för om dom bara hänvisar till deras platsbanken och sök arbete själv??
Hur får jag dom att Skaffa mig jobb??
Har på g med annat som tur är, men endå vill veta!?
jävla människor.
Citera
2007-02-01, 03:03
Medlem
Skit-Kjells avatar
Jag gick dit någon gång i höstas, och det var fan värdelöst. Kärringen som skulle "kika efter" lediga jobb knappade på datorn och drog upp någon lista. Tro då fan att jobben där var nära 2 veckor gamla (efter sista ansökningsdatumet då). Fick någon lista på en bit papper som jag skulle komma dit med och visa vad för jobb jag hade sökt varannan vecka. Och hur fan hjälper det mig att hitta ett jobb snabbare än om jag gör samma sak hemma? Man går i princip bara dit och slösar tid. Vad får man för att stå med som arbetslös där?

Nej arbetsförmedlingen är ett jävla skämt i mina ögon.
Citera
2007-02-01, 05:31
Medlem
likeithards avatar
du ska infinna dej på arbetsförmedlingen minst en gång i månaden, handläggarnas primära uppgift är att se till att detta efterlevs.

sen blir du inkallad på lite meningslösa möten etc.. samt får redovisa sökta jobb någon enstaka gång (vilket bara är att ljuga ihop en lista om).

någon hjälp att hitta/söka jobb kan du drömma om, det är din uppgift & ditt ansvar - så arbetsförmedlingen fyller vad jag fått erfara ingen större vital funktion, men någon annan kanske kan vittna om det motsatta?

arbetsförnedringen är ett högst passande namn skulle jag vilja påstå.

är så trött på dom..
Citera
2007-02-01, 11:44
Medlem
Jag skulle gärna se mer handling från AF.

Skulle vara bättre om de var ute på företag och fixade praktikplatser/jobb, som de sedan kunde förmedla till lämplig arbetslös.

DÅ skulle det kunna bli en förbättring på arbetslösheten och lite mer vettig fart på AF
Citera
2007-02-01, 11:47
Medlem
papa_ogens avatar
På de flesta arbetsplatser så har personen som arbetar där en kunskap om det som företaget arbetar med.

På arbetsförmedlingen så vet de inte hur man söker jobb eller hur man skriver en CV. Mer apatiska och korkade människor har jag nog inte sett på en arbetsplas. Handlar mer om att få folk att komma dit på fjantiga möten så de kan skriva upp det i sin fin loggbok. Samt att ta fikarraster.

Privatisera skiten och låt de som jobbar gå på provision så blir det nog lite eld under vissas arslen.
Citera
2007-02-01, 13:42
Bannlyst
Arbetsmedlingen är till för

Arbetsförmedlarna - de har det bra där & juste arbetsmiljö

Om alla sökanden får jobb lätt blir de arbetslösa
Citera
2007-02-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
På de flesta arbetsplatser så har personen som arbetar där en kunskap om det som företaget arbetar med.

På arbetsförmedlingen så vet de inte hur man söker jobb eller hur man skriver en CV. Mer apatiska och korkade människor har jag nog inte sett på en arbetsplas. Handlar mer om att få folk att komma dit på fjantiga möten så de kan skriva upp det i sin fin loggbok. Samt att ta fikarraster.

Privatisera skiten och låt de som jobbar gå på provision så blir det nog lite eld under vissas arslen.

Oftast kan inte ens personalen på AF avända datorerna som finns där korrekt. Man kan undra hur personalen på AF hade klarat sig på en annan arbetsplats.
Citera
2007-02-01, 14:59
Medlem
mr_zipoxs avatar
Ordet arbetsförmedlingen tycker jag ger en missvisad bild av vad dom håller på med. Rekruteringsföretag förmedar oftast arbeten. arbetsförmedlingen borde i stället heta arbetsmarknadskontrollenheten eller något liknande.

Edit: Om nu Arbetsförmedlingen vill förmedla jobb så kanske det hade varit bättre om dom inriktade sig på offentligasektorn enbart.
Citera
2007-02-02, 22:40
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_zipox
arbetsförmedlingen borde i stället heta arbetsmarknadskontrollenheten eller något liknande.

ja det alt. aktivitetsförmedlingen, då dom mestadels förmedlar meningslösa skensysslor.

enheten för att dölja den öppna arbetslösheten eller liknande hade också fungerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in