Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-01, 17:31
  #13
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Börjar en kreatinperiod på måndag. Ska köra 4 ggr om dagen första veckan. Verkar konstigt om man inte kan ta det i samband med protein-shaken och träningen. Dricka mycket är ju elementärt men frågan kvarstår, kreatin tillsammans med protein?
Ger inge fördelar.
Enda nackdelen jag kan komma på är att du inte ser om kreatinet blandas ut ordentligt eller inte.
Citera
2007-02-01, 19:19
  #14
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Snabba kolhydrater sägs öka/snabba på effekten utav kreatin eftersom kreatinet hänger med kolydraterna ut till musklerna. (efter träning dvs)

Bara något jag hört, inget jag kan bevisa eller som jag försöker få människor att tro på.

That's right Suomi, inget som gäller för en protein/kreatinblandning dock. I vanlig ordning har proteinet ingen annan funktion än som passiva byggstenar. Synd bara att så få fattar det...
Citera
2007-02-01, 19:35
  #15
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
That's right Suomi, inget som gäller för en protein/kreatinblandning dock. I vanlig ordning har proteinet ingen annan funktion än som passiva byggstenar. Synd bara att så få fattar det...
Haaha, nedu. Känns som att du får bedriva en låååång kampanj för att få folka att förstå det.
Är dock helt på din sida
Citera
2007-02-01, 22:08
  #16
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Med tanke på att man ska dricka kreatinet 4 ggr/dag första 5 dagarna så kommer jag nog blanda med det i whey-80 drinken iaf, ruska om ordentligt så båda blandas. sen dem dagar man inte tränar, det spelar ingen roll om man dricker kreatinet med protte drinken på morgonen eller om man dricker kreatinet på eftermiddagen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback